شهر فرنگ/ رقابت نابرابر فیلم خارجی با ایرانی

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
21:42 - دوشنبه 01 مرداد 1397
چین اعلام کرد به هیچ عنوان برای تقویت صادرات، ارزش پول ملی خود را کاهش نمی دهد آمریکا به بهانه ایجاد موازنه تجاری با چین تضعیف ارزش« یوان » پول ملی این کشور را خواستار شده است تولیدگنندگان صنعت آلومینیوم چین با شکایت از آمریکا به دادگاه تجارت بین المللی این کشور، حذف اقدامات ضد تجاری واشنگتن را خواستار شدند رژيم صهيونيستي گروه «کلاه سفيدها» را که در جنگ رواني ضد دولت سوريه فعاليت مي کردند به اردن منتقل کرد المیادین: کلاه سفیدها ابزار دست سازمان‌های اطلاعاتی غرب هستند پارلمان کوبا با تصویب پیش‌نویس جدید قانون اساسی، بازار و مالکیت خصوصی را با جهت‌گیری سوسیالیست به رسمیت شناخت وزرای دارایی گروه بیست با انتقاد از سیاست‌های تجاری آمریکا بر حمایت از تجارت بین‌المللی تاکید کردند منابع امنیتی اربیل عراق از کشته شدن سه فرد مسلحی که به ساختمان استانداری این شهر حمله کرده بودند و آزادی گروگان‌ها خبر دادند سازمان جهانی بهداشت: بیماری های قلبی ـ عروقی، سرطان و ایدز نخستین علل مرگ و میر در قرن بیست و یکم هستند دیوان بین الملل دادگستری لاهه با بررسی شکایت قطر علیه امارات به اتهام نقض حقوق بشر به نفع دوحه علیه ابوظبی رای داد
کد خبر: ۵۳۵۶۳۵
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۴ آبان ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۰
اصغر نعیمی کارگردان سینمای ایران معتقد است، امروز بین فیلم ایرانی و فیلم خارجی رقابت نابرابری وجود دارد و سختگیری هایی که برای فیلم ایرانی وجود دارد برای فیلم خارجی در نظر گرفته نمی شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
اصغر نعیمی کارگردان سینما در برنامه شهر فرنگ درخصوص الزامات فیلم های خارجی در اکران سینمای کشور گفت: اکران فیلم خارجی در ایران ممکن است در شرایطی باشد که با جامعه هماهنگی نداشته باشد.
 
وی افزود: بخشی از این مقوله را باید درجه بندی کنیم. اینکه ما کدام فیلم خارجی را می توانیم نمایش دهیم که در محتوا و جزئیات آن دست نبریم؟
 
 بود و نبود نمایش فیلم خارجی
نعیمی گفت: در حالی که منافع تولیدکننده ایرانی در واردات فیلم خارجی است، چون هزینه کارگردان ایرانی گران بوده؛ همین مسئله آنها را مجبور به ساخت فیلم مبتذل می کند. من به عنوان یک فیلمنامه نویس انتظار ندارم خارج از ضوابط فیلم بسازم  و باید همیشه وجه فرهنگی آن را مد نظر داشته باشم، بنابراین بحث ما مشکلات ساختاری است.
 
او تاکید کرد: ما باید کمک کنیم وجه فرهنگی فیلم ها پر رنگ شود. امروز بین فیلم ایرانی و فیلم خارجی رقابت نابرابری وجود دارد و سختگیری هایی که برای فیلم ایرانی وجود دارد برای فیلم خارجی نیست.
 
امیر قادری منتقد سینما دیگر میهمان برنامه در بخشی از این گفتگو تصریح کرد: اگر قرار شود فیلمی سانسور شود، آن فیلم از هدف اصلی خود دور می شود.
 
 بود و نبود نمایش فیلم خارجی
 
او گفت: فیلم های خوب خارجی وقتی سانسور می شوند، کوتاه می شوند و  روشن است که سینمای ایران به خاطر منافع خودش این کار را می کند، بنابراین چرا باید سینمای کشور راضی شود به دلیل ایجاد یکسری محدودیت ها، مخاطبش قاچاقچی شود؟
 
قادری ادامه داد: چطور می توان برای اینکه تیراژ فیلمی پایین نیاید، فیلم مبتذل تولید کرد؟
این منتقد سینما گفت: خیلی از فیلم های دنیا را می توان اکران کرد به شکلی که قابل استفاده باشد.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۶°    ۴۱°