شهر فرنگ/ فیلم اجتماعی و نیازهای روز سینمای کشور

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
20:02 - پنجشنبه 28 تير 1397
روسیه: نخستین گزارش سازمان منع تسلیحات شیمیایی درباره دوما قانع کننده نیست رئیس جمهور روسیه: ما به تروریسم بین المللی در سوریه ضربه مهلکی وارد کردیم پوتین: روابط کنونی آمریکا ـ روسیه از زمان جنگ سرد بدتر است نخست وزیر سوریه: هدف از جنگ سوریه تخریب کشور و بی ثباتی در منطقه بود وقوع انفجار در خیابان پنجم شهر نیویورک در محله فلاتیرون منجر به تخلیه چندین ساختمان شد به گفته شاهدان امکان دارد که انفجاري در زير زمين رخ داده باشد، بر اثر انفجار گودالي درخيابان پنجم شهر نيويورک ايجاد شده است تاکنون هيچ گزارشي مبني بر آسيب ديدن افراد براثر انفجار در خيابان پنجم شهر نيويورک منتشر نشده است نيروهاي ارتش سوريه روستايی را در حومه شمال غربي درعا آزاد کردند قاضي اسپانيايي حکم بازداشت بين المللي عليه پوژدمون رئيس سابق منطقه کاتالونيا را لغو کرد هنیه به وزير اطلاعات مصر اعلام کرد حماس با پيشنهاد مصر براي آشتي بين فلسطينيان موافقت کرده است مسمومیت غذایی در ازمیر ترکیه ۲ هزار و ۶۰۰ کارگر را راهی بیمارستان کرد دادستانی ازمیر تحقیقات گسترده ای را برای مشخص شدن موضوع و احتمال عمدی بودن آن آغاز کرده است حریم هوایی بلژیک به علت مشکل رایانه ای بسته شد
کد خبر: ۵۳۱۶۹۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۲۰ مهر ۱۳۹۶ - ۲۳:۲۵
یک فیلم‌نامه نویس عرصه سینما معتقد است: چون سینما یک صنعت گران به شمار می آید، باید مشتری داشته باشد و تلخی ها و خوشی ها در این عرصه کنار هم باشد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
فرهاد توحیدی فیلم نامه نویس در برنامه شهر فرنگ گفت: سینمای ایران هویت دارد، البته راه سینمای کمدی ایران هموارتر است. سینمای اجتماعی ایران نیز پس از پیروزی انقلاب اسلامی آغاز شد و به مسائل مختلف کشور پرداخت و آثار مختلف را به یکدیگر پیوند داد.

 او ادامه داد: یکی از مهمترین این افراد سینماگر در این حوزه، داریوش مهرجویی بود که سنت و تجدد را به هم پیوند داد. آثار او نمونه گویای این واقعیت است.

توحیدی تصریح کرد: اندیشه ورزان حوزه علوم انسانی ما انگیزه ای برای حل مشکلات جامعه ندارند، زیرا پشتوانه مالی ندارند و بیشتر از توان مالی خود استفاده می کنند.
 
او افزود: طی دوسال گذشته، آسیب های اخلاقی که در نهاد خانواده پیگیری کردیم به گونه ای بود که در 80 درصد فیلمها، خانواده سالم وجود ندارد، یا مادر نیست یا پدر و به نوعی مشکل خانوادگی موجود است.
 
شهر فرنگ/ فیلم اجتماعی و نیازهای روز سینمای کشور 
 
توحیدی با ذکر آماری از رشد طلاق گفت: در تهران آمار طلاق 33 درصد است، یعنی از هر سه خانواده یک خانواده طلاق گرفته و اینها بازتاب مناسبات اجتماعی نامناسب است.
 
این فیلم نامه نویس عرصه سینما تاکید کرد: اگر قصد نمایش و ساخت فیلم دارید، باید به حد و توانایی جامعه برگردید.
 
وی تاکید کرد: باید تماس مستمر و دائمی با اندیشه و علوم انسانی برقرار باشد. همچنین منابع تغذیه برای سینمای سالم تامین شود.
 
توحیدی در تبیین نیازهای روز سینمای کشور گفت: چون سینما یک صنعت گران به شمار می آید، باید مشتری داشته باشد و سینمای ملی باید دستش در جیب تماشاگر باشد، ضمن اینکه اینکه تلخی ها و خوشی ها در این عرصه در کنار هم باشد.
 
 تقی آزاد ارمکی جامعه شناس نیز دیگر میهمان برنامه گفت: در جامعه ما نگاه اجتماعی بر اساس بنیان های دقیقی نیست.
وی افزود: در تاریخ 40- 50 ساله سینما نهایتا باید به تعابیر دقیقی دراین باره رسیده باشیم.
 
 شهر فرنگ/ فیلم اجتماعی و نیازهای روز سینمای کشور
 
او ادامه داد: مثلا در مقوله خانواده و طبقه اجتماعی، خانواده و چالش های اساسی آن پیگیری نمی شود، اما بیانی از یک آشوب اجتماعی گفته می شود.
وی ادامه داد: در حقیقت، فیلم های اجتماعی ایران کارشناسی علمی و فرهنگی نمی شوند و بیشتر به اتفاقات می پردازند، نه نکته ها.
اما در کشورهایی نظیر آمریکا و ژاپن معمولا یک دگردیسی تاریخی به همراه فیلم بررسی می شود.
 
ارمکی گفت: کشور ما در مسیر تغییرات اساسی قرار گرفته و همین باعث افزایش درصد طلاق شده است.
 وی در خاتمه تاکید کرد: کسانی که عضو سینما هستند باید تحملشان را بالا ببرند.
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۸°    ۴۱°