پنجشنبه، آغاز به کار رسمی شبکه امید

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
01:01 - چهارشنبه 04 ارديبهشت 1398
معاون طرح و توسعه بیمه مرکزی : لایحه تشکیل صندوق بیمه همگانی حوادث طبیعی بعد از ۱۶ سال هنوز به سرانجام نرسیده است رحیم مصدق در تیتر امشب: فراگیر بودن و عام بودن خسارت بیمه طبیعی یکی از مسائل مهم و ضروری در پوشش بیمه حوادث است بر اساس آخرین آمار ۶۱ هزار پرونده خسارت سیل در شرکت‌های بیمه تشکیل شده است برخی نهادها و سازمان‌ها منازل مسکونی تحت پوشش را بیمه کرده‌اند و این موجب شده که بسیاری از منازل روستایی شامل بیمه خسارت شوند منازل بیمه شده تا سقف مشخص ۱۰ الی ۳۰ میلیون تومان بیمه بوده‌اند که شرکت‌های بیمه تا سقف مشخص شده پرداخت خسارت را تقبل می‌کند
کد خبر: ۵۱۲۲۳۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۰۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۷
مدیر شبکه امید در نشست خبری با اعلام افتتاح رسمی این شبکه در روز شنبه (۱۴ مرداد ماه) خبر داد و گفت: قرار است این شبکه روزی شش ساعت و نیم برنامه پخش کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، آقای سالم در نشست افتتاحیه رسمی شبکه امید سیما که با حضور قائم مقام معاون سیما در ساختمان معاونت سیما، برگزار شد افزود: پنجشنبه با حضور رئیس سازمان صدا و سیما مراسم افتتاحیه رسمی شبکه امید برگزار می شود و سعی داریم روزی 6 ساعت و نیم برنامه تولیدی به مخاطبانمان ارایه دهیم .
 
او گفت: تفاوت اصلی که این شبکه با دیگر شبکه های سیما دارد باشگاهی است که از دل آن نوجوانانی بیرون خواهد آمد که آینده سینما و تلویزیون را تامین خواهد کرد.
 
سالم درباره تولید سریال برای نوجوانان و نمایش آن در شبکه امید افزود: از سال 85 به بعد سریال خاصی درباره نوجوانان تولید نشده است اما با تدابیری که دکتر میرباقری معاون سیما داشته است تصمیم داریم سالی حداقل 4 سریال با این مضمون تولید کنیم.
 
او درباره رقابت با شبکه پویا گفت: رقابتی بین ما و این شبکه وجود ندارد و شبکه امید تصمیم دارد خلاء یی را که سال ها در رسانه ملی برای نوجوانان بوده پر کند. نوجوانان ما در این سال ها به سمت فضای سایبری رفته اند و باید دست بدست هم دهیم که این افراد را بازگردانیم.
 
مدیر شبکه امید با بیان اینکه تصمیم داریم دراین شبکه در سه حوزه برودکست، برود بند و میدانی کار کنیم افزود: فعلا آگهی بازرگانی در این شبکه نداریم اما اگر نیازی حس شود پیام ها و مطالبی را که متناسب با سن نوجوانان باشد پخش خواهیم کرد.
 
او گفت: مدتی است هویت نوجوانان گم شده و افسارگسیختگی فضای مجازی از مهمترین دلایلش است.
 
سالم افزود: نوجوانان سوالاتی را که از پدرومادرشان می پرسیدند در فضای مجازی پی می گیرند و شبکه امید تصمیم دارد با برنامه هایی مناسب نظر آنها را به خود جلب کند.
 
مدیر شبکه امید در ادامه گفت: 12 خرداد 95 حضرت آقا فرمودند که نوجوانی برای من نامه نوشته و خواهان برنامه هایی متناسب با سن و سالش شده است و ما از سال گذشته شبکه امید را که برنامه هایی متناسب با سن نوجوانان ارایه می دهد به صورت آزمایشی راه اندازی کردیم.
 
سالم افزود: در تقسیم بندی که در سازمان داشتیم 12 تا 18 سال دوره نوجوانی است و در این دوران فرد از کودکی کنده می شود و اتفاقات روحی و جسمی جدیدی را تجربه می کند.
 
او گفت: شبکه امید 5 میلیون و 300 هزار نفر مخاطب دارد که در سنی قراردارند که می توان مسئولیت پذیری را برای آنها تعریف کرد.
 
سالم افزود: رشد جسمی، عقلی ومعرفتی در این سن اتفاق می افتد و برنامه های کودکانه برای آنها قابل قبول نیست.
 
او گفت: افراد در این سن بسیار پرسشگر می شوند و تعقل و فلسفه را در خود احساس می کنند، آموزش و پرورش برای هدایت آنها کنکور را قرار داده است در صورتی که می توانیم با برنامه های مختلف مهارت های متفاوت زندگی را به این رده سنی بیاموزیم.
 
قائم مقام معاون سیما نیز در ادامه این نشست گفت: نوجوانی مرحله بسیار حساسی از زندگی است که در آن می شود آینده تحصیلی ، شغلی و دیگر مسایل زندگی را هدایت کرد.
 
پورحسین در ادامه افزود: میزان زیادی از ویژگی های مثبت یا منفی هر فرد در این دوره شکل می گیرد و آموزش و پرورش ما تا چند سال گذشته به این برهه اهمیت زیادی نداده بود تا اینکه مقام معظم رهبری در دیدار دو سال پیششان به مسئولان این وزارتخانه فرمودند که توجه بیشتری به این برهه داشته باشند.
 
او گفت: این دوره حساس به رسانه ویژه خودش احتیاج دارد و به همت رییس سازمان صدا و  سیما، شبکه امید با این رویکرد کار خود را آغاز کرده است، تلاش ما بر این بود که تا پیش از سال تحصیلی آغاز بکار رسمی این شبکه را داشته باشیم و خدا را شکر این اتفاق افتاد.
 
پورحسین افزود: شبکه امید شبکه جوانی است که تصمیم دارد انواع برنامه ها را تولید کند تا ان شاءالله بتوانیم برنامه هایی در خور این برهه از زندگی به مخاطبانمان ارایه دهیم.
 
احسان کاوه طراح لوگوی این شبکه هم در این نشست گفت: مخاطب نوجوان ، مخاطبی است که دوست ندارد سنش پایین انگاشته شود ازنظر فکری و جسمی دوره مهمی را در پیش دارد و عطش یادگیریش بالاست. همین ها کار ما را در طراحی هویت بصری سخت تر کرد.
 
او افزود: تلاش کردیم در ترکیب رنگ و شکل لوگو ابعاد مختلف  از جمله رنگ و حساسیت های نوجوانان را در نظر بگیریم . در عین حال نمی خواستیم آنها را از فضای فانتزی دوران کودکی دور کنیم.
 
کاوه گفت: بازنمایی هویت درونی از طریق لایه بیرونی محور کار ما بود و در نهایت به 4 طیف رنگی رسیدیم که دو رنگ مخصوص خانم ها و دو رنگ مخصوص آقایان است.
 
طراح هویت بصری شبکه امید افزود: همچنین تلاش کردیم از تکنیک رئال انیمیشن استفاده کنیم و فضای فانتزی و خودمحوری را که نوجوانان در این سن دارند با هم تلفیق کنیم.
 
در پایان این نشست عرفان فیضی بازیگر نوجوان تلویزیون از لوگوی این شبکه رونمایی کرد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲°    ۱۵°