رضایت 80 درصدی مردم از طرح تحول سلامت

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
23:52 - دوشنبه 30 مهر 1397
سخنگوی ستاد مرکزی اربعین حسینی: باجه هاي مرزي ارز زائر در مهران، شلمچه و چزابه برقرار مي شود عضو هيئت مديره بانک ملي ايران از عرضه ۲۴ ساعته ارز در فرودگاه نجف خبر داد وزارت ارتباطات عراق: به مناسبت اربعین حسینی از ۲۶ مهر تا ۱۰ آبان هزینه مکالمه تلفنی از عراق به ایران به نصف کاهش یافت و استفاده از اینترنت نیز رایگان است سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی: خودداری از تک‌فروشی بلیت اتوبوس مصداق فروش اجباری است و با آن برخورد می‌شود رایگانی: هموطنان، فروش بلیت اتوبوس‌ بیش از نرخ مصوب را به سامانه تلفنی ۱۲۴ و ۱۳۵ اطلاع دهند دبير کميته امنيتي انتظامي ستاد اربعين: همه ظرفيت گيت هاي خروجي پايانه هاي مرزي براي تسهيل تردد زائرين باز شده است شرکت رجا برای مسافران قطار در مسیر تهران ـ کرمانشاه ـ مهران و برعکس تا ۴۰ درصد تخفیف در نظر گرفته است هواشناسی: زائران علاوه بر همراه داشتن لباس گرم، از توقف در مسیل‌ها و رودخانه‌ها خودداری کنند
کد خبر: ۵۳۷۸۴۴
تاریخ انتشار: جمعه ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۶
مدیر عامل بیمه سلامت ایران گفت: درحال حاضر از جمعیت 40 میلیونی که تحت بیمه سلامت هستند شاهد رضایتمندی 80 درصدی بیمه شدکان هستیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
به نقل از روابط عمومي وزارت بهداشت؛ طاهر موهبتي در بيست و سومين نمايشگاه مطبوعات با بيان اين كه سازمان هاي بيمه گر، داراي شوراي هماهنگي هستند كه دبيرخانه آن در سازمان بيمه سلامت ايران قرار دارد و جلساتي را برگزار كرده اما نمود اين هماهنگي بيشتر در شوراي عالي بيمه نمايان است، افزود: اين شورا چند وظيفه اصلي از جمله در بحث تعرفه هاي پزشكي دارد و حضور سازمان بيمه سلامت به عنوان نماد اين هماهنگي است.
 
وي يكي از مشكلات موجود در كشور را حل نشدن چرايي و علل ايجاد مشكلات بيان كرد و ادامه داد: متأسفانه در كشور، برخي از افراد به دنبال اين هستند كه مقصري پيدا كنند و مسأله اي يا طرحي را زير سؤال ببرند.
 
وي با اشاره به شكل گرفتن طرح تحول سلامت در كشور در ابتداي دولت يازدهم، گفت: دغدغه طرح تحول سلامت، پاسخ مثبتي به نگراني هاي قانون اساسي و فرمايش هاي مقام معظم رهبري است كه فرمودند بيمار جز دغدغه بيماري رنج ديگري نداشته باشد، بود اما متأسفانه برخي از افراد درست يا نادرست به نحوه اجراي طرح تحول سلامت اشكالاتي وارد مي كنند.
 
رئيس سازمان بيمه سلامت تأكيد كرد: در اقدامات بزرگ نمي توان همه با هم، هم رأي باشند و فضاي كارشناسي اقتضا مي كند كه نظرات متفاوتي وجود داشته باشد.
 
موهبتي با اشاره به اين كه بيش از 80 درصد مردم از عملكرد برنامه تحول سلامت راضي هستند، افزود: مسأله اي كه باعث تعجب در حوزه كارشناسي مي شود اين است كه افرادي به هر دليلي به برنامه تحول سلامت نقد داشتند و منتظرند كه اتفاقي ناخوشايند براي طرح بيافتد و بگويند كه اين برنامه به بن بست رسيده است و اين نگاه، نگاه پسنديده اي در حوزه اجتماعي نيست.
 
وي با تأكيد بر اين كه بيمه شدگان صندوق بيمه همگاني به موجب قانون و به موجب مصوبه دولت بايد از خدمات بخش دولتي استفاده كنند، افزود: متأسفانه در اين مورد برخي از رسانه ها تيتر زدند كه طرح تحول سلامت شكست خورد در صورتي كه اين مصوبه هيچ ارتباطي به طرح تحول سلامت نداشته است.
 
موهبتي با بيان اين كه از جمعيت 40 ميليوني 80 درصد رايگان بيمه هستند، گفت: چرا بايد چنين درصدي از افراد منفك از كميته امداد و بهزيستي رايگان بيمه باشند؟! چرا نبايد در كشور سبك و روشي باشد تا فردي كه محروم است مشخص شود، در حال حاضر متأسفانه مباني ارزيابي وسع وجود ندارد و مبناي ارزيابي وسع اين است كه شما ميزان درآمد مردم را بدانيد و آيا اجازه اين مسائل داده مي شود؟! و اگر اين اجازه داده نشود از كجا مي توان محروم بودن يا نبودن افراد را متوجه شد.
 
رئيس سازمان بيمه سلامت افزود: ما به نام محرومين، 32 ميليون نفر را تحت پوشش بيمه قرار داديم و اين اقدام نزديك به 18 هزار ميليارد تومان بار مالي داشت آيا تحميل اين بار مالي شكننده تر است يا پولي كه در طرح تحول سلامت براي افزايش تعرفه داده شد؟ كه سالانه كمتر از هزار ميليارد تومان بود كه آن هم داده نشد بنابراين ما آمديم اين قضيه را كنترل كنيم و برخي متأسفانه گفتند كه طرح تحول سلامت تباه شده است.
 
وي ضمن اشاره به رفتار نامناسب برخي از افراد با برنامه تحول سلامت، گفت: برخي از افراد منتظرند براي اين طرح اتفاقي بيفتد و اشكالاتي به طرح بگيرند و بگويند ما درست مي گفتيم و باعث شوند افرادي كه مي خواهند اشكالات طرح تحول سلامت را مرتفع كنند بي انگيزه شوند. اما بايد مشوقانه عمل كرد و مزايا و معايب يك طرح را بازگو كرد.
 
وي ضمن اشاره به برگزاري جلسات و كارگروه هاي متعددي براي مديريت هزينه ها، افزود: نخستين اقدام ما اين بود كه براي اجراي قانون، افراد كثيري كه علاقه مند به استفاده از بخش خصوصي هستند نيز تغيير صندوق بيمه اي دهند و دفترچه بيمه اي داشته باشند كه بتوانند در تمام ايران از خدمات بخش خصوصي نيز استفاده كنند.
 
موهبتي تأكيد كرد: تلاش ما بر اين است كه تصميمات به نحوي باشد كه مردم و به ويژه محرومين دچار چالش نشوند به همين علت استثنائاتي گذاشته ايم.
 
وي با تأكيد بر اين كه بايد كمك ها به مردم هدفمند باشد، افزود: بهره مندي مردم از يارانه بايد هدفمند باشد. ما مي گوييم اگر مي خواهيد يارانه كشور به سمت افراد و خانواده هاي مستحق برود قانون گذاران، دولت و مجلس اين اجازه را به وزارت رفاه بدهند كه به عنوان متولي اين اقدام، اختيار كافي براي شناسايي افراد مستحق از غير مستحق را داشته باشند.
 
وي گفت: بايد با مردم صادق بود و به آنها بگوييم كه منابع محدود است حتي اگر مواردي در كشور رايگان ارائه مي شود تا از اين طريق افرادي كه توانايي مالي دارند به سمت موارد رايگان نروند.
 
موهبتي بر لزوم استقرار و نهادينه شدن سازمان خدمات الكترونيك، افزود: مكلف شده ايم كه تا سال سوم برنامه ششم توسعه، همه خدمات خود را الكترونيكي ارائه دهيم و شك نكنيد اين مسأله مي تواند موجب پيشگيري بخش عمده اي از هدر رفت هزينه هاي سازمان ها شود.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۵°