دولت استفاده از ویندوز را ممنوع کرد- لینوکس؛ مورد تایید است

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
17:10 - جمعه 26 مرداد 1397
پارلمان پاکستان «عمران خان» را به عنوان نخست‌وزير اين کشور انتخاب کرد وزارت خارجه روسيه به آمريکا درخصوص نقض مداوم حقوق مربوط به مأموريت های ديپلماتيک و نهادهاي کنسولي روسيه در خاک آمريکا اعتراض کرد شهردار لس آنجلس: رئیس جمهور آمریکا با اقدامات نژادپرستانه موجب شکاف در کشور شده است وزير دادگستري آمريکا دستور داد اخراج پناهجويان از اين کشور تسريع شود رهبر کره شمالی: «نيروهاي متخاصم» در تلاش براي خفه کردن مردم کره از طريق تحريم‌هاي «راهزنانه» هستند وزارت خارجه آمریکا از تشکیل یک گروه اقدام ویژه برای هدایت و هماهنگ‌سازی تلاش‌ها علیه ایران پس از خروج واشنگتن از برجام خبر داد برایان هوک(مدیر این گروه) مدعی شد اینکه تشکیل«گروه اقدام ایران» تقریباً با سالروز کودتای ۲۸ مرداد همزمان شده کاملاً تصادفی است برايان هوک: «گروه اقدام ايران» بر اجراي راهبرد آمريکا در مقابل تهديدات ايران تمرکز خواهد کرد شمار قربانیان سیل در ایالت کرالا در جنوب هند به ۱۶۴ نفر رسید
کد خبر: ۲۷۳۶۴
تعداد نظرات: ۴۲ نظر
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۸ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۵
بر اساس مصوبه جدید دولت، دستگاه های اجرایی کشور باید در مدت شش ماه سامانه های رایانه ای خود را از نرم افزارهای مایکروسافت، به سامانه های لینوکس تغییر دهند.
دولت استفاده از ویندوز را ممنوع کرد/ لینوکس؛ مورد تایید است



به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان اعلام کرد؛ بر اساس آخرین مصوبه هیات دولت، تمام دستگاه های دولتی باید برای اجرای طرح مهاجرت برنامه
مناسبی تدوین کنند.
مرتضی شهامی افزود: طرح مهاجرت، حرکت از نرم افزارهای وابسته به شرکت مایکروسافت به سوی نرم افزارهای باز محسوب می شود.
شهامی تاکید کرد: دستگاه های دولتی شش ماه از ابلاغ این مصوبه فرصت دارند تا برنامه خود را تدوین و به اداره کل ارتباطات و فناوری اطلاعات تحویل دهند.

وی اضافه کرد: نرم افزارهای باز، مجموعه ای از نرم افزارها هستند که هر شخصی می تواند متناسب با
نیاز و سلیقه خود در کد های آن دست برده و نرم افزار اصلی را براساس میل شخصی تغییر دهد.

وی خاطر نشان کرد: این نرم افزارها با کدهای باز و رایگان در اختیار دیگران قرار می گیرند و همچون نرم افزارهای شرکت مایکروسافت شامل قوانین کپی رایت نمی شوند و انحصاری نیستند.

شهامی با تاکید بر لزوم تغییر رویه کاربران از ویندوز به لینوکس، افزود: هم اکنون تمامی ادارات کل ارتباطات و فناوری اطلاعات در سطح کشور در همه سیستم های خود از لینوکس استفاده می کنند و دیگر ویندوز در این مجموعه ها مورد استفاده قرار نمی گیرد.

پیش از این، مرکز فناوری اطلاعات و ارتباطات پیشرفته دانشگاه صنعتی شریف با اجرای طرح بومی سازی سیستم عامل پایه و نرم افزارهای متن باز (اپن سورس) در ایران، سیستم عامل لینوکس فارسی را طراحی و تولید کرده و نسخه های مختلف لینوکس فارسی در برخی مجموعه ها جایگزین سیستم عامل ویندوز شده است.
با تصویب این قانون، تمامی دستگاهها و نهادها در کشور برای استفاده از لینوکس فارسی موظف می شوند.

امنیت، کاربری آسان، آزادی عمل و هزینه کم، از جمله برتری های لینوکس نسبت به تولیدات مایکروسافت محسوب می شود.

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۴۲
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
محمد
|
-
|
۱۸:۲۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۸
0
0
100 سال دیگه هم این اتفاق نمی افته
فریم ورک مزخرف نتبینز توانایی رقابت با ویژوال استودیو و کامپوننت های متعدد اون رو نداره
محمد
|
-
|
۰۳:۳۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
خیلی عالیه اگر اجرا بشه
دانیال بهزادی
|
-
|
۱۱:۰۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
بسیار طرح عالی و خوبی است. تا کی باید کاربران ایرانی مجبور به تحمّل برنامه‌های ضعیف و پراشکال نوشته شده با فریم‌ورک آماتوری دات‌نت مایکروشافت باشند، در حالی که تمامی استانداردهای دنیا بر روی نرم‌افزارهای آزاد شکل گرفته است؟
درود بر مهندس شهامی عزیز که به‌حق کاربلدترین مدیر آی‌تی دولتی در این چندساله است.
غریبه
|
-
|
۱۳:۰۵ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
ویژوال استودیو تو خواب هم به گرد پای اکلیپس نمیرسه با اون قدرت و انعطاف پذیری....
همایون
|
-
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
آقا محمد یه طوری حرف می‌زنیا که آدم شک می‌کنه!
فرم وورک اصلی دنیای لینوکس Qt و GTK هستش، که اتفاقا هردوشون مولتی پلتفرم هستن.
کلا وقتی گنو/لینوکس‌ها در حال کم رنگ‌تر کردن جاوا توی توزیع‌های خودشون هستن، حرف شما نشون می‌ده که فقط اسمی از لینوکس شنیدید.
امیر مهدی
|
-
|
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
شما همه اپن سورس رو محدود کردی به نت بینز !
به نظرم حتما از ویندوز و ویژوال جونش (!) استفاده کن ...
مجید
|
-
|
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
چطوریه که هیچ نهاد و سازمان دولتی در تهران از این مصوبه اطلاعی نداره و مدیرکل فاوای زنجان این خبر رو رسانه‌ای کرده‌؟
میشه شماره و تاریخ مصوبه رو هیات دولت رو از ایشون بپرسید و به ما هم بگید؟!!!
بهزاد
|
-
|
۱۵:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
عالیه! اما بهتر نبود اول آموزش لینوکس رو به دستگاه ها شروع کنید؟

کارمند دیدم تو باز کردن New folder گیر کرده بود!
داروین
|
-
|
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
محمد چی باعث شده فکر کنی NetBeans محیط توسعهٔ لینوکس‌ه؟
ویژوال‌استودیو و کل دم و دستگاه مایکروسافت یه اسباب‌بازی‌یه پسرم. یکمی بیشتر مطالعه کن
سعید
|
-
|
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
لینوکس در سطح دسکتاپ در دنیا شکست خورده است.زیر 5 درصد مورد استفاده داره.
شرکتی به عظمت نوکیا زیمنس سعی می کنه فقط یک دفترش رو مهاجرت بده به لینوکس (و به دلیل مقاومت مردم در برابر تغییر، مشکلات سازگاری با فایل‌های قدیمی، نیازهای خاص به نرم افزارهای خاص، عدم توان ساپورت فنی کسانی که قبلا ویندوز رو ساپورت می کردن و …شکست می خوره).
سعید یزدانی
|
-
|
۱۸:۱۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
اگه بخوایم منصف باشیم با 6 ماه همه چیز عوض نمیشه
فقط تغییر ویندوز اینجا ملاک نیست نرم افزار هایی که تحت ویندوز نوشته شدند تمام اتوماسیون ها و اچ ای اس ها باید تغییر کنند این گفته اصلا در این مدن زمان عملی نیست و حتما برای پیاده سازی اون بودجه ایی با ید در نظر بگیرن
با تشکر تز دوستان عزیز
علی
|
-
|
۲۱:۵۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۱۹
0
0
سلام دوستان
اقای دانیال بهزادی عزیز ، کسی شما رو به استفاده از محصولات مایکروسافت و دیگر شرکتها نکرده،که اینطور بر ضدش صحبت میکنید،میخوام بپرسم شما اطلاعاتی در مورد فریم ورک مایکرو سافت دارید؟! که اون رو،یک فریم ورک ،آماتوری میدونید؟
آیا شما درست میگید،یا هزاران سایت و نرم افزار و .... دیگه؟
هرکدوم در حیطه خودش ، امتیازاتی رو کسب کرده.
در ضمن ، باید به مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان زنجان گفت،اول از خودت شروع کن،ببینم میتونی دووم بیاری یا نه.
همش تعصب،همش جُک،همش ....
زیاد نمیرم تو حاشیه ، چون نظرم رو تایید نمیکنن.
مهدی
|
-
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
طرح مهاجرت به نرم‌افزارهای بومی و آزاد/متن باز به استناد تصویب نامه شماره ۹۵۹/ت۴۷۷۸۹ ک مورخ ۹۲/۱/۶ کارگروه ویژه دولت و ابلاغیه شماره ۱/۲۴۷۲۶ مورخ ۹۲/۵/۱۴ وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات به کلیه دستگاه‌های اجرایی کشور در مصاحبه مذکور مطرح شده است.
zoro
|
-
|
۰۲:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
ادمای که برامون تصمیم میگیرن از جلوی پاشون اونورتر رو نمیتونن ببینن
وحید مختاری
|
-
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
از این حرفا و تغییر روییها زیاد زده شده . حال باید دیدواقعا عملی میشود و می توانند با آن سیاست ،اهدافشان را محقق کنند.
ugd
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
امنیت، کاربری آسان، آزادی عمل و هزینه کم، از جمله برتری های لینوکس نسبت به تولیدات مایکروسافت محسوب می شود.

این قسمتش خیلی خنده دار بود امنیت کاربری آسان هه هه هه
این دنیای اپن سورس لقمه رو دور سرش میگردونه ماکروسافتو مونده تا بشناسین
هادی
|
-
|
۰۹:۴۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
اگر عملی بشه که خیلی عالیه.
1-هم میتونه مقدمه ای برای اجرای قانون کپی رایت در ایران باشه،که این خودش باعث رونق صنعت کامپیوتر در ایران میشه.
2-باعث میشه شرکت های ایران از تکنولوژی های دات نت که به علت نبود قانون کپی رایت در ایران رایج شده،رها بشن.
3-باعث میشه از سیستم عامل های مجانی(و نه پولی که پولش رو به صاحبش پرداخت نمی کنیم) استفاده کنیم و واسه اون دنیامونم خوبه!
علی رضا
|
-
|
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
امید وارم که مسائل زیر رو در نظر گرفته باشند
1. نیروی متخصص در مبحث متن باز(اکثر نیرو هایی رو که دیدم با ویندوز هم به سختی کار می کنن)
2. هزینه اموزش به کاربران
3. زمان و هزینه انتقال سیستم های فعلی به سکوی جدید
در بهترین حالت حداقل 10 سال زمان می خواد
داروین
|
-
|
۱۵:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
به نظر من حرکت در کل مثبت خواهد بود اما هزینهٔ زیادی خواهد داشت. البته نباید فراموش کنیم که جای صحیح اعمال تغییر دانشگاه‌های کشور هست نه بستر نرم‌افزاری اجرایی دولت! کشور ما تنها جایی‌ یه که تو دانشگاهش زبان سی‌شارپ و پایگاه‌دادهٔ SQL Server آموزش داده میشه که این واقعاً خجالت‌آوره!

طبق قوانین مصوب اتحادیهٔ اروپا کشورهای عضو این اتحادیه موظف هستند تمام سیستم‌های دولتی‌شون رو تا پایان سال ۲۰۱۵ کلاً متن‌باز کنند. همچنین توی ایالات متحده اساس کاری ارگان‌های دولتی (به‌غیر از وزارت دفاع) سیستم‌های ردهت هست. ویندوز هم استفاده میشه ولی در سطح خیلی محدود و برای کاربردهای اداری غیر حساس (که کارمند اجازه داره خودش سیستم‌عامل نصب کنه)

من تو اوهایو پشت یکی از این سیستم‌ها نشستم. واقعا look and feel جالبی دارن.
FastCode
|
-
|
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
چند تا مشکل توی این راه وجود داره.
۱.افرادی مثل آقای محمد که هنوز هیچ توزیع لینوکسی رو از نزدیک ندیدند و تفاوت لینوکس و جاوا رو نمیدونند.
۲.برنامه های داتنتی که بهشون اشاره شد و ایراداتی که بهشون وارده.این ایرادات با بودجه مناسب میتونند در زمانی خیلی خیلی کمتر از ۶ ماه رفع بشوند.
۳.سخت افزار مخصوص ویندوز که در لینوکس به این راحتی پشتیبانی نمیشه و به علت کم بودن برنامه نویس هسته لینوکس در ایران به این زودی هم پشتیبانی نخواهد شد.
۴.کم بودن تعداد ادمین لینوکس در ایران و حقوق نسبتا بالاتر این افراد
۵.عدم آشنایی کاربران عادی با لینوکس که بحث خودش رو داره مثل کار کردن در دسکتاپ های مختلف و زبانهای مختلف
۶.لیست طولانی تفاوت های POSIX و NT که برنامه نویسها باید باهاشون آشنا بشن.همه ی موضوع / و \ نیست.کسر خیلی بزرگی از برنامه نویسها مسائلی مثل fork و shadow copy رو درک نمیکنند.
۷.حجم بسیار زیادی از برنامه ها ترجمه فارسی ندارند.
۸.تعداد بسیار زیادی از کتابخانه های مربوط به برنامه نویسی ویندوز با اینکه در لینوکس در دسترس هستند کارایی مورد نیاز را ندارند.برای نمونه در داتنت فریمورک اشاره میکنم به System.Windows.Forms.ThemeEngine که به صورت پیشفرض از یک System.Windows.Forms.Theme بدون پشتیبانی چینش راست به چپ حروف استفاده میکند.
Mohammadizadeh
|
-
|
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
من با این طرح مخالفتی ندارم.
حالا کسی که تمام عمرش با ویدوز کار کرده چجور می تونه با لینوکس کار کنه؟؟
یکی دیگه از مشکلاتش هم تهیه برنامه های لینوکس می باشد!!
یقینأ از مردم انتظار نمیره تا برن ویدوز و تمامی برنامه هاش رو دور بندازن و برن سراغ لینوکس و برنامه های لینوکس.
اگه خودشون زحمت تهیه کردن برنامه های لینوکس رو بکشن ، خودم از اولین مهاجرین ویندوز به لینوکس خواهم بود.
گرچه دیر یا زود من از ویندوز به لینوکس مهاجرت خواهم کرد!!
imo0
|
-
|
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
بیخیال بابا . لینوکس لینوکس راه انداختین . این مسخره بازیا . مگه امنیت به اینه که فقط شما یه ازلینوکس استفاده کنین و خلاص .از طرفی شما چی فک کردین . رفتین این و رو اونور چهار تا چیز از لینوکس خوندینو هی بقیه هم بد گفتن از ویندوز گفتین لابد چها تا بچه نشستن تو مایکروسافت دارن سیستم عامل میزنن. مایکروسافت برای هر چیزش متخصص داره . از طراحی و دیزاینش بگیر تا امنیتش . پول داره . میده سیستم عاملش از زیر دسته هزار تا هکر رد میشه . تا حالا کلی زبان عالیی به معنای واقعی و تکنوژی برای برنامه نویسا ایجاد کرده که اصلا قابل مقایسه با جاوا و امثال هم نیست . در ثانی داری ایکلیپس و نت بینز مسخره رو با ویژوال استدیو مقایسه میکنی .
عشق است فقط مایکروسافت
سینا
|
-
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
از سال 80-81 منتظز این اتفاقها بودیم بستر ش آماده شده
بیخود سر ابزار در گیر نشین مثل بچه هایی که بخاطر اسباب بازی شون به هم می پرن با با هدف بزرگ تر از این بچه بازی های آبی قرمز هستش مسئله استقلال هستش دوران تک قطبی داره تو همه زمینه ها تموم میشه ازین منظر دوران هلو بودن ویندوز هم تموم شده در ضما دکتر نهاوندیان هم نماد از یک تفکر (تجارت جهانی ) پس این جهت هم نگاه کنید بحث مجوز و پتنت هم در میان هست ولی در کل open source خیلی بالنده شده پشتی بانیش از زبان فارسی خیلی بهتر شده قدرت دسکتاب هم عالی پیش رفت به نظر من زما نش رسیده بعد از این همه آماده سازی تبلیغ این مبحث هم در زمینه دولت هست نه مردم و کاربر خانگی پس کاملا منطقی خوبم پیش رفت میکنه سخت افزار ها هم بستر خوبی دارن برای پشتی بانی فقط اراده می خواد
داروین
|
-
|
۱۹:۵۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۰
0
0
FastCode عزیز من فکر می‌کنم مورد ۷ و ۸ رو که ذکر کردی بدجوری اشتباه می‌کنی. به‌عنوان کسی که سال‌هاست هم برای ویندوز و هم برای لینوکس کد می‌نویسه می‌تونم بگم که در مورد i18n و بومی‌سازی لینوکس و ابزارهای اون خیلی جلوتر هستند. می‌تونی در مورد ترجمهٔ فارسی فریم‌ورک کیوت و البته راست‌به‌چپ شدن و غیره توی این فریم‌ورک تحقیق کنی. همچنین نرم‌افزارهای خیلی زیادی هستند که کاملاً بومی‌سازی شدند و اصولاً ابزار این بومی‌سازی هم در اختیار توسعه‌دهنده‌ها قرار می‌گیره.

در مورد تم‌ها و استایل‌ها پیشنهاد می‌کنم پروژه‌هایی مثل kde-look و یا Qt Style Seet رو ببینی. من فکر می‌کنم ایرادی که گرفتی به هیچ وجه وارد نیست
شاهرخ
|
-
|
۰۷:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
من کاری به خوب یا بد بودن Open Source یا Microsoft ندارم. اما به نظر من این طرح خیلی خیلی عجولانه و غیرکارشناسی داره مسایل رو درنظر می‌گیره. هر تغییر زیرساختی‌ای نیاز به بسترسازی لازمش داره. مدت زمان 6 ماه با چه معیارهایی درنظر گرفته شده؟ بحث انتخاب یک توزیع مناسب لینوکس در تک تک مواردی که ویندوز در حال استفاده است، تغییر سخت افزارها، تغییر نرم‌افزارهای تحت لینوکس که بسیار پرهزینه و در برخی موارد غیرممکن است، تغییر کارشناسان و مدیران IT ای که سواد کار با لینوکس را داشته باشند، آموزش به کارمندان برای کار با لینوکس و ... بسیار بسیار زمان‌برتر از 6 ماه و بسیار بسیار هزینه‌برتر از آن چیزی است که لایسنس ویندوز و نرم‌افزارهای تحت آن می‌طلبد!!! ای کاش همه چیز کارشناسی شده تحلیل می‌شد و بعد یک نصمیم عاقلانه گرفته می‌شد.
farzin
|
-
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
نمی دونم علت این همه تعصب و حدیثها چیه ؟ آیا کسانی که در مورد هر دو سیستم عامل اظهار نظر میکنند واقعا مشرف به کل موضوع هستند ؟ متاسفانه مشکل عمده ای که همه ما داریم این است که در هر موردی نظر کارشناسی میدهیم با اینکه فقط چیزهایی در اون خصوص میدانیم . پس بهتر است با دلیل و مدرک و اثبات موضوع بپردازیم .
شروین
|
-
|
۱۶:۲۲ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۱
0
0
ای بابا ، بازم که کیلویی تصمیم گیری کردن . به نظر من هیچ تفاوتی نمی کنه که روی چه پلتفورمی کار بکنیم ، هر دو قدرتمند هستند . خودم BSD بیشتر ترجیح میدم .
حسین
|
-
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
ویژوال استادیو چیه دیگه
مثلا بجای Asp.net برو php ، سرورش لینوکس هست بعد امنیتش خیلی بیشتره
بعد سرورهای ویندوزی براش باید هزینه زیادری پرداخت کرد چون باید نرم افزارهای امنیتی زیادی روی ویندوز نصب کنن
ویندوز امنیت نداره نسبت به لینوکس
FastCode
|
-
|
۰۹:۱۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
نمیدونم چرا اون یکی نظرم تایید نشد.؟؟
راجع به مزایا هم نزدیک ۷ مورد نوشته بودم.

@farzin:من چند سال با هر دو سیستم عامل کار کردم و برای هر دو تعداد زیادی برنامه نوشتم.و سعی کردم قضاوتم منصفانه باشه.البته یک طرف قضاوتم رو هنوز تایید نکردن.(اونی که به طرفداری لینوکس بود)

@داروین:
در مورد i18n و l10n من هم با شما موافقم.و هر از چند گاهی خودم چند تا فرم هم ترجمه میکنم و یک سری به گنوم فارسی میزنم.ولی مشکل فقط qt و gtk و wx نیست.
متاسفانه توی ایران مایکروسافت بیش از چیزی که باید نفوذ داشته و بیشتر برنامه های کاربردی با دات نت فریمورک نوشته شدند.مشکل دات نت فقط همون یک موردی که گفتم نیست.
به طور مثال ما هیچ پلتفورم بازی در مونو برای چاپ نداریم و اکثر برنامه ها از یکی از برنامه های MSRDLC, stimulReports, CrystalReports استفاده میکنند.
از این دست مثالها زیاده و بحث فنی عمیق راجع به این موارد جایی در این سایت نداره.
فقط امیدوارم دولت یک سرمایه گزاری مناسب و هدفمند روی مونو و qt بکنه که بهتر تکنولوژی های مورد نیاز مثل همین چاپ رو پشتیبانی کنند.
Ahmadreza
|
-
|
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
من چیز زیادی از برنامه نویسی نمیدونم اما یه سوالی درباره ی open source برام پیش اومد:
اینکه اگه یه برنامه نویس مدت های زیادی رو برای ساخت یک برنامه جدید و خلاق و با ارزش بگذاره، از اونجایی که این برنامه متن بازه، منی که دانش خیلی کمی در برنامه نویسی دارم میتونم تو سورس این برنامه دست ببرم و اونو به نام خودم ثبت کنم!؟
در این صورت تمام زحمات نویسنده اصلی به باد میره!!! اگه سورس باز اینطور باشه که خیلی بده! آیا اینطوره؟
داروین
|
-
|
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۲
0
0
Ahmadreza خیر عزیزم. نمی‌تونی برنامهٔ متن باز رو بفروشی. بستر قانونی مشخص و خیلی سفت و سختی در مورد اجازه‌نامهٔ استفاده از نرم‌افزارهای آزاد وجود داره. آزادی به معنی بی‌قانونی نیست.
در مورد لایسنس‌های GNU GPL و GNU LGPL سرچ کن.
ویکی‌پدیای فارسی هم توضیحات خیلی خوبی داره:

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%B1%D8%AF%D9%87:%D8%A7%D8%AC%D8%A7%D8%B2%D9%87%E2%80%8C%D9%86%D8%A7%D9%85%D9%87%E2%80%8C%D9%87%D8%A7%DB%8C_%D9%85%D8%AA%D9%86%E2%80%8C%D8%A8%D8%A7%D8%B2
محمد حسین
|
-
|
۰۳:۰۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
0
فکر کنم شبکه خبر اگه میخواد سایتش کامنت بگیرده این بحث و پیگری کنه. مطمئن باشه بازخورد خوبی داره. امیدوارم نظرم ارجاع داده بشه. در مورد اکستاکس نت هم اطلاع رسانی کنید اون بنده خدائی که داره از امنیت ویندوز میگه یه نگاهی به صفحه ویکی پیداش بندازه خوبه

http://fa.wikipedia.org/wiki/%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%DA%A9%D8%B3%E2%80%8C%D9%86%D8%AA

لینوکس: امنیت آزادی و پیشرفت فن آوری رو به ارمغان میاره حالا بشینید واسه پولدارتر شدن یک شرکت تو آمریکا بحث کنید.
فرید
|
-
|
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۳
0
0
من چند ساله که جاوا و نت بینز کار می کنم . بسیار قدرتمده و مهمتر از اون از دست سیستم عامل ویندوز که کار مشترک سازمان سیا و مایکروسافت است راحت میشیم . زنده باد جاوا . زنده باد حلال خوری و رواج آن . نه رواج دزدی نرم افزار
امین فلاحی
|
-
|
۰۲:۱۰ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
0
0
به نظرم این طرخ وافعا عجولانست ...
چون زیرساخت های انسانی ما چنین قدرتی نداره که به لینوکس سوییچ کنه... در ضمن الان تو اداره جات با ویندوز به زور کار می کنند چه برسه به لینوکس
mohammad
|
-
|
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۴
0
0
اجرا کردنش سخته
گنو/لینوکس
|
-
|
۰۹:۰۶ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
0
0
عزیزان قرار تا شش ماه طرح‌هاشونو اماده کنن بدن نه این‌که تا اون زمان مهاجرت کنن
مجید
|
-
|
۲۲:۳۴ - ۱۳۹۲/۰۶/۲۶
0
0
من موندم تو این سوال که آیا واقعا ادارات دولتی ایران بابت ویندوز پولی پرداخت کردند که تا الان داشتند بعضی از ادارات دولتی از ویندوز استفاده می کردن که خیلی راحت میان دربارش حرف میزنن ؟
تا اونجایی که من میدونم نه پول ویندوز دادن نه دات نت نه اس کیو ال سرور نه اوراکل و حتی آفیس . Good luck ;-)
علی
|
-
|
۱۹:۴۱ - ۱۳۹۲/۰۷/۱۴
0
0
بستگی به توزیعش داره
اگه میخواهن با چاپار کار کنن، همون ویندوز خوبه
ولی اگه از یه توزیع خوب استفاده کنن ارزششو داره
غریب آشنا
|
-
|
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۲/۰۷/۲۹
0
0
دوستان، یه موضوع به اسم آینده نگری مدیریتی هست، متاسفانه این آینده نگری تا نوک دماغه مدیران خیلی از ادارات و سازمانها هست، خیلی از مدیران (بدون سواد مدیریت) اصلا حاضر نیستن هزینه کنن!!
برای سوئیچ کردن یک شبکه با سرورها و کلاینتها از ویندوز به لینوکس، اول باید کارشناس و مسئول اون واحد شبکه دوره ی لینوکس فرستاده بشه، (کم کسی پیدا میشه که لینوکس کار باشه، اگه باشه خودشو الاف یه اداره نمیکنه!)، بعد یه دوره شبیه ICDL برای لینوکس، برای کارمندای اون مرکز/اداره یا فلان بزارن، متاسفانه خیلی از مدیران فکر میکنن مدیریت اینه که با کمترین پول گنده ترین کار رو انجام بدن! این حماقته محضه! چون جز بدتر شدن اوضاع هیچی دیگه عاید نمیشه! لینوکس ابتدای نصب و راه اندازی از 1 تا 10 امنیتش 4 حساب میشه ولی با پیکربندی درست تا 8 الی 9 میره بالا، این کار حرفه ای هم هست، پس اول بستر سازی آموزش لازمه. هزینه در این زمینه نمیشه!
abbas
|
-
|
۰۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۰۸/۰۵
0
0
دوباره یک گروهی یک پروژه ای تعریف کردن یک پولی به جیب بزنند وخلاص.سیستم عامل ایرانی مبتنی بر لینوکس با هزینه ده میلیاردیش که ازسال 81 شروع شد درکدام شبکه کار میکند که این دومیش باشد
عرفان
|
-
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۶
0
0
شما اول باید یک توزیع خوب بین المللی از لینوکس را برای تمامی ارگان های دولتی انتخاب کنید که خصوصیات زیر را دارا باشد.
1-شبیه به ویندوز باشد(از نظر gui و ...)
2-فعال و بروز باشد.
3-امنیت بالا داشته باشد.
4-ابزار برنامه نویسی مناسبی داشته باشد
5-ساده و کارآمد باشد.
6-سرعت بالایی داشته باشد.
بعد از بررسی این خصوصیات باید تیمی را برای پشتیبانی نرم افزاری و سخت افزاری و اطلاعاتی لینوکس تجهیز کرد و آموزش داد.
و اگر نظر اینجانب را بخواهید نسخه fedora و Ubuntu از همه نسخه های لینوکس تقریبا کم اشکال تر و بهتر هستند.
به هر حال روش خوبی هست که دولت پیشه گرفته و در حال حاظر بسیاری از کشور های جهان برای حفاظت از اطلاعاتشان از لینوکس استفاده میکنند.
heil
|
-
|
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۴
0
0
"100 سال دیگه هم این اتفاق نمی افته فریم ورک مزخرف نتبینز توانایی رقابت با ویژوال استودیو و کامپوننت های متعدد اون رو نداره "

تایید میشه :)
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۶°    ۳۹°