روی خط خبر- پیشرفت متروی تهران و جابجایی روزانه بیش از 3 میلیون سفر

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
01:06 - چهارشنبه 01 اسفند 1397
جنگنده‌های متجاوز سعودی شهرستان «افلح الشام» در استان حجه یمن را بمباران کردند
کد خبر: ۱۶۹۸۳۰
تاریخ انتشار: يکشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۵
مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: در حال حاضر بیش از 200 کیلومتر خط مترو داریم که فردا صد و سومین ایستگاه مترو در خط 3 به بهره برداری می رسد. وی افزود در تهران 100 کیلومتر مترو در حال ساخت داریم که به توسعه مترو کمک شایانی خواهد کرد.
روی خط خبر/  پیشرفت متروی تهران و جابجایی روزانه بیش از 3 میلیون سفر

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در برنامه امروز گفتگوی 18:30 شبکه خبر مراحل پیشرفت متروی تهران با حضور آقای هابیل درویشی مدیر عامل شرکت متروی تهران مورد بررسی قرار گرفت.

هابیل درویشی مدیر عامل شرکت متروی تهران

مدیر عامل شرکت متروی تهران در ابتدا گفت: امروزه 5 خط متروی فعال در تهران داریم که روزانه بیش از 3 میلیون نفر را جابجا می کند. وی افزود: تا سال 84 تقریبا 79 کیلومتر مترو داشتیم اما در حال حاضر بیش از 200 کیلومتر مترو داریم. سی و پنج ایستگاه داشتیم ولی در حال حاضر 102 ایستگاه به بهره برداری رسیده است که فردا صد و سومین ایستگاه به بهره برداری می رسد . این ایستگاه (با نام سهروردی) در خط 3 مترو و در 200 متری تقاطع سهروردی به خیابان شهید بهشتی قرار دارد.

وی درباره عقب بودن برنامه مترو گفت: شورای شهر تهران و شهرداری تهران نگاه ویژه ای به مترو داشته اند. در تهران 100 کیلومتر مترو در حال ساخته شدن است که به توسعه مترو کمک خواهد کرد.

درویشی در ادامه افزود: تا اواسط سال 96 صد کیلومتر به مترو اضافه خواهد شد که با این صد کیلومتر بیش از 300 کیلومتر مترو خواهیم داشت. این خطوط از خط های اصلی و قدیمی تهران عبور می کند و هرکدام بیش از یک میلیون مسافر را در خود جای می دهد. وی گفت: اولین پروژه از متروی حرم امام تا فرودگاه امام خمینی است که 32 کیلومتر است که قبل از پایان سال 95 به بهره برداری خواهد رسید. دراین مترو سفرهای درون شهری و برون شهری صورت می گیرد. تمامی خطوط مترو ها ازفرودگاه امام تا تجریش و از تمام خطوط غرب وشرق و جنوب به فرودگاه متصل خواهد شد.
دومین پروژه از شرق تهران و از فرودگاه تختی است که به میدان محلاتی، خ هفده شهریور، میدان قیام، میدان محمدیه، نواب که در این ایستگاه تغییر جهت می دهد و به میدان انقلاب، توحید، برج میلاد و خیابان صنعت که 20 کیلومتر است که با 18 ایستگاه تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید که بیش از یک میلیون سفر را جابجا خواهد کرد.

پروژه سوم خط 6 مترو است که از حرم حضرت عبدالعظیم شروع می شود وبه شمال غرب تهران می رسد و 30 گیلومتر است که یکی از خطوط ارزشمند است که بیش از یک میلیون سفر را جابجا می کند که اوایل سال 96 به بهره برداری می رسد.

مراحل پیشرفت متروی تهران

مدیر عامل شرکت متروی تهران در ادامه گفت: این سه پروژه بیش از 12 میلیارد تومان هزینه دارد که شهرداری و دولت متعهد هستند هرکدام 50 درصد هزینه را پرداخت کنند که دولتهای قبلی و فعلی به تعهدات خود عمل نکرده اند و تاکنون مترو سهم خود را از دولت به طور کامل دریافت نکرده است. وی گفت امسال نیز که در حال حاضر 5 ماه از سال می کذرد، هنوز ریالی دولت به مترو پرداخت نکرده است در حالی که ما مجبوریم ماهی 200 میلیارد تومان برای هزینه ها و توسعه مترو پرداخت کنیم.

وی افزود دولت می توانداز طریق فاینانس به مترو کمک کند. از مترو همه استفاده می کنند. ارزان و ایمن است و مزایای فراوانی دارد که اگر دولت و مجلس دست به دست هم دهند و پول یکسال صرفه جویی سوخت را به مترو بدهند، تمامی پروژه های در دست اجرا کامل و جمع آوری می شود. وی گفت: در حق مترو اجحاف شده است و همه به مترو نگاه عمرانی دارند . کار مترو را نمی توان متوقف کرد چون در زیر خیابان های تهران کار می کنیم و اگر متوقف شود ممکن است فاجعه ای به بار آورد. مترو در تمام دنیا به جز چند کشور خاص سوپسید می دهد و نمی توان به درآمدهای مترو متکی بود برای پرداخت هزینه ها.

وی همچنین گفت: در حال انجام مذاکرات برای خصوصی کردن مترو هستیم تا از پتانسیل بخش خصوصی استفاده کنیم. سعی و تلاش بر این است که به قول هایی که داده ایم اجرایی شود و تحولات بزرگ در مترو شاهد باشیم.

درویشی درادامه درباره اقدامات انجام شده در پیک سفر برای جلوگیری از ازدحام در مترو نیز گفت: ازدحام به دودلیل است یکی فرهنگ استفاده از مترو باید تغییر کند ودلیل اصلی ازدحام این است که با کمبود واگن مواجه هستیم. وی افزود: درخواست ما از دولت این است که به مترو توجه و نگاه ویژه داشته باش. حق مردم است که از حمل و نقل ارزان استفاده کنند. وی گفت: صد واگن از طریق فاینانس خریداری شده است که لازم است دولت نیز همکاری کند تا این 100 واگن زودتر مورد استفاده قرار گیرد. همچنین با بهره برداری از این سه پروژه 20 خط رام قطار نیز وارد خط مترو خواهد شد تا از ازدحام جلوگیری شود و سفرها سریعتر انجام شود. تا پایان سال یکربع انتظار به 7 دقیقه خواهد رسید. هدف بر این است که به 3 تا 2 دقیقه برسیم و این ها همه متوجه تامین واگن های مورد نیاز است که نیازمند همکاری دولت هستیم.

وی در ادامه درباره متروی اکسپرس نیز گفت: در طرح جامع مترو 4 متروی اکسپرس یا سریع السیر داریم که یکی از کرج به پردیس می رود. یکی از جنوب و اسلام شهر می آید که اگر دولت با شهرداری همکاری کند و اعتبارات را افزایش دهد می توان قطارهای اکسپرس ها را وارد کرد که با این کار مشکلات عدیده ای حل خواهد شد.

درویشی درباره متروی پرند نیز گفت: وقتی مترو به فرودگاه امام برسد بعد به متروی پرند خواهیم پرداخت و این خط تکمیل و به بهره برداری خواهد رسید. پرند با 18 کیلومتر بعد از فرودگاه امام است که 70 درصد آن کامل شده است و اگر دولت اعتبارات لازم را در اختیار بگذارد تا پایان سال متروی پرند را نیز تکمیل می کنیم.

وی درباره فروش بلیت مترو نیز گفت: مبلغ بدست آمده از فروش بلیت بسیار ناچیز است و حتی بخشی از هزینه های بهره برداری را نیز نمی تواند شامل شود. وی درباره نیروی انسانی مشغول به کار در مترو نیز گفت: مترو علاوه بر خدمات اشتغالزایی نیر کرده است . چهل هزا ر نفر به صورت غیر مستقیم و 30 هزار نفر به صورت مستقیم با مترو فعالیت دارند.

درویشی درباره جمع آوری و ساماندهی دستفروشان مترو نیز گفت: این موضوع تنها بر عهده مترو نیست بلکه چند دستگاه دیگر نیز باید همکاری کنند چون این کار تبعات اجتماعی دارد اما قابل حل است . وی افزود: طرح هایی در این زمینه داریم که به زودی این مشکل نیز حل شود.

وی درباره دستیابی به اولین مترو نیز گفت: تدبیر مدیریت شهرداری بر این بوده است که هرکس با 300 متر پیاده روی به اولین ایستگاه حمل و نقل عمومی در محله خود برسد و اگر بخش اول پروژه حل شود و به بهره برداری بر سد این مشکل حل می شود که با راه اندازی بخش شرقی- غربی و شمال - جنوب این مشکلات حل خواهد شد.

دانلود

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
°    °