گفتگوی 18:30/ بخشنده بودن راه و جاده مهمترین عامل کاهش تصادفات

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
13:45 - دوشنبه 03 تير 1398
دبیر شورای امنیت روسیه: ایران سهم مهمی در مبارزه با تروریسم دارد پاتروشییف: ثبات اوضاع در سوریه، بدون در نظر گرفتن منافع ایران ممکن نیست کمیته انتخابات ترکیه پیروزی «اکرم امام اوغلو» نامزد حزب مخالف دولت ترکیه در انتخابات شهرداری استانبول را تأیید کرد رئیس جمهور ترکیه پیروزی «امام‌اوغلو» نامزد حزب رقیبش را در انتخابات شهرداری‌ تبریک گفت ارتش یونان از آماده باش نیروهای خود برای مقابله احتمالی با ترکیه خبر داد یونان و ترکیه بر سر مالکیت تعدادی از جزایر بین مرزهای آبی در دریای مدیترانه و اژه اختلاف دارند سخنگوی نیروهای مسلح یمن از عملیات گسترده پهپادی علیه دو فرودگاه سعودی جازان و ابها خبر داد نيروهاي مبارزه با تروريسم عراق ۱۴ تروريست را در جنوب كركوك به هلاکت رساندند کمسیر حقوق بشر سازمان ملل: ۵۵ هزار داعشی و خانواده هایشان در سوریه و عراق بازداشت شده اند «سید عمار حکیم» رئیس جریان حکمت ملی عراق از ریاست ائتلاف اصلاح و سازندگی کناره‌گیری کرد رئیس جمهور کوبا (با محکوم کردن تحریم‌های آمریکا): تحت فشار و تهدید با آمریکا مذاکره نمی‌کنیم ده‌ها هزار نفر در جمهوری چک علیه نخست وزیر تظاهرات کردند؛ «آندری بابیش» به فساد مالی متهم است ادامه تظاهرات ضد دولتی در تفلیس پایتخت گرجستان مقامات اتیوپی از کنترل کامل ایالت آمهارا پس از کودتای نافرجام خبر دادند در این کودتا دست‌کم ۴ تن از جمله رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور و رئیس ایالت آمهارا کشته شدند کودتای نافرجام در اتیوپی را رئیس امنیتی ایالت آمهارا طراحی کرده بود زمین لرزه ۷/۲ ریشتری جزایر تانیمبار در شرق اندونزی را لرزاند ­موج گرمای بی سابقه پاریس، پایتخت فرانسه را در وضعیت هشدار نارنجی قرار داد
کد خبر: ۳۴۹۴۷۷
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۶
رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهوار گفت: مهمترین عامل در کاهش تصادفات جاده ای بخشنده بودن راه و خودرو است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سرهنگ شهریار بهزاد بصیرت رئیس مرکز تحقیقات پلیس راهوار گفت: حضور خودرو یکی از آسیب هایش تصادفات است.  وی افزود: با توجه به اقداماتی انجام شده است آمار کشته ها تا 16 هزار نفر کاهش یافته است. این کاهش نشان دهنده این است که با توجه به اقداماتی که انجام شده ست، اقداماتی که در حوزه راهها انجام شده است هرسال این کاهش را شاهد هستیم. وی افزود: با برنامه ریزی دولت در برنامه ششم توسعه ،تا پایان برنامه پنج ساله کاهش 30 درصدی تصادفات را شاهد خواهیم بود.
گفتگوی 18:30/ مهمترین عامل کاهش تصادفات بخشنده بودن راه و جاده است 
سرهنگ بصیرت افزود: رانندگی بخشی از زندگی است که در این بخش انسان ممکن است خطا کند. وقتی جاده ای کوچک و باریک است امکان تصادفات بیشتر است اما وقتی جاده عریض می شود تصادفات کاهش می یابد. با تغییر در عامل راه درصد تصادف به مقدار زیادی کاهش می یابد. اگر انسان خطا کرد که این خطا بخشی از ذات انسان است این خودرو و جاده هستند که باید مانع از کشته شدن انسان شود که اینها همه به ایمنی برمی گردد ایمنی در خودرو و راهها.
 مهمترین عامل بخشنده بودن راه و خودرو است. وی گفت با فعال شدن کیسه های هوا طرف از مرگ حتمی نجات خواهد یافت که مهترین عامل نجات جان انسان است. در کشور ما انسان در بروز حوادث موثر است. خواب آلودگی عدم تمرکز صحبت با  موبایل و سرنشینان دیگر عامل تصادفاتی است که راننده مقصر است اما اینکه عامل انسانی منجر به مرگ شود این عامل قابل قبول نیست چون جاده و خودرو باید ایمن باشد.
وی گفت: 141 مورد خطای رانندگی داریم که 20 مورد خطای حادثه ساز می باشند مثلا سرعت و سبقت غیر مجاز، انجام حرکات نمایشی، حرکات در بستر راه نیز جز تخلفات است. مجموعه 20 مورد را خطاهای حادثه ساز می دانیم.
 وی در ادامه افزود: بر اساس اقدام سازمان استاندارد همه خودروهای داخلی با این شرط تولید می شوند که باید کیسه هوا و ترمز ضد قفل داشته باشند وگرنه پلیس تایید نمی کند و خودرو در نهایت شماره نخواهد شد. همه این اقدامات نیاز به بررسی است تا درصد خطا مشخص شود .
گفتگوی 18:30/ مهمترین عامل کاهش تصادفات بخشنده بودن راه و جاده است
مهدی شفیعیان کارشناس حمل و نقل و ترافیک در ارتباط تلفنی گفت: این الگو یک الگوی جهانی است. نقش راننده به عنوان تنها عامل هوشمند بین سه عامل مهمترین است. برای انجام اقدام موثر روی انسان اثربخشی بیشتری را می توان داشت. این الگوی جهانی است که کشور ما نیز مستثنی نیست. خودرو و راه نیز نقش خود را دارند که در تصادفات بی تاثیر نیستند. وی گفت: علت تصادف و مرگ و میر را باید شناسایی کنیم که در این امر اقدامات و  بررسی ها انجام شده است. در تصادفات 70 درصد عامل انسانی مقصر شناخته شده است. وی افزود: انسان جایزالخطاست و بخشندگی خودرو و راه باید جلوی خطای انسانی را بگیرد اما باید گفت که باید جلوی خطا را گرفت که این کار با جرایم و کنترل ها انجام می شود. سیستم های کمکی که به کمک راننده می آید مثل سیستم خودکار ترمز که با این عوامل آسیب را تا حد امکان کاهش دهیم . همه تلاش بر این جهت است که اسیب ها را کاهش دهیم.
 وی افزود: این تصور درست نیست که هر اقدامی را نشان دهنده این بدانیم که از تصادفات جلوگیری می کند. اقدامات بازدارنده می  تواند در رفتار راننده کمک کند مثلا  بیمه به عنوان ابزار قانون می تواند استفاده شود. کسی که تخلف می کند باید مستلزم پرداخت بیشتر مبلغ بیمه باشد در صورتیکه این در کشور ما زیاد دیده نمی شود. اعمال قانون عامل مهمی است که ایمنی در جاده را کنترل می کند. ما نیاز به سازمان و نهاد راهبری داریم که این هماهنگی ها را انجام دهد . با توجه به اینکه فقط اعمال قانون در جاده ها را پلیس انجام می دهد این عامل به تنهایی نمی تواند تصادفات را کاهش دهد بنابراین باید از حداکثر امکانات استفاده کنیم.
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۷°    ۴۰°