سه ضلع مرتبط با پیامک های تبلیغاتی

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر و پیام رسان سروش irinn_channel@      
21:00 - سه‌شنبه 01 اسفند 1396
هواشناسی در مناطقی از شمال، شمال شرق، مرکز و دامنه های البرز و زاگرس بارش پراکنده پیش بینی کرد سخنگوی سازمان آتش نشانی از اطفای حریق در ساختمان اداری وزارت نیرو در محدوده میدان ولیعصر خبر داد ملکی: عملیات لکه گیری و ایمن سازی محیط انجام شد با کانال شبکه خبر به روز باشید: irinn_channel@
کد خبر: ۵۴۰۱۲۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۶ - ۲۱:۰۷
مدتها است که تبلیغات پیامکی زیاد شده و این موضوع گلایه و شکایت هموطنان را به همراه داشته، تا حدی که وزیر ارتباطات از راه اندازی سامانه ای برای دریافت شکایت های مشترکان خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 آقای رحمتی قائم مقام مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال با شرکت در گفتگوی 18:30 گفت: در حال حاضر میزان پیامکهای ارسالی در کشور و اینکه چه تعداد از اینها  جنبه تبلیغاتی دارد مشخص نیست اما یک کارگروه ارتباطی تشکیل دادیم تا سامانه ای با شماره  100013و 100014 تشکیل شد تا مشخص شود  چه تعداد از مردم این پیامک ها شکایت دارند و آنها را پیامک های مزاحم می دانند.
 
رحمتی افزود:در حال حاضر مسئولیت نظارت بر پیامک های تبلیغاتی بر عهده وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است و  سازمان تنظیم مقررات نیز وظیفه تنظیم مقررات و نظارت بر این پیامک های تبلیغاتی را دارد.
 
قائم مقام مرکز فناوری اطلاعات و رسانه‌های دیجیتال ادامه داد: محورهای اصلی شکایت های مردمی در خصوص این پیامک ها بیشتر حول حوزه انبوه است و از طریق سیم کارت برای مخاطب ارسال می شود و بیشتر مزاحمت ها از طریق حوزه بارک ارسال می شود.
 رحمتی تاکید کرد: در تمام دنیا پیامک های تبلیغاتی را بسته اند مگر اینکه خود مردم انتخاب کنند که مثلا پیامک های فلان دانشگاه برای آنها ارسال شود.
 وی ادامه داد: کل شماره های مخاطبین دست اپراتورهاست و اگر تخلفی در این مورد صورت بگیرد، برعهده آنهاست.
 رحمتی گفت : مشکل این است که در بحث ارزش افزوده شکایت بسیار کم است و بخشی از مردم هنوز با سامانه #800* آشنا نیستندکه بتوانند مزاحمتها را برطرف کنند.
از طرف دیگر هنوز برخورد با مزاحمین به اپراتورها ابلاغ نشده است.
مجید حقی  معاون سازمان تنظیم مقررات رادیویی در گفتگوی تلفنی با برنامه 18/30 گفت: حجم عظیمی از این پیامک های انتقالی ناخواسته است و شکایات زیادی در این مورد داریم و پیامک های ناخواسته شامل 3 دسته می شوند: تلفن همراه / ثابت و پیامک ها.
حقی افزود: استفاده شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات تبلیغاتی از این خدمت، نشان‌دهنده  سودجویان از خلأ و ضعف مدیریت حمایت از حقوق کاربران است.
حقی ادامه داد: تعداد شکایت ها در خصوص پیامک ها ی مزاحم حدود 30 هزار است که قابل رسیدگی است.
معاون سازمان تنظیم مقررات رادیویی گفت: مردمی که نسبت به پیامک های تبلیغاتی انتقاد و اعتراض دارند می توانند با گرفتن کد #800* به مزاحمتها رسیدگی کنند.
حقی افزود: در بحث نظارت محتوایی بر پیامک های تبلیغاتی دو موضوع مطرح است یکی بحث کلاهبرداری و دروغ بودن اطلاعات و تبلیغاتی که مطرح میشود مثل تبلیغ بعضی از کالاهای بهداشتی و آرایشی و ....و دیگری مناسب نبودن محتوای بعضی از این تبلیغات که متناسب با قوانین و عرف و شرع در کشور ما نیست. در خصوص هر دو حوزه اقداماتی انجام شده است.
حقی گفت : قرار است پیامک ها شناسنامه دارشود و با راه اندازی این سامانه، مجرمان و متخلفانی که با پیامک های تبلیغاتی برای مشترکان ایجاد مزاحمت یا مشکل می کنند تدبیری اتخاذ شده و مجازات هایی برای این افراد در نظر گرفته خواهد شد.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۳°    ۱۴°