گفتگوی 18:30/ خودروسازان در باتلاق بدهی میلیاردی به بانکها

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر و پیام رسان سروش irinn_channel@      
16:05 - شنبه 30 دی 1396
وزیر خارجه روسیه: مسکو وارد شدن هر خدشه اي به برجام را نخواهد پذيرفت لاوروف: اگر يکي از طرف‌ها به طور يکجانبه از برجام خارج شود، اين توافق فرو مي‌پاشد اسوشیتدپرس: دادگاه عالی آمریکا درمورد ممنوعیت سفر اتباع ۶ کشور اسلامی اواخر ژوئن(نیمه اول تیر) حکم نهایی را صادر می کند ­رئیس جمهور آمریکا مجوز شنود نهادهای امنیتی از فعالیت‌های کاربران فضای مجازی را صادر کرد وزیر دفاع آمریکا «حزب الله لبنان» را سازمانی تروریستی خواند نظامیان صهیونیست با یورش به منطقه جبالیا در شرق غزه ۸ فلسطینی را به ضرب گلوله زخمی کردند روسیه توافق نامه هايي را براي سرمايه گذاري و اجراي پروژه های همکاري مرزي با ليتواني و لهستان امضا کرد وزارت خارجه چين يک کشتي آمريکايي را به ورود بدون مجوز به آب هاي سرزميني اين کشور متهم کرد واژگونی اتوبوس حامل گردشگران در غرب ترکیه دست کم ۱۱ کشته و ۴۴ زخمی برجا گذاشت یگان موشکی یمن از شلیک موشک بالستیک به جنوب عربستان خبر داد تک‎تیراندازان یمنی ۹ نظامی سعودی را در جنوب عربستان به هلاکت رساندند رئیس مجلس عراق: رای گیری برای تعیین زمان برگزاری انتخابات پارلمانی عراق به فردا موکول شد نماینده پارلمان عراق درباره دخالت های آمریکا در انتخابات آینده هشدار داد
کد خبر: ۵۱۰۱۴۸
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۶ تير ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
بهره بانکی و فریز شدن سرمایه دو عامل مهم در آشفتگی مالی امروز صنعت خودروسازی است که به گفته دبیر انجمن قطعه سازان خودرو تنها راه برون رفت از این بحران، آزاد شدن بخشی از سرمایه 10 هزار میلیاردی فریز شده در بانکهاست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محبی نژاد دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با اشاره به سرمایه 10 هزار میلیاردی فریز شده در بانکها گفت: این مبلغ سرمایه در گردش خودروسازی بنا به توصیه دولتمردان فریز شده است، البته کل طلب ما بیش از این میزان است، این مبلغ اصل طلب بدون سود بانکی است که با توجه به بهره بانکی عملا جریمه آن بر دوش قطعه سازان افتاده است.
 
گفتگوی 18:30/ خودروسازان در باتلاق بدهی میلیاردی به بانکها

او افزود: متاسفانه سرمایه گذاری ثابت برای توسعه زیرساختها در این عرصه بسیار مهم است که کمتر به آن توجه شده است.

محبی نژاد مشکل اصلی خودروسازان را در دو مورد جستجو کرد و گفت: در حال حاضر خودروسازان دچار کمبود منابع مالی هستند که بخشی به دلیل فریز شدن سرمایه و بخش دیگری هم به دلیل بهره بانکی است که رشد آن روزانه است.

او گفت: مدیران صنعت خودروی سازی ما به دلیل بحران مالی دچار آشفتگی شده اند.

او با رد قانون مصوب 4 ماهه برای دریافت بدهی های بانکی گفت: قانونی برای وصول مطالبات در مدت 4 ماه وجود ندارد، این درحالیست که تا پیش از این قطعه سازان در مدت یک ماه بدهی خود را وصول می کردند اما با وقوع بحران نقدینگی شرایط بازار ملتهب شد و شد آن چیزی که امروز می بینید.

دبیر انجمن قطعه سازان خودرو با انتقاد از اینکه چرا خودروسازان به تعهدات خود عمل نمی کنند افزود: در حال حاضر گردش نقدینگی در صنعت خودروسازی دچار اختلال است که برای خروج از این بحران باید بخشی از این مبالغ مالی که در بانکها فریز شده است به چرخه تولید بازگردد.

او با اشاره به عوامل موثر در بازار صنعت خودروسازی گفت: نرخ ارز، تورم، تعرفه واردات و بهره بانکی عوامل تاثیر گذار در صنعت خودرو است، حال زمانی که خودروسازان با نرخ بهره بالا روبرو هستند چطور می توانند به رقابت با رقبای خارجی فکر کنند.

گفتگوی 18:30/ خودروسازان در باتلاق بدهی میلیاردی به بانکها

میرخانی رشتی عضو انجمن خودروسازان مهمان تلفنی برنامه ریشه مشکل کنونی خودروسازان را سیاست گذاری اقتصادی و مالی دولت دهم یاد کرد و گفت: بحث قیمت گذاری خودرو که در دولت دهم بنیان گذاری شد، نتیجه ای جز بدهی 6500 میلیارد تومانی خودروسازان به بانک ها نداشت.

او مشکل دیگر را عدم رشد دانش فنی در صنعت خودروسازی عنوان کرد و افزود: عدم سرمایه گذاری در خرید دانش فنی در تمامی سطوح موجب شده تا با استانداردهای روز فاصله داشته باشیم، متاسفانه ما در تمامی صنایع نگاهمان را تنها به امروز دوخته ایم و برای آینده هیچ برنامه ریزی نکرده ایم.

او گفت: زمانی که ماشین آلات و دانش فنی به روز نشود به دنبال آن هزینه های تولید بالا می رود در نتیجه صنعت برای جبران کاهش نقدینگی به سراغ خرید ماشین آلات دست دوم حرکت می کند که نتیجه ای جز رشد هزینه های تولید ندارد.

عضو انجمن خودروسازان افزود: نداشتن دانش فنی و غرور اضافی ریشه اصلی بدهکاری های امروز است.

گفتگوی 18:30/ خودروسازان در باتلاق بدهی میلیاردی به بانکها

قناتی مدیرکل نیرو محرکه وزارت صنعت دیگر مهمان تلفنی برنامه با اشاره به اینکه این بدهی ها در مدت کوتاهی ایجاد شد اما آثار پایدار و طولانی مدتی روی صنعت خودروسازان داشت گفت: مجموعه این بحران ها موجب شد تا خودروسازان نتوانسنند جریان مالی را به خوبی هدایت کنند.

او افزود: این بدهی ها تنها به یک خودروساز داخلی مربوط نمی شود و در حقیقت همه خودروسازان کشور را مبتلا کرده است.

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲°    ۹°