بازخوانی جعبه سیاه کشتی سانچی تاچند روز آینده

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در کانال شبکه خبر و پیام رسان سروش irinn_channel@      
22:36 - سه‌شنبه 01 اسفند 1396
هواشناسی در مناطقی از شمال، شمال شرق، مرکز و دامنه های البرز و زاگرس بارش پراکنده پیش بینی کرد سخنگوی سازمان آتش نشانی از اطفای حریق در ساختمان اداری وزارت نیرو در محدوده میدان ولیعصر خبر داد ملکی: عملیات لکه گیری و ایمن سازی محیط انجام شد با کانال شبکه خبر به روز باشید: irinn_channel@
کد خبر: ۵۵۶۳۲۳
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۶ - ۱۹:۱۴
سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران در گفتگوی 18:30 گفت: تا چند روز آینده بازخوانی جعبه سیاه کشتی سانچی با حضور نمایندگان ذینفعان و سازنده کشتی در صورت سالم ماندن اطلاعات انجام خواهد شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بهرامی سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران در ابتدا درگذشت خدمه نفتکش سانچی را به خانواده های شهیدان محترم و ملت ایران تسلیت گفت.
سخنگوی شرکت ملی نفتکش ایران گفت: کشتی به زیر آب رفته اما کماکان حریق به طول 300 متر ادامه دارد و ارتفاع شعله ها تا 40 متر گزارش شده است.
او گفت: یکی از اولویت های ما این خواهد بود که بتوانیم پیکر شهدای نفتکش را از زیر آب بیرون بیاوریم. عمق آب در محل بیش از 100 متر است بنابراین تفحص نیاز به بررسی کارشناسانه دارد اما قطعا از اولویت های ما خواهد بود. در وهله اول باید منتظر بمانیم تا شعله ها خاموش شود شاید هنوز برخی از مخازن باز نشده باشند و به دریا راه نیافته باشد بنابراین تمام محموله در ادامه سوختن تاثیرگذار خواهد بود.
بازخوانی جعبه سیاه کشتی تا یک هفته دیگراو افزود: شغل دریانوردی در عین حال که شغل تخصصی است اما به اندازه دوری از خانواده و وطن سخت نیست. دریانوردان با انتخاب این شغل کار سختی را به عهده می گیرند فاصله زمانی بین شش تا یکسال دوری از خانواده از مشکلات اصلی این شغل است. کشتی هایی که نزدیک به خشکی باشند احتمال دریافت سیگنال موبایل هست اما کشتی هایی که در پهنه آب هستند و از خشکی دور هستند امکان استفاده از موبایل وجود ندارد در برخی کشتی ها امکان استفاده از اینترنت نیز هست اما تنها  وسیله ارتباطی در دریا استفاده از تلفن ماهواره ای است.
 بهرامی افزود: احتمال اینکه همه خدمه کشتی جان باخته باشند اطلاع دقیقی نداشتیم و از وسعت انفجار اول و انفجارهای بعدی نیز اطلاع نداشتیم. از کشتی های  گذری در منطقه اطلاعات گرفتیم و با این اطلاعات به وسعت فاجعه پی بردیم.
جعبه سیاه در حضور نمایندگان ذینفعان حادثه بازخوانی خواهد شد. از سازنده نیز درخواست کرده ایم که در محل حاضر باشد و تقریبا ظرف مدت یک هفته دیگر بازخوانی در صورت سالم بودن اطلاعات انجام خواهد بود. جعبه سیاه کشتی درون کپسولی قرار دارد که بر اساس استانداردهای تعریف شده در مقابل حرارت در مدت زمان خاص مقاومت دارد حال باید دید مقاومت  کپسول سانچی چه مدت زمانی در برابر حرارت تعریف شده باشد.
او افزود: چنین حادثه ای در دنیا به این وسعت وجود نداشته است فقط نمونه ای شبیه به این حادثه در سال 1972 بوده است که تمام خدمه یک کشتی با بیست هزار تن محموله نفتی به موجب حریق جان باخته اند اما با این وسعت و با این حجم میعانات گازی در دنیا بی سابقه بوده است.
او در ادامه گفت: وجود 9 کشتی در آن واحد برای امداد در دریا کار سختی است ولی استفاده از دو کشتی باید با جدیت بیشتری انجام می شد.
او درباره برخورد پرسنل کشتی چینی گفت: در تصادفات دریایی دو طرف هستند و آنچه مهم است در سطح کلان دولت ها و بیمه گرها اطلاعات گرفته می شود ولی اینکه از نفرات کشتی مقابل اطلاعات گرفته شود در دنیا مرسوم نیست. ما در این حادثه تیمی را اعزام کرده ایم که از کشتی مقابل نیز اطلاعات گرفته شود و این نیاز به همکاری طرف مقابل دارد. از مشاوران هلندی نیز کمک گرفته شد اما مشاوران هلندی تصمیم گیرنده امور نبودند فقط مشاوراتی ارائه کردند. حادثه در آبهای چین اتفاق افتاد که بعد از حرکت به آبهای ژاپن رسید.
 بهرامی در ادامه گفت: برخی از دوستان که در این حادثه به شهادت رسیدند سال های قبل در سفرهای دریانوردی در کنارشان بودم و فقط خاطره آنها باقی می ماند. برخی از جانباختگان نیز چندین ماه از خانواده دور بودند که بسیار درد آور است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۳°    ۱۴°