شهرفرنگ/ بررسی کارنامه ی برنامه ی هفت

irinn | وب سایت شبکه خبر

نسخه آزمایشی       
03:03 - چهارشنبه 03 خرداد 1396
نظامیان صهیونیست یک جوان فلسطینی را در شمال کرانه غربی به ضرب گلوله به شهادت رساندند رژیم صهیونیستی روستای دیراستیا در کرانه غربی رود اردن را منطقه بسته نظامی اعلام کرد نظامیان صهیونیست با یورش به کرانه غربی و نوار غزه ده ها فلسطینی را زخمی کردند انفجار خودروی بمب گذاری شده در جنوب بنغازی لیبی ۶ کشته و ۱۱ زخمی بر جا گذاشت در حمله به یک پایگاه هوایی در جنوب لیبی بیش از ۱۴۰ تن کشته شدند رئیس جمهور ونزوئلا(خطاب به رئیس جمهور آمریکا): دخالت بس است از ونزوئلا بیرون برو آمریکا به بهانه حمایت از دموکراسی تحریم های جدیدی را ضد ونزوئلا وضع کرده است زمین لرزه ۶ ریشتری مرکز فیلیپین را لرزاند
کد خبر: ۴۹۶۹۸۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۴ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۵
سردبیر و مجری برنامه هفت گفت: به مسئولین سینمایی پیشنهاد می کنم که در عرصه جذب مخاطب به درستی عمل کنند زیرا اگر مردم مجددا از سینما فاصله بگیرند بازگرداندن آنها کار دشواری خواهد بود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهروز افخمی سردبیر و مجری برنامه هفت در برنامه شهرفرنگ گفت: ما در برنامه هفت عملا به مصاف برخی از کسانی رفتیم که با کم سوادی ادعای سینما داشتند زیرا اقدامات این گروه موجب وحشت در جامعه شده بود و عملا کاری کردند تا 96 درصد سینمارو ها از سینما فاصله بگیرند.

او افزود: زمانی که دیدم سینما زیر 10 میلیون تماشاچی در سال دارد به این نتیجه رسیدم که بدنه اصلی جامعه از سینما فاصله گرفته است.

شهرفرنگ/ بررسی کارنامه ی برنامه ی هفت 

او گفت: گروهی از سینما روها که جمعیتی دو میلیون نفری بودند تنها فیلمهای کمدی را می دیدند و مابقی بچه پولدارهای بالای شهری بودند که در سال 5 بار به سینما می رفتند و پز روشنفکری می دادند، به این ترتیب آماری که گفته شد هر ایرانی هر 8 سال یکبار به سینما می رود به این دلیل منتشر شده بود.

او افزود: حال سوال این بود که برای آن 10 میلیون نفر تماشاچی بی سواد و پر مدعا چه فیلمی می توانست ساخته شد؟ بنابراین در سینما هفت تلاش کردیم تا برای مردمی که روزگاری به سینما می رفتند برنامه بسازیم، در این بین مخاطبین اصلی ما جوانان علاقمند به سینما بودند که با اشتیاق برنامه ما را دنبال می کردند و عملا پتانسیل های بالقوه ای بودند که به زودی به فعلیت می رسیدند.

او گفت: ممکن است آقای ایوبی در موفقیت سینما نقشی داشته باشد. ایشان در دوره ای که سینما در حال رشد و تجهیز بود به بدنه سینما تزریق شدند و در حقیقت شانس آورد و توانست رونق را به سینما بازگرداند اگرچه ایشان در عملکرد خود حسن نیت داشت و تنها ایراد ایشان موافقت با همه بود.ایشان عملا محافظه کار بودند. عیب ایشان همان محافظه کاری ایشان بود زیرا این شخصیت نمی گذارد تا تحولی در عرصه ای ایجاد شود.

او گفت: من شرط را به ایوبی باختم زیرا در فصل بهار سینمای ایران به فروش بالایی را تجربه کرد که این امر جزو پیشگویی های ایشان بود درحالی که من با پیشگویی ایشان موافق نبودم و عملا شرط را به ایشان باختم.

او افزود: به مسئولین پیشنهاد می کنم که در این عرصه به درستی عمل کنند زیرا اگر مردم مجددا از فاصله بگیرند بازگرداندن این مردم به سینما کار دشواری خواهد بود.

او گفت: این تصور که باید همیشه تملق و چاپلوسی یکدیگر را بکنیم واقعا درست نیست، ما در نقد فیلم می خواهیم به این نتیجه برسیم که چه ببینیم و چه نبینیم تا مخاطب وقت خود را تلف نکند. یک چنین منتقدانی با زبان تند به نقد فیلم می پردازند، منتقد اگر غیر از این عمل کند که منتقد نیست زیرا فیلمساز باید از منتقد بترسد لذا در غیر این صورت فیلمساز شعور بیننده را به سخره می گیرد و به خود اجازه می دهد تا هر فیلم بی محتوایی را به خورد تماشاچی بدهد.

او افزود: کسانی که به مسعود فراستی طعنه می زدند به نوعی به او علاقمند بودند و حتی منتظر بودند تا عکس العمل او را در مقابل فلان فیلم ببیند و اتفاقا از عملکردش هم لذت می بردند.

او گفت: اگر برنامه ای پر محتوا باشد عملا تماشاگر خود را جذب می کند، حضور فراستی هم همینگونه بود و ما می دانستیم که بخش اعظم بینندگان ما می خواستند تا نقد فراستی را ببینند.

او افزود: متاسفانه پیش تر آدمهای کم هوش را در هر روزنامه یا رسانه در بخش سینما مشغول به کار می کردند که عملکرد اشتباهی بود، اغلب کسانی در این بخش کار می کردند که کم سواد، کم هوش با آگاهی کم بودند اما در چند سال اخیر همین افراد سرخود شدند و تلاش کردند تا با ژست گرفتن افکار عمومی را با خود همراه کنند اما مسئله اصلی این است که این افراد نمی توانند برای همیشه مردم را فریب دهند تا جایی که امروز در بین توده مردم هیچ جایگاهی ندارند.

او افزود: این افراد ابتدا یک مسئله ای را مطرح می کنند و جالب آنکه آنقدر تکرار می کنند تا اینکه خودشان دروغ خودشان را بارور می کنند، این دسته از خبرنگاران به دلیل کم هوش بودنشان دچار یک چنین اشتباه استراتژیکی می شوند. یکی از این موضوعات این است که مطرح می شود که دیگر کسی تلویزیون ایران را نمی بینند که این حرف اشتباه است البته این دسته از خبرنگاران تعدادشان زیاد نیست از جمله بخش فرهنگی سایت تابناک که بسیار سبک وزن است. یک چنین سایتهایی در تلاش اند تا دیگران را با خود همراه کنند، ما در برنامه هفت به خبرنگاران بی احترامی نکردیم ولی سایت هایی سبک وزن تلاش کردند تا دغدغه ذهنی خود را به دیگران منتقل کنند. البته همه خبرنگاران سینمایی سبک فهم نیستند اما برخی اینگونه اند و بسیار پررو و جسور ظاهر می شوند.

او افزود: زمانی که برنامه هفت از حالت تولیدی به زنده تبدیل شد از میزان آموزش آن کاسته شد زیرا چهارچوب اصلی سینما همان آموزش است که بعد از زنده شدن این برنامه از این بعد آن کاسته شد اما با این حال وزن خوبی داشت.

او گفت: چهارچوب های اصلی تلویزیون بعد از انقلاب را خودمات تعریف کردیم. ما بعد از انقلاب حتی تیتراژ را حذف کردیم چون نمی خواستیم فیلم های ما شبیه فیلم های هالیوودی باشد اما با این حال فیلم خوب قابل تشخیص بود و با وجود بی نام و نشان بود می شد فهمید چه کسی پشت آن است.

او افزود: حمیدرضا صدر اگر کمی روی خود کار کند می تواند گزینه خوبی برای اجرای هفت باشد، البته خود شما هم می توانید مجری موفقی برای برنامه هفت باشید.

برچسب ها: شهر فرنگ ، سینما ، افخمی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
°    °