شهر فرنگ/ فیلم اجتماعی و نیازهای روز سینمای کشور

irinn | وب سایت شبکه خبر

نسخه آزمایشی       
20:19 - چهارشنبه 26 مهر 1396
­معاون اول رئیس جمهور برای شرکت در نشست گروه «D-۸» (هشت کشور اسلامی در حال توسعه) تهران را به مقصد آنکارا ترک کرد هیئت دولت واگذاری تا سقف ۱۰ درصد از فعالیت های وزارت بهداشت به بخش غیردولتی را تصویب کرد به موجب آیین نامه مذکور، انتخاب بخش غیردولتی از بین اشخاص متقاضی از طریق احراز صلاحیت های متقاضیان با تأیید کارگروه واگذاری صورت می پذیرد هیئت دولت آیین نامه اجرایی تعیین سقف حق بیمه شخص ثالث و نحوه تخفیف، افزایش و تقسیط آن را تصویب کرد سرپرست وزارت نیرو: در تامین آب و برق با مشکل ویژه ای روبرو نیستیم محمودی (در حاشیه نشست هیئت دولت): حدود ۲ میلیارد مترمکعب ظرفیت سدها کمتر از پارسال است وزیر جهاد کشاورزی از تمهیدات ویژه برای حمایت از کشاورزان و باغداران خبر داد حجتی: قیمت محصول باغداران، تولید، عرضه و تقاضا باید در بازار ساماندهی شود فرمانده انتظامي تهران بزرگ: مغازه داران نمي توانند مقابل فروشگاه خود پارک اختصاصي داشته باشند؛ پارک حاشيه اي متعلق به همه مردم است ­رئیس مرکز شماره گذاری پلیس راهور: محدودیت شماره گذاری خودرو‌های با مصرف سوخت بیش از ۸/۵ لیتر حذف شد تفاهم نامه همکاری اگزیم بانک ایران (بانک توسعه صادرات) و روسیه امضا شد زمین لرزه ای به بزرگی ۵/۲ ریشتر شهر انار در استان کرمان را لرزاند یارانه نقدی مهر، ساعت ۲۴ امشب به حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد ­تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر: irinn_channel@
کد خبر: ۵۳۱۶۹۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
یک فیلم‌نامه نویس عرصه سینما معتقد است: چون سینما یک صنعت گران به شمار می آید، باید مشتری داشته باشد و تلخی ها و خوشی ها در این عرصه کنار هم باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
فرهاد توحیدی فیلم نامه نویس در برنامه شهر فرنگ گفت: سینمای ایران هویت دارد، البته راه سینمای کمدی ایران هموارتر است. سینمای اجتماعی ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و به مسائل مختلف کشور پرداخت و آثار مختلف را به یکدیگر پیوند داد.

 او ادامه داد: یکی از مهمترین این افراد سینماگر در این حوزه، داریوش مهرجویی بود که سنت و تجدد را به هم پیوند داد. آثار او نمونه گویای این واقعیت است.

توحیدی تصریح کرد: اندیشه ورزان حوزه علوم انسانی ما انگیزه ای برای حل مشکلات جامعه ندارند، زیرا پشتوانه مالی ندارند و بیشتر از توان مالی خود استفاده می کنند.
 
او افزود: طی دوسال گذشته، آسیب های اخلاقی که در نهاد خانواده پیگیری کردیم به گونه ای بود که در 80 درصد فیلمها، خانواده سالم وجود ندارد، یا مادر نیست یا پدر و به نوعی مشکل خانوادگی موجود است.
 
شهر فرنگ/ فیلم اجتماعی و نیازهای روز سینمای کشور 
 
توحیدی با ذکر آماری از رشد طلاق گفت: در تهران آمار طلاق 33 درصد است، یعنی از هر سه خانواده یک خانواده طلاق گرفته و اینها بازتاب مناسبات اجتماعی نامناسب است.
 
این فیلم نامه نویس عرصه سینما تاکید کرد: اگر قصد نمایش و ساخت فیلم دارید، باید به حد و توانایی جامعه برگردید.
 
وی تاکید کرد: باید تماس مستمر و دائمی با اندیشه و علوم انسانی برقرار باشد. همچنین منابع تغذیه برای سینمای سالم تامین شود.
 
توحیدی در تبیین نیازهای روز سینمای کشور گفت: چون سینما یک صنعت گران به شمار می آید، باید مشتری داشته باشد و سینمای ملی باید دستش در جیب تماشاگر باشد، ضمن اینکه اینکه تلخی ها و خوشی ها در این عرصه در کنار هم باشد.
 
 تقی آزاد ارمکی جامعه شناس نیز دیگر میهمان برنامه گفت: در جامعه ما نگاه اجتماعی بر اساس بنیان های دقیقی نیست.
وی افزود: در تاریخ 40- 50 ساله سینما نهایتا باید به تعابیر دقیقی دراین باره رسیده باشیم.
 
 شهر فرنگ/ فیلم اجتماعی و نیازهای روز سینمای کشور
 
او ادامه داد: مثلا در مقوله خانواده و طبقه اجتماعی، خانواده و چالش های اساسی آن پیگیری نمی شود، اما بیانی از یک آشوب اجتماعی گفته می شود.
وی ادامه داد: در حقیقت، فیلم های اجتماعی ایران کارشناسی علمی و فرهنگی نمی شوند و بیشتر به اتفاقات می پردازند، نه نکته ها.
اما در کشورهایی نظیر آمریکا و ژاپن معمولا یک دگردیسی تاریخی به همراه فیلم بررسی می شود.
 
ارمکی گفت: کشور ما در مسیر تغییرات اساسی قرار گرفته و همین باعث افزایش درصد طلاق شده است.
 وی در خاتمه تاکید کرد: کسانی که عضو سینما هستند باید تحملشان را بالا ببرند.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۰°    ۲۰°