گفتگوی 18:30/ مزایای بهره‌برداری از فاز یک بندرشهیدبهشتی

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
20:10 - دوشنبه 28 خرداد 1397
صهیونیست‌ها در مرز غزه ۲ فلسطینی را به شهادت رساندند و ۴ نفر را زخمی کردند انگلیس به تقلید از آمریکا از شورای حقوق بشر سازمان ملل خواست نحوه برخورد با رژیم صهیونیستی را اصلاح کند منابع آگاه فاش کردند نيروهاي آمريکايي، فرانسوي، سوداني و مصري در کنار اشغالگران سعودي و اماراتي در جنگ الحديده یمن شرکت دارند منابع نظامی یمن اعلام کردند نيروهاي يمنی شماري از نظامیان فرانسوي را که از ائتلاف سعودي در حمله به الحديده پشيتباني مي کردند ، بازداشت کردند ­خبرگزاري اسپوتنيک روسيه: خبرها حاکی است صد نظامي آمريکايي، اسرائيلي، سعودي و اماراتي در حمله به يک فروند کشتي جنگي اماراتي کشته شدند این کشتي جنگي چهارشنبه گذشته درحال پياده سازي نيرو در سواحل يمن برای حمله به اهدافی دراین کشور بود وزیرمشاور در امور خارجه امارات: ۳ سال جنگ دریمن کافی است، اکنون زمان فرایند سیاسی است و حوثی ها باید بخشی از این فرایند باشند رویترز: سعودی ها با وجود برتری تسلیحات، در شکست دادن انصارالله یمن ناکام مانده است رأی الیوم: سرنوشت حکام خائن عرب ، زوال و نابودی است عراق به علت خشکسالی، کشت برنج و ذرت را در این کشور ممنوع کرد ­یک قطار در جنوب غرب ایالت ایندیانای آمریکا از خط خارج شد و چندین واگن آن آتش گرفت دانشمندان قدیمی ترین فسیل قورباغه جهان به قدمت ۱۰۰ میلیون سال را در میانمار کشف کردند
کد خبر: ۵۴۴۴۵۳
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۰۹ آذر ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۸
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: معیار ارزیابی صادرات مدت زمانی است که کالاها در بنادر می مانند. از طریق بندر شهید بهشتی هزینه تخلیه و بارگیری و مسافت کاهش پیدا می کند و خدمات رسانی سریعتر انجام می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محمد راستاد معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی در گفتگوی 18:30 درباره ویژگی‌های پروژه ملی و آثار اقتصادی بهره برداری از فاز یک بندر شهید بهشتی گفت: چابهار تنها بندر اقیانوسی کشور است که در مجاورت اقیانوس هند قرار دارد و می تواند موقعیت ترانزیتی برای کشور و حلقه واسط برای مناطقی باشد که دسترسی به دریا ندارند.
 
راستاد افزود: فاز یک بندر شهید بهشتی چابهار در طول سال و بدون محدودیت قابل بهره برداری است ولی ما در فصول بادهای موسمی (4 ماه سال) در آنجا مشکل داریم.
 
  معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی ادامه داد: در این پروژه 14 هزار و 700 متر تطویل موج شکن داریم و 1700 متر هم اسکله احداث شده است. همچنین با استفاده از لایروبی 230 هکتار محوطه استحصال شد و به عمق 16 متر رسیدیم که با این اقدام می توانیم در حجم های بالا کالا جابجا کنیم.
 
راستاد ادامه داد: توسعه پایدار در این منطقه مورد توجه قرار گرفته است و برای حفظ مرجان ها 32 هزار کلونی تحت حفاظت محیط زیست قرار گرفت و ظرفیت ایجاد شده تا 3 برابر ارتقا یافت. البته بندر شهید بهشتی تا 5 فاز ظرفیت دارد.
 
او گفت: با توجه به اینکه پروژه ها کمی تاخیر داشت ولی پروژه PCF به خوبی پیش رفت و انتظار می رود تا سال 1409 فاز نهایی بندر شهید بهشتی احداث شود.
 گفتگوی 18:30/ مزایای بهره‌برداری از فاز یک بندرشهیدبهشتی
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: این بندر به لحاظ موقعیت راهبردی در میان کشورهای مختلف و در عرصه ترانزیت و کریدور شمال و جنوب مزیت مهمی دارد.
 
او ادامه داد: این بندر با موقعیت خاص خود مسافت ها را برای کالاهایی که از جنوب و جنوب شرق به شمال کشور حمل می شود کوتاه می کند و برای کشورهای عضو کریدور دارای مزیت ویژه و برای کشورهای خارج از این کریدور هم می تواند مزیت هایی ایجاد کند.
 وی ادامه داد: ترانزیت، ترانشیپ، صادرات و واردات از طریق بندر شهید بهشتی انجام می شود و نسبت به سایرین مزیت دارد.
 
راستاد افزود: اگر کالایی از مبدا به مقصد حمل شود، فرایند ترانزیتی است و بخش مهمی از این پروژه روبناهای چابهار است و ما از تمام تجهیزات بنادر مدرن برای چابهار استفاده کرده ایم.
 
معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: معیار ارزیابی صادرات مدت زمانی است که کالاها در بنادر می مانند. از طریق بندر شهید بهشتی هزینه تخلیه و بارگیری و مسافت کاهش پیدا می کند و خدمات رسانی سریعتر انجام می شود.
 او گفت: هر کشتی تقریبا کمتر از 24 ساعت در این بندر تخلیه می شود، اما  ما توانستیم زمان انتظار کشتی ها را کاهش دهیم.
 
وی ادامه داد: توسعه سواحل مکران همواره مورد توجه ما قرار دارد و بهره برداری از بندر شهید بهشتی به توسعه سواحل مکران نیز کمک خواهد کرد، زیرا این بندر تنها بندری است که به صورت یکجا، استحصال، لایروبی و ساخت اسکله را همزمان انجام داده است.
این بندر تنها بندری بود که اسکله سازی را در یک بسته عملیاتی انجام داد و یک پروژه بزرگ و موفق بود.
 
راستاد در ادامه خاطرنشان کرد: ظرفیت هایی که در فاز اول بود انجام شد و بخش هایی از فاز دوم هم به اجرا درآمد و  این پروژه با افتخار 100 درصد توسط متخصصان ایرانی انجام شده است و سرمایه گذاری آن هم موقعیت فوق العاده ای دارد و به طور قطع شاهد سرمایه گذاری و رقابت خارجی خواهیم بود.
 
راستاد ادامه داد: رشد میزان تجارت و حمل و نقل دریایی می تواند باعث افزایش تولیدات داخلی و توسعه پتروشیمی شود و ما هم در صدد افزایش مراکز تولید و اشتغال در سطح منطقه هستیم و پیش بینی ما اشتغال 800 نفر در مرحله اول و 20 هزار نفر به طور غیر مستقیم است.
 
وی افزود: حجم فعالیت های سنتی در چابهار کمتر است و روند تجارت دریایی بیشتر به سوی افزایش روند تولید است.
 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۳°    ۳۶°