شهر فرنگ/ سال 95، سال رونق اقتصادی سینمای ایران

irinn | وب سایت شبکه خبر

نسخه آزمایشی       
14:50 - جمعه 08 ارديبهشت 1396
پس از ارسال بسته هاي مشکوک حاوي پودر سفيد رنگ به ساختمان هاي پليس و یک نماينده مجلس اسکاتلند، پليس اسکاتلند به حال آماده باش درآمد پليس لندن اعلام كرد در جريان عمليات ضد تروريستي در لندن يك زن با گلوله پلیس زخمي شد و ۶ تن بازداشت شدند رئيس شوراي اروپا: مذاكرات برای خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بر اساس "توافق مرحله به مرحله" است بر اساس نظرسنجی شبكه "ان بي سي نيوز" و روزنامه "واشنگتن پست" نيمي از آمريكايي ها به وجود دولت پنهان در كشورشان اعتقاد دارند منظور از دولت پنهان، تلاش مقامات نظامي - امنيتي و دولتي براي كنترل محرمانه سياست های دولت است روسيه اعلام كرد گزارش تحقيقات فرانسه درباره رويداد شيميايي شهرك خان شيخون سوريه بسيار مشكوك است وزرای کشور، دفاع و خارجه اعضاي شوراي همکاري خليج فارس در نشست مشترکي در رياض مسائل سياسي، دفاعي و امنيتي را بررسي کردند دادگاه ويژه آفريقا "حسين حبري" ديکتاتور سابق چاد را به حبس ابد محکوم کرد محققان چینی اعلام کردند سالانه سه ميليون نفر در چين به علت ابتلا به امراض مربوط به آلودگی هوا جان خود را از دست مي دهند مرکز ثبت آمار خشونت هاي تسليحاتي در آمريکا: در ۴۱ تيراندازي در شبانه روز گذشته در ايالت هاي مختلف ۹ نفر کشته و ۱۶ نفر زخمي شدند
کد خبر: ۴۸۹۰۷۹
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۵ - ۲۳:۱۲
شجری کهن منتقد سینمای ایران با اشاره به رونق اقتصادی سینمای ایران در سال 95 گفت: این رونق اقتصادی به دلیل حرکت سازنده فیلم بر خطوط قرمز جامعه بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در ابتدای برنامه مجری با یادی از درگذشتگان عرصه هنر، سال 95 را سال سختی برای هنرمندان نام برد.
شاهین شجری کهن منتقد سینما در برنامه شهر فرنگ گفت: در پایان سال 94 در جشنواره سی و چهارم هیچ تصوری از سینماگران وجود نداشت که قرار است با یک انفجار اقتصادی مواجه شویم.
 
شهر فرنگ/ سال 95، سال رونق اقتصادی سینمای ایران
 
این منتقد سینما افزود: البته این انفجار اقتصادی شامل همه فیلمها نشده است و مولفه های مختلفی طی سالها وجود داشته است.
او افزود: در سال 94 ما 12 میلیون سینما رو داشتیم در حالیکه این تعداد در سال 95 به 24 میلیون نفر رسید این در حالیست که سینمای ایران ظرفیت این مقدار افزایش را نداشت و نشت مجرای تبلیغاتی باعث جاذبه های اغراق آمیز شد.
شاهین شجری کهن گفت: امسال به مخاطبان سینما اضافه شد و جشنواره های فیلم پر بار شد و فیلمهای کمدی توجه برانگیز شد.
اکنون نوعی فیلم تولید می شود ( حدود 30 تا 40 فیلم ) که در رده پایین جدول قرار دارند و ساز و کارشان به سمت شورا و سینمای کوپنی است و مشخص نیست هنری است یا تجربی ؟ و تعداد خاصی از سالن های سینما را به خود اختصاص می دهند و نابود کننده خلاقیت و رقابت هستند. این نوع فیلم بدترین نوع تولید هستند.
شجری کهن ادامه داد: روند استقبال مخاطبان از سینما تحت تاثیر عوامل مختلف متغییر است و اما امسال ما فیلمهای سوگلی داشتیم که به دلیل سهمیه بندی فشرده و اکران بهتر ، داوطلب بیشتر داشتند و طبیعتا" سال آینده این فیلمها افزایش خواهند یافت.
وی افزود: سینمای ایران سینمای صفر و صد است. جامعه هم همینطور است گور خواب دارد به فاصله دو خیابان تجمل گرا هم دارد. جامعه ایران مملو از تناقض هاست و تصمیم گیری درباره آن بسیار مشکل است.
شجری کهن گفت: طیفی از رسانه ها دنبال حاشیه هستند و پیدا کردن خبر زرد سیاست بعضی رسانه هاست. 
 
شهر فرنگ/ سال 95، سال رونق اقتصادی سینمای ایران 
 
 فریدون جیرانی میهمان حضوری  دیگر گفتگوی شهر فرنگ، گفت: در کمیته انتخاب جشنواره سی و چهارم(سال گذشته) بیش از 100 فیلم دیده شد که از نظر اقتصادی با اختلاف شدیدی از یکدیگر فروش داشتند مثلا بارکد فروش میلیاردی داشت.
کارگردان فیلم قرمز گفت: در سال 95 بر خلاف سختی خود، از نظر اقتصادی سال پر رونقی برای سینما بود.
او افزود: گروه هنر و تجربه باعث شد تولید، نظر و عقایدش را از منظری دیگر از قالب سنتی سینمای ایران به معرض نمایش بگذارد و همین موضوع مخاطب خاص خودش را به سینما کشانده است و باعث شده مخاطب به بیش از 20 میلیون نفر در سال 95 علاوه بر جذابیت های دیگر برساند.
جیرانی گفت: باید نکات جذاب سینما در آنوس ها و تیزرهای تبلیغاتی آورده شود همین نکته تولیدات سینما را به مخاطبین سینمارو معرفی می کند.
کارگردان فیلم سقوط گفت: از فیلم های تولید سال گذشته 40 فیلم هنوز اکران نشده اند چون بیش از این ظرفیت اکران نبوده است.
او با مخالفت با کنترل ساخت و اکران فیلم گفت: تولید و اکران و توزیع باید باهم هماهنگ باشد ضمن اینکه درستی و نادرستی کانال های توزیع نیز خود جای بحث و کاوش دارد.
جیرانی با اشاره به تلخی بعضی از فیلم ها در سال گذشته گفت: در یک شرایط تلخ، فیلم تلخ هم ساخته می شود؛ فیلم برگرفته از شرایط حاکم برجامعه است. تلخ تر از فروشنده و ابدو یک روز تا کنون فیلم تلخ دیگری وجود نداشته و ساخته نشده است. تلخی یک فیلم بستگی دارد به اینکه به سینما از چه زاویه ای نگاه می کنیم.
جیرانی گفت: تلخی در سیاست زدگی و دولتی بودن سینماست.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۲°    ۲۲°