شهر فرنگ/ سینمای انیمیشن ایران، فرازها و فرودها

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
12:35 - پنجشنبه 03 خرداد 1397
بر اساس بخشنامه رئیس جمهور به دستگاه های اجرایی، از اول تیر، ارائه خدمات به مردم در محلی غیر از میز خدمت ممنوع است عمليات اجرايي سد خاكي خائيز در شهرستان تنگستان استان بوشهر با حضور وزير نيرو آغاز شد برای ساخت این سد ۶۲۰ ميليارد ريال اعتبار درنظر گرفته شده است برگزاری ويژه برنامه هاي حماسه آزادسازي خرمشهر با محور "مقاومت، ايثار و پيروزي" در کشور فرماندهان و مسئولان ستاد نیروهای مسلح با حضور در مرقد مطهر امام راحل با آرمان های بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران تجدید میثاق کردند "سید مصطفی موسوی" مجری و مدیحه سرای برنامه های معارف رسانه ملی درگذشت مرحوم موسوی اجرای برنامه‌هایی همچون "خدایی که در این نزدیکی است"را به عهده داشت پلیس راه از آغاز اجرای طرح تغییر اوزان بار کامیون‌ ها خبر داد بر این اساس ظرفیت کامیون‌های چهار محور ۳۲ تن، پنج محور ۴۰ تن، شش محور و بیش‌ تر ۴۴ تن است برنامه شهر فرنگ با موضوع «سینمای ایران و تولیدات عظیم» ؛ شبکه خبر، امشب ۲۱:۱۵
کد خبر: ۵۴۶۳۷۱
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۶ - ۲۲:۴۸
بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن درباره جایگاه این هنر در ایران می گوید: در کشور ما اساس کار ساخت انیمیشن سینمایی، دولتی و با محوریت جشنواره است و تمام کسانی که انیمیشن سینمایی می سازند به دنبال مخاطب کودک نرفته اند و این مشکل عمده ای است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهرام عظیمی کارگردان انیمیشن در برنامه شهر فرنگ درباره وضعیت انیمیشن ایران گفت: شاید ما نسبت به 15 سال گذشته در این عرصه رشد داشتیم، اما به دلیل برخی ملاحظات هنوز پیشرفت چشمگیری حاصل نشده است.
 
او گفت: روند کندی که در انیمیشن ایران وجود دارد به طوری که سالی یک یا دو انیمیشن تولید می شود، ضعف هایی که در این عرصه وجود دارد و دیده نشدن از طرف مخاطب باعث شده تا در این هنر سینمایی هنوز جایگاهی نداشته باشیم.
 
عظیمی ادامه داد: در مقایسه با ایران که از حدود 60 سال گذشته  کار انیمیشن سازی را شروع کرده است؛ برخی از کشورها خیلی بعد از ما یعنی در 10 سال اخیر این کار را آغاز کرده اند، اما بسیار جلوتر از ما هستند.
 
شهر فرنگ/سینمای انیمیشن ایران، فرازها و فرودها
 
 این کارگردان انیمیشن تصریح کرد: از زمانی که کانون پرورش فکری کودکان، نیروی انیمیشن ساز تربیت کرد و داستان و بودجه در اختیارشان قرار داد به انیمیشن با این دیدگاه و مخاطب خاص توجهی نکرد.

او گفت: سیستم تولید انیمیشن در دنیا به گونه ایست که کارکردهایی مثل جذابیت و سرگرمی برای مخاطب تعریف کرده اند، اما در ایران اوضاع به گونه دیگری است.

عظیمی ادامه داد: در انیمیشن های ایرانی معمولا  انیمیشن های مذهبی، ارائه سبک ایرانی - اسلامی و در مجموع کارهای سنگین با دربرگیری مخاطب بزرگسال سفارش داده می شوند.
 
همچنین در کشور ما اساس کار ساخت انیمیشن سینمایی، دولتی و با محوریت جشنواره است و تمام کسانی که انیمیشن سینمایی ساختند به دنبال مخاطب کودک نرفته اند و این مشکل عمده ای است.
 
محمد امین همدانی کارگردان انیمیشن دیگر میهمان برنامه در ادامه این گفتگو اظهار نظر کرد: اینکه سینمای انیمیشن ایران جایگاه ندارد باید دلایلش بررسی شود و ببینیم که چه جایگاهی در خور انیمیشن کشور ماست.
 
 شهر فرنگ/سینمای انیمیشن ایران، فرازها و فرودها
 
او افزود: متاسفانه به سینمای انیمیشن کشور ما از نظر ورورد سرمایه، پیشکسوتان این عرصه و اولویت های آن کم لطفی شده است.
 
او گفت: آنچه در این عرصه انتظار می رود در انیمیشن ما اتفاق نیفتاده  است و همین موارد باعث شده که این هنر سینمایی در جایگاه اصلیش در ایران قرار نگیرد.
 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۷°    ۲۶°