گفتگوی 18:30/ ریشه‌یابی آلودگی هوای تهران

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
23:24 - شنبه 01 ارديبهشت 1397
عربستان زیارت «غار حراء» و «کوه نور» را ممنوع کرد كره شمالي همزمان با تعليق آزمايش های موشكي و هسته اي اعلام کرد تسليحات هسته اي خود را تکميل کرده است رويترز: رئیس کره شمالي به هيچ وجه به کنار گذاشتن تسليحات هسته‌اي اشاره نکرده است کره شمالی سال گذشته پس از چند آزمایش هسته ای موفق، اعلام کرد قادر است دورترین نقاط آمریکا را هم با موشک هسته ای هدف قرار دهد سران کره شمالی و جنوبی ۲۷ آوریل (۷ اردیبهشت) در منطقه مرزی میان دو کره دیدار و گفتگو می کنند دانش آموزان دو هزار و ۶۰۰ مدرسه و مؤسسه در آمريکا، در اعتراض به خشونت اسلحه تظاهرات کردند
کد خبر: ۵۳۹۱۹۲
تاریخ انتشار: چهارشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۲
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران معتقد است، افزایش آلودگی هوای امسال پایتخت مربوط به گرد و غباری است که باد آورده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محمد رستگاری در گفتگوی 18:30 گفت: دو نوع آلایندگی هوا وجود دارد که یکی مربوط به مواد احتراقی و دیگری مربوط به گرد و غبار است که طی چند روز اخیر، شاهد افزایش این نوع از آلاینده ها در شهرهای صنعتی هستیم.
 
او گفت: 80 درصد آلودگی های احتراقی مربوط به وسایل نقلیه می باشد که امسال وزش باد کمکی به تمیز شدن هوا نکرد.
 
معاون نظارت و پایش حفاظت محیط زیست استان تهران با بیان اینکه تهران مشکلات اقلیمی دارد افزود: انتشار مواد احتراقی سال به سال در تهران کاهش یافته است، اما این موضوع به قدری بزرگ است که هر چه تلاش می شود، باز هم اثرات آن ملموس نیست.
 او گفت: مسئله حل مشکل هوای تهران فراتر از طرح زوج و فرد است و این طرح الویت دهم ماست. 

گفتگوی 18:30/ ریشه یابی آلودگی هوای تهران

سردار مهماندار، رئیس پلیس راهور پایتخت دیگر میهمان برنامه در ادامه گفتگو، با انتقاد از مدیریت شهر تهران از گذشته تا به حال، گفت: مشکلی در رفع آلودگی تهران نیست که قابل حل نباشد؛ بنابراین با توجه به تجربه های کشورهای دیگر در این باره و اقدام به موقع، باید در رفع آلودگی هوا اقدامات موثری صورت گیرد.
 
مهماندار گقت: تهران زیرساخت های مناسبی ندارد و  80 درصد خودروهای پایتخت از آلوده‌کنندگان هوا می باشند و به علت اینکه حمل ونقل عمومی را کم توسعه داده ایم، بیشتر مردم تهران از خودروهای شخصی استفاد می کنند.

رئیس پلیس راهور پایتخت گفت: طرح زوج و فرد نیز هیچ تاثیری در کاهش آلودگی هوای تهران ندارد و وقتی این طرح اجرا می شود، مردم از قسمت های دیگر شهر استفاده می کنند و چون هوا سیار است اگر در منطقه ای محدودیت ایجاد کنیم، منطقه دیگر آلوده تر می شود.

 او گفت: حدود 70 درصد اتوبوس های شرکت واحد تهران در سن فرسودگی هستند و بیشتر تاکسی ها هم فرسوده اند، علاوه بر این تمامی وسایل نقلیه از شمال، جنوب، شرق و غرب کشور وارد تهران می شوند و از جنوب شهر تهران و از بزرگراه آزادگان عبور می کنند.

گفتگوی 18:30/ ریشه یابی آلودگی هوای تهران

وحید حسینی، مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران نیز در بخشی از این برنامه در گفتگویی تلفنی گفت: خودروهایی که موجب آلودگی شهر تهران می شوند با اعمال قانون باید مجبور به خروج از تهران شوند.
او گفت: طرح زوج و فرد هیچ اثری در هوای تهران ندارد، مشکل تعدد و ازدحام خودروها در شهرهای بزرگ دنیا هم وجود دارد و ناوگان شهر تهران باید به سمت تمیز شدن برود.
 
حسینی گفت: بنابراین توسعه حمل و نقل عمومی و ریلی باید هدف همه مسئولان باشد.
 
گفتگوی 18:30/ ریشه یابی آلودگی هوای تهران

مدیرعامل کنترل کیفیت هوای تهران از تصویب و لغو  قانون اسقاط خودرو به ازای تولید یک خودرو، ظرف 24 ساعت انتقاد کرد و گفت: این قانون می توانست راه حل مناسبی جهت جایگزینی خودروهای فرسوده پایتخت شود.




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۳°