شهر فرنگ/ سینمای انیمیشن ایران، فرازها و فرودها

irinn | وب سایت شبکه خبر

02:03 - سه‌شنبه 21 آذر 1396
تانک‌ها و جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطقی در غزه را هدف قرار دادند منابع خبری از شلیک چند راکت از باریکه غزه به سوی فلسطین اشغالی خبر دادند در حمله نظامیان صهیونیست به منطقه الصوانه در قدس اشغالی ۲ فلسطینی مجروح شدند شمار شهدای حملات جنگنده های سعودی به منطقه المحجر در استان تعز به ۱۰ تن رسید سی ان ان: سفیر آمریکا در سومالی با نوشتن نامه ای کوبنده در انتقاد از سیاست های ترامپ استعفا کرد آلمان، چین را به جاسوسی از طریق شبکه‌ اجتماعی لینکدین (شبکه اجتماعی بر اساس روابط تجاری) متهم کرد سه زن که ترامپ را به سوء رفتار جنسی متهم کرده‌اند، تحقیق کنگره را درباره فساد اخلاقی وی خواستار شدند
کد خبر: ۵۴۶۳۷۱
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن درباره جایگاه این هنر در ایران می گوید: در کشور ما اساس کار ساخت انیمیشن سینمایی، دولتی و با محوریت جشنواره است و تمام کسانی که انیمیشن سینمایی می سازند به دنبال مخاطب کودک نرفته اند و این مشکل عمده ای است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن در برنامه شهر فرنگ درباره وضعیت انیمیشن ایران گفت: شاید ما نسبت به 15 سال گذشته در این عرصه رشد داشتیم، اما به دلیل برخی ملاحظات هنوز پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است.
 
او گفت: روند کندی که در انیمیشن ایران وجود دارد به طوری که سالی یک یا دو انیمیشن تولید می شود، ضعف هایی که در این عرصه وجود دارد و دیده نشدن از طرف مخاطب باعث شده تا در این هنر سینمایی هنوز جایگاهی نداشته باشیم.
 
عظیمی ادامه داد: در مقایسه با ایران که از حدود 60 سال گذشته  کار انیمیشن سازی را شروع کرده است؛ برخی از کشورها خیلی بعد از ما یعنی در 10 سال اخیر این کار را آغاز کرده اند، اما بسیار جلوتر از ما هستند.
 
شهر فرنگ/سینمای انیمیشن ایران، فرازها و فرودها
 
 این کارگردان انیمیشن تصریح کرد: از زمانی که کانون پرورش فکری کودکان، نیروی انیمیشن ساز تربیت کرد و داستان و بودجه در اختیارشان قرار داد به انیمیشن با این دیدگاه و مخاطب خاص توجهی نکرد.

او گفت: سیستم تولید انیمیشن در دنیا به گونه ایست که کارکردهایی مثل جذابیت و سرگرمی برای مخاطب تعریف کرده اند، اما در ایران اوضاع به گونه دیگری است.

عظیمی ادامه داد: در انیمیشن های ایرانی معمولا  انیمیشن های مذهبی، ارائه سبک ایرانی - اسلامی و در مجموع کارهای سنگین با دربرگیری مخاطب بزرگسال سفارش داده می شوند.
 
همچنین در کشور ما اساس کار ساخت انیمیشن سینمایی، دولتی و با محوریت جشنواره است و تمام کسانی که انیمیشن سینمایی ساختند به دنبال مخاطب کودک نرفته اند و این مشکل عمده ای است.
 
محمد امین همدانی کارگردان انیمیشن دیگر میهمان برنامه در ادامه این گفتگو اظهار نظر کرد: اینکه سینمای انیمیشن ایران جایگاه ندارد باید دلایلش بررسی شود و ببینیم که چه جایگاهی در خور انیمیشن کشور ماست.
 
 شهر فرنگ/سینمای انیمیشن ایران، فرازها و فرودها
 
او افزود: متاسفانه به سینمای انیمیشن کشور ما از نظر ورورد سرمایه، پیشکسوتان این عرصه و اولویت های آن کم لطفی شده است.
 
او گفت: آنچه در این عرصه انتظار می رود در انیمیشن ما اتفاق نیفتاده  است و همین موارد باعث شده که این هنر سینمایی در جایگاه اصلیش در ایران قرار نگیرد.
 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱°    ۱۲°