سه ضلع مرتبط با پیامک های تبلیغاتی

irinn | وب سایت شبکه خبر

نسخه آزمایشی       
17:05 - چهارشنبه 01 آذر 1396
روساي جمهوری ايران و ترکيه در سوچي روسيه دیدار کردند اجلاس سه جانبه سران ایران، روسیه و ترکیه امروز در سوچی برگزار می شود روحانی پیش از ترک تهران بر تمامیت ارضی، حاکمیت ملی و استقلال سوریه، بازگشت آوارگان و بازسازی این کشور تاکید کرد روحانی: آمریکا، اسرائیل و برخی کشورهای منطقه دنبال ایجاد تنش در منطقه هستند ۲۰۶ نماینده در نامه‌ای به رهبر انقلاب با تبریک پیروزی جبهه نور بر ظلمت از مجاهدت‌های سردار قاسم سلیمانی برای پایان سیطره داعش در عراق و سوریه قدردانی کردند شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز با ۵۶۴ واحد افزایش به ۸۹ هزار و ۳۳۹ رسید رئيس مركز شماره گذاري پليس راهور از افزايش ۱۵ درصدي و ۲۳ درصدي شماره گذاري خودروهاي توليد داخل و وارداتي خبر داد سرهنگ محمدي: شماره گذاري موتورسيكلت هاي نو ۹۶ درصد کاهش داشته است رئیس سازمان غذا و دارو: قیمت داروها همگام با نرخ تورم تغییر کرده و با قیمت های جدید عرضه می شود مدیر عامل شرکت فرودگاه ها: به جز فرودگاه امام خمینی هیچ یک از فرودگاه های کشور سودآوری ندارند آغاز طرح برخورد با تخلفات موتورسواران پایتخت
کد خبر: ۵۴۰۱۲۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
مدتها است که تبلیغات پیامکی زیاد شده و این موضوع گلایه و شکایت هموطنان را به همراه داشته، تا حدی که وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه ای برای دریافت شکایت های مشترکان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 آقای رحمتی قائم مقام مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با شرکت در گفتگوی 18:30 گفت: در حال حاضر میزان پیامکهای ارسالی در کشور و اینکه چه تعداد از اینها  جنبه تبلیغاتی دارد مشخص نیست اما یک کارگروه ارتباطی تشکیل دادیم تا سامانه ای با شماره  100013و 100014 تشکیل شد تا مشخص شود  چه تعداد از مردم این پیامک ها شکایت دارند و آنها را پیامک های مزاحم می دانند.
 
رحمتی افزود:در حال حاضر مسئولیت نظارت بر پیامک های تبلیغاتی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و  سازمان تنظیم مقررات نیز وظیفه تنظیم مقررات و نظارت بر این پیامک های تبلیغاتی را دارد.
 
قائم مقام مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: محورهای اصلی شکایت های مردمی در خصوص این پیامک ها بیشتر حول حوزه انبوه است و از طریق سیم کارت برای مخاطب ارسال می شود و بیشتر مزاحمت ها از طریق حوزه بارک ارسال می شود.
 رحمتی تاکید کرد: در تمام دنیا پیامک های تبلیغاتی را بسته اند مگر اینکه خود مردم انتخاب کنند که مثلا پیامک های فلان دانشگاه برای آنها ارسال شود.
 وی ادامه داد: کل شماره های مخاطبین دست اپراتورهاست و اگر تخلفی در این مورد صورت بگیرد، برعهده آنهاست.
 رحمتی گفت : مشکل این است که در بحث ارزش افزوده شکایت بسیار کم است و بخشی از مردم هنوز با سامانه #800* آشنا نیستندکه بتوانند مزاحمتها را برطرف کنند.
از طرف دیگر هنوز برخورد با مزاحمین به اپراتورها ابلاغ نشده است.
مجید حقی  معاون سازمان تنظیم مقررات رادیویی در گفتگوی تلفنی با برنامه 18/30 گفت: حجم عظیمی از این پیامک های انتقالی ناخواسته است و شکایات زیادی در این مورد داریم و پیامک های ناخواسته شامل 3 دسته می شوند: تلفن همراه / ثابت و پیامک ها.
حقی افزود: استفاده شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تبلیغاتی از این خدمت، نشان‌دهنده  سودجویان از خلأ و ضعف مدیریت حمایت از حقوق کاربران است.
حقی ادامه داد: تعداد شکایت ها در خصوص پیامک ها ی مزاحم حدود 30 هزار است که قابل رسیدگی است.
معاون سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفت: مردمی که نسبت به پیامک های تبلیغاتی انتقاد و اعتراض دارند می توانند با گرفتن کد #800* به مزاحمتها رسیدگی کنند.
حقی افزود: در بحث نظارت محتوایی بر پیامک های تبلیغاتی دو موضوع مطرح است یکی بحث کلاهبرداری و دروغ بودن اطلاعات و تبلیغاتی که مطرح میشود مثل تبلیغ بعضی از کالاهای بهداشتی و آرایشی و ....و دیگری مناسب نبودن محتوای بعضی از این تبلیغات که متناسب با قوانین و عرف و شرع در کشور ما نیست. در خصوص هر دو حوزه اقداماتی انجام شده است.
حقی گفت : قرار است پیامک ها شناسنامه دارشود و با راه اندازی این سامانه، مجرمان و متخلفانی که با پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان ایجاد مزاحمت یا مشکل می کنند تدبیری اتخاذ شده و مجازات هایی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۰°    ۱۷°