گفتگوی 18:30/ سایه روشن طرح برندینگ جایگاه های سوخت

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
08:40 - دوشنبه 28 خرداد 1397
مقامات چين اعلام کردند واشنگتن با نقض قوانين تجارت جهاني و توافقات تجاري، حقوق مشروع پکن را تضعيف مي کند چين: اعمال تعرفه هاي اضافي بر کالاهای وارداتی از آمریکا، دفاع از حقوق مشروع و منافع پکن است «ایوان دوکه مارکز» نامزد حزب راستگرا در انتخابات ریاست جمهوری کلمبیا به پیروزی رسید خارج شدن قطار از ریل در قزاقستان یک کشته و ۵۰ زخمی برجا گذاشت سازمان ملل اعلام کرد در سال ۲۰۱۶ دست کم دو میلیون و ۵۰۰ هزار نفر قربانی باندهای قاچاق انسان در جهان شده اند سازمان ملل: باندهای قاچاق انسان در این سال ۷ میلیارد دلار کسب درآمد کرده اند در پی وقوع دو انفجار پیاپی در شمال شرق نیجریه دست کم ۳۴ تن کشته و ۱۸ نفر زخمی شدند رویترز: در تعقیب و گریز پلیس آمریکا در مرز مکزیک پنج پناهجو کشته و شماری زخمی شدند
کد خبر: ۵۵۳۷۱۴
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۶
تاکنون از 85 جایگاه واجد شرایط 26 شرکت به طرح برندینگ جایگاه سوخت پیوسته اند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
علیرضا رجب پور مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش گفت: شرکت‌های زنجیره‌ای توزیع سوخت از سال ۱۳۹۴ با هدف کاهش تصدیگری شرکت ملی پخش در دستور کار قرار گرفت. طبق اصل ۴۴ قانون اساسی وظایف اجرایی باید به بخش خصوصی سپرده شود و دولت نقش حاکمیتی خود را ایفا کند.
وی با بیان این‌که تهیه شیوه‌نامه طرح برندینگ به دلیل درخواست جایگاه‌داران صورت گرفته است، اظهار کرد: هدف از این طرح این است که جایگاه‌داران قادر باشند به صورت مستقل‌تر عمل کنند.
او افزود: کوچک سازی دولت و نیز رفع موانع در کسب و کار باید در دستور کار قرار می گرفت که براین اساس طرح برندینگ جایگاه های سوخت کلید خورد.
گفتگوی 18:30/ سایه روشن طرح برندینگ جایگاه های سوخت 

رجب پور افزود: ما تلاش کردیم تا در مرحله نخست شرکت هایی که قابلیت اجرای این طرح را داشتند شناسایی کنیم، برهمین اساس موفق شدیم 85 شرکت شناسایی شد که از مجموع این 85 شرکت 70 درصدشان خود جایگاه داران سوخت بودند.

او گفت: از بهمن 95 اجرای این طرح آغاز شده که تا به امروز در حدود 26 شرکت از 85 شرکت شناسایی شده، فعالیت خود را بطور کامل آغاز کرده اند.

مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش گفت: ما محدودیتی در افزایش تعداد شرکت هایی که بتوانند طرح برندینگ جایگاه های سوخت را انجام دهند نداریم، ما در اجرای این طرح اجباری هم قائل نشده ایم، لذا براین اساس جایگاه داران سوخت می توانند در صورت تمایل به صورت خودجوش به این طرح بپیوندند.

او افزود: با توجه به مشوق هایی که در طرح وجود دارد توسعه این طرح حتمی است.

او گفت: هر طرحی در اجراست که به تکامل می رسد، در اجراست که نقاط قوت و ضعف شناسایی می شود.

رجب پور افزود: زمانی که مدیریت هزینه در بخش خصوصی انجام می شود شاهد ظهور خلاقیت در سیستم توزیع خواهیم بود.

به گفته مدیر بازرگانی شرکت ملی پخش، توسعه شبکه توزیع بخش دیگری از نکات مثبت این طرح است که نفع اصلی را مصرف کنندگان می برند.

رئیسی فرد رئیس کارفرمایان جایگاه داران در ارتباط تلفنی گفت: هر طرح جدید که بخواهد اجرا شود موافق و مخالفانی دارد و همین اختلاف نظر است که موجب اجرای صحیح طرح به نحوه مطلوب می شود.
گفتگوی 18:30/ سایه روشن طرح برندینگ جایگاه های سوخت 
او افزود: این طرح به غلط برندینگ نامیده شد که به دلیل عدم شفافیت و اطلاع رسانی دقیق در ابتدا با آن مخالفت هایی شد زیرا برخی تصور می کردند اجرای این طرح در استقلال جایگاه داران و مدیران خللی ایجاد می کند در حالیکه این طرح نه تنها خللی در مدیریت جایگاه داران ایجاد نمی کند بلکه به همگرایی بیشتر جایگاه داران نیز کمک می کند.

رئیس کارفرمایان جایگاه داران گفت: در حال حاضر زیرساخت ها بطور کامل تکمیل نشده و هنوز خلاء هایی وجود دارد.

رئیسی فرد افزود: تعدادی از جایگاه داران نمی توانند در پوشش این طرح قرار بگیرند از جمله جایگاه دارانی که فروش کمی دارند که البته تعدادشان هم کم نیست زیرا میانگین فروش این جایگاه داران کم است که در صورت پیوستن به این طرح زنجیره ای قطعا متضرر می شوند.

 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۳°    ۳۶°