توضیحات وزیر درباره تماس تلفنی مسافر هواپیما

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
21:53 - پنجشنبه 29 شهريور 1397
دبیرکل جنبش انصارالله یمن: مردم یمن تسلیم ائتلاف متجاوز سعودی نخواهند شد سیدعبدالملک بدرالدین: ائتلاف متجاوز سعودی به دنبال این است تا مردم یمن را به زانو درآورد دبیرکل جنبش انصارالله یمن: مقاومت مردم یمن نقشه های متجاوزانه عربستان و امارات را خنثی خواهد کرد الميادين: دبيرکل سازمان ملل اعلام کرد غيرنظاميان بيشترين آسيب را از جنگ يمن و از حملات ائتلاف سعودي مي بينند مردم البریقه در جنوب یمن در اعتراض به حملات سعودی تظاهرات کردند
کد خبر: ۵۶۵۰۹۴
تاریخ انتشار: سه‌شنبه ۰۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴
وزیر ارتباطات درباره نحوه رهگیری هواپیمای مفقود شده از طریق تماس تلفنی با مسافران هواپیما تا ساعت ۹:۲۸ روز حادثه توضیح داد و گفت تلفن یکی از مسافران تا ساعت ۷ عصر آن روز روشن بوده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد جواد آذری جهرمی در خصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافرین طرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافران منتشر شد ، توضیح داد:  وی در صفحه اینستاگرام خود نوشت : در خصوص اخباری که در مورد وجود گوشی روشن یکی از مسافرین طرح شد و نیز اخبار دیگری که روز گذشته در خصوص تماس یکی از شهروندان یاسوجی با یکی از مسافرین و صحبت با وی در هنگام پرواز مطرح شد، توضیحاتی را عرض می‌کنم.

الف. مطلع شدیم که تلفن همراه یکی از مسافرین پس از ناپدید شدن هواپیما روشن بوده و تا ساعت هفت عصر همان‌روز در دسترس بوده و سپس به دلیل احتمالی اتمام باتری خاموش می‌شود. موقعیت تلفن همراه در سایت روستای کهنگان سمیرم بوده است.

ب. ادعای یکی از خبرنگاران در خصوص تماس شهروندی از یاسوج به یکی از مسافرین و دو مکالمه سی ثانیه‌ای و هفتاد و دو ثانیه‌ای بررسی و بنا بر اطلاعات تماس ثبت شده، این ادعا صحیح است. تماس اول در ساعت ۸:۵۶ دقیقه در شمال پلیس راه نجف آباد به مدت سی و یک ثانیه برقرار و مکالمه دوم در ساعت نه و بیست و هشت دقیقه و در منطقه روستای کهنگان بوده است. البته اظهارات خبرنگار مذکور مبنی بر ساعت ناپدید شدن صحت ندارد و بنا بر اظهارات سازمان هواپیمایی کشوری ساعت ناپدید شدن نه و سی و چهار دقیقه صبح بوده است.
اطلاعات سایتهای رصد پروازی در خصوص این پرواز نیز در لینک
https://www.flightradar۲۴.com/blog/crash-of-iran-aseman-airlines-flight-۳۷۰۴/
قابل دسترس است که اطلاعات منتشر شده، مطابق با اعلام رسمی سازمان هواپیمایی کشوری است. بنابراین تماسهای مذکور قبل از سقوط بوده است. 

ج. همکاران ما با استفاده از تحلیلهای فرکانسی و جهت یابی تلفن همراه مسافرین مورد اشاره، مطابق عکسهای اول و دوم و سوم، منطقه احتمالی سقوط هواپیما را حدس زده‌اند. در عکس چهارم تصاویر دقیق ماهواره‌ای امروز این منطقه که از سازمان فضایی ایران در تعامل با فرانسوی‌ها دریافت شده است را مشاهده می‌کنید، متاسفانه بدلیل ابری بودن منطقه شناسایی میسر نگشته است.

د. با توجه به اینکه امکان عبور امواج از کوه وجود ندارد، تحلیلهای فنی، منطقه قله پازن پیر را به عنوان منطقه احتمالی سقوط تشخیص داده است.

ه. تیمهای پایش فرکانسی از سوی سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به منظور جهت یابی فرکانسهای رادیویی احتمالی، به منطقه اعزام شده‌اند.

تیمهای فنی و امدادی درگیر با تمام توان و پرتلاش در حال کار برای دستیابی به نشانه‌هایی از هواپیما هستند و البته شرایط محیطی سخت بوده و امکان جستجوی سریع را مشکل کرده است. امیدوارم تلاش همه تیمهای درگیر در صحنه سریعتر به نتیجه برسد.

به نوبه خود از همه این عزیزان تشکر می‌کنم‌
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۹°    ۳۰°