سد ورود به مدارس ابتدایی خاص شکست

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
03:45 - يکشنبه 01 مهر 1397
دبیر کل سازمان ملل حمله تروریستی اهواز را محکوم کرد رئیسان جمهور روسیه، بلاروس، ارمنستان، سوريه و جمهوري آذربايجان حمله تروریستی اهواز را محکوم کردند امير كويت در پيامي به رئیس جمهور ضمن محكوم كردن حمله تروريستي اهواز اين ضايعه را تسليت گفت حزب الله لبنان: حمله تروريستي در شهر اهواز ايران واکنش آشکار به پيروزي هاي بزرگ محور مقاومت در منطقه است رئيس اجرايي حکومت دولت افغانستان حمله تروريستي در اهواز را محکوم کرد دولت های اسپانیا و بولیوی ، پارلمان عراق و وزارت خارجه کشورهای مصر، ترکیه، عمان، یمن ، لبنان، پاکستان و عراق حمله تروریستی در اهواز را محکوم کردند جنبش انصار الله یمن: حمله تروریستی اهواز اقدامی بزدلانه از جانب برخی کشورهای منطقه است که حول محور آمریکا می چرخند جنبش مقاومت اسلامي فلسطين (حماس) حمله تروریستی در شهر اهواز را محکوم کرد و به رهبر معظم انقلاب و ملت ايران تسليت گفت رئیس شورای ریاست جمهوری بوسنی و هرزگوین شهادت شماری از هموطنان در حمله تروریستی اهواز را تسلیت گفت معاون وزیر خارجه انگلیس با خانوده قربانیان و مجروحان حمله تروریستی اهواز ابراز همدردی کرد
کد خبر: ۵۶۳۴۰۶
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۱۷
وزیر آموزش و پروش از ممنوعیت برگزاری آزمون در مدارس ابتدایی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
بطحایی با بیان اینکه فشار آزمون های مداوم، فرصت کودکی و تمرین مهارت های لذت بخش زندگی را از کودکان، گرفته است، افزود: در نخستین گام با تصمیم شورای عالی آموزش و پرورش ، برگزاری هرگونه آزمون ورودی در مدارس ابتدایی ممنوع شد. به گفته بطحایی بر اساس این مصوبه، امتحانات ورودی پایه هفتم برای مدارس تیزهوشان ، نمونه دولتی و مدارس خاص حذف شد. 
وی با اشاره به اینکه ۸۰ میلیون از جمعیت کشور جزء ذینفعان آموزش و پرورش هستند، گفت: همه نهادهای کشور به ویژه نمایندگان محترم مجلس باید در کنار آموزش و پرورش باشند تا این دستگاه بتواند پیشرو باشد.
تصویر آینده هر جامعه ای از تصویر امروز مدارس آن پیداست.
وزیر آموزش و پرورش بیان کرد: متاسفانه در مدارس مفاهیمی را آموزش می دهیم که خارج از مدرسه برای دانش آموزان مورد نیاز نیست و آموزش و پرورش امروز، از کیفیت بایسته برخوردار نیست.
وی اظهار کرد: باید مبانی درسی در مدارس ما، نیازهای فردی و اجتماعی دانش آموزان باشد. دانش آموزان ما باید چگونه صحبت کردن، چگونه طرح ریزی کردن برنامه ها و چگونه شادی کردن را یاد بگیرند.
بطحایی اضافه کرد: در ۶ سال اخیر حدود ۳۰ درصد از سند تحول بنیادین اجرایی شده ولی بخش اعظم آن هنوز مانده است.
تمرکز شدید تصمیم گیری در آموزش و پرورش  کشور، می تواند باعث ایجاد اشکالات فراوان در سیستم آموزشی باشد.
وی گفت: پیشرفت آموزش و پرورش کشور بعد از انقلاب ۵۷ در جنبه های کمی بسیار قابل توجه بوده است. برای مثال پوشش دانش آموزان ابتدایی در حدود ۹۸ درصد است. بچه ها در دوره ابتدایی نیاز به کتاب های کمک آموزشی و تست و آزمون ندارند و خانواده ها باید به این موضوع دقت داشته باشند. بچه ها را نباید مجبور به تحصیل در سیستم رقابتی کرد. وی بیان کرد: همین امروز مصوبه ای تصویب کردیم که برگزاری هرگونه آزمون در مدارس ابتدایی را ممنوع می کند. این مصوبه از فردای تصویب اجرایی می شود.
حقوق معلمان سیاسی شده است وزیر آموزش و پرورش همچنین درباره بحث حقوق معلمان با بیان اینکه این موضوع سیاسی شده است، اظهار کرد: مجلس می گوید دولت پیشنهاد بدهد تا ما افزایش دهیم و دولت هم می گوید ما بودجه ای به اندازه سه برابر کردن حقوق معلمان را نداریم و اگر مجلس راست می گوید، راه آن را خودش پیدا کند. در حال حاضر پرداختی به معلمان در کشور ما جزو پایین ترین پرداختها در قیاس با سایر کشورهاست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: نباید دانش آموزانی که در مناطق محروم هستند از نظر وضعیت تحصیلی، نسبت به دانش آموزان دیگر در مضیقه باشد. معلم باید از نظر معیشتی در رفاه باشد تا بتواند تمام حواس خود را به دانش آموزان دهد. در میان حقوق کارمندان دولت، معلمین یکی از پایین ترین حقوق ها را دارند.
بطحایی در این برنامه گفت: برای بهبود آموزش و پرورش باید اتفاقاتی از قبیل اینکه بهره وری در آموزش و پرورش بالا برود، توجه همه ارکان حاکمیت به آموزش و پرورش باید بیشتر شود و بر روی آن متمرکز شوند، بیفتد.
وی همچنین با بیان اینکه تصویر آینده هر کشوری از امروز در مدارس آن کشور نمود پیدا می کند و نهادها و سازمان های مختلف باید در کنار آموزش و پرورش باشند تا تصویری روشن برای آینده داشته باشیم، بیان کرد: هزینه آموزش و پرورش در بسیاری از کشورهای دنیا از جمله کشورهای برتر اروپایی بر عهده دولتهاست اما اداره آن بر عهده دولت نیست.
وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار کرد: اجرای سند تحول به تنهایی مربوط به آموزش و پرورش نیست و سازمان های دیگری برای اجرای سند تحول باید ورود پیدا کنند و همگرایی بین همه دستگاه ها و سازمان ها برای اجرای سند تحول نیاز است.
وی اضافه کرد: رهبر انقلاب بارها گفته اند که آموزش و پرورش جایی است که سیاسی کاری برای آن سم هست. و این سیاسی کاری باعث می شود تا تربیت دانش آموزان تحت الشعاع قرار گیرد. بر این اساس من به هیچ عنوان مدیری حتی همفکر با خودم با رویکرد سیاسی را انتخاب نمی کنم.
بطحایی در پایان گفت: قوه قضاییه و سایر نهادهای نظارتی با قاطعیت کامل در صدد بازگشت سرمایه هایی هستند که از صندوق ذخیره رفته است. معلمان ما نگران نباشند، سرمایه های آنان از بین نرفته است. وام هایی بدون ضمانت کافی از طرف بانک سرمایه داده شده است. تحقیق و تفحص مجلس هم بخوبی در مورد صندوق ذخیره دارد پیش می رود و گزارش آن به زودی داده می شود. درصدد اصلاح ساختار صندوق ذخیره هستیم و دو نماینده و یک بازرس در هیات امنا صندوق به طور مستقیم از طرف معلمان انتخاب خواهند شد.
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۰°    ۳۲°