پس نگرفتن کالا پس از فروش، توهین به مصرف کننده

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
20:36 - پنجشنبه 29 شهريور 1397
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: اسرائیل باید در خصوص حادثه سقوط هواپیمای روسیه در سواحل سوریه، توضیحات بیشتری ارائه دهد شیوع تب دنگی در تایلند جان ۶۹ تن را گرفت؛ تاکنون بیش از ۵۹ هزار نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند بر اثر رانش زمين در جزيره «سيبو» در مرکز فيليپين دست کم ۶ تن جان باختند و بيش از ۶۰ نفر ناپديد شدند شمار قربانیان طوفان مانگکوت در فیلیپین به ۸۱ نفر رسید سازمان ملل، کلمبیا را به عنوان بزرگترین تولید کننده کوکائین در جهان معرفی کرد اتحادیه اروپا به فیس‌بوک تا پایان سال مهلت داد از مقررات مربوط به مصرف کنندگان در اروپا تبعیت کند صدراعظم آلمان: نشست ويژه سران اتحاديه اروپا در ماه نوامبر(آبان) براي نهايي کردن توافق برگزيت با انگليس برگزار می شود رئیس شورای اتحادیه اروپا: طرح نخست وزیر انگلیس برای تعریف آینده روابط تجاری با اتحادیه اروپا، اجرایی نیست توسک: اتحادیه اروپا درخصوص بازار واحد اروپا با انگلیس سازش نمی کند رئیس شورای اتحادیه اروپا: مسئله ایرلند( در مذاکرات برگزیت) همچنان اولویت اتحادیه اروپاست
کد خبر: ۵۶۵۶۱۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۰ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۱۳
معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان گفت: پس نگرفتن کالاهای معیوب پس از فروخته شدن توهین به مصرف کننده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، شهرام میرآخورلو معاون سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولیدکنندگان در گفتگوی 18:30گفت: مردم باید با آگاهی کالاهای مورد نیازشان را خرید کنند ولی اگر کالایی که تهیه شده دارای نواقصی و ایراداتی باشد فروشنده مکلف است آن را پس بگیرد.
او افزود: پس گرفتن کالاها طبق شرایط صورت می گیرد اگر کالا را مصرف کننده  به آن اسیب زده باشد فروشنده نمی تواند آنرا پس بگیرد.
میرآخورلو درباره پس گرفتن خودروهایی که پس از تحویل دارای نقص و یا ایرادی هستند، گفت: عرضه کنندگان موظفند که خسارت را طبق  آنچه کارشناسی شده به مصرف کننده پرداخت کنند.
میرآخورلو با بیان اینکه مردم در هنگام خرید  کالایی را که دارای قرارداد است به شرایط و بند بند قرارداد دقت کنند بعد آن را امضاء کنند تا دچار مشکل نشوند گفت: خریدداران باید از همه موارد قرار داد اطلاع داشته باشند.
او اضافه کرد: فضای جامعه به گونه ای است، که مصرف کننده بسمت  خرید کالاهای قاچاقی میروند که ضمانت و گارانتی ندارند و یا فاکتورهای غیر قانونی را تهیه می کنند آنهم به دلیل نپرداختن ارزش افزوده  این مصرف کنندگان به این سمت  سوق داده شده اند.
میر آخورلو گفت: مردم می توانند از طریق سایت سازمان حمایت از مصرف کنندگان از کلیه قوانین اطلاع پیدا کنند.
او افزود: احترام به مشتری حرف اول را می زند و پس نگرفتن کالا پس از فروخته شدن توهین به مصرف کننده است.
میرآخورلو در باره نظارت بر فروشگاه های بهاره نیز گفت: نظارت اتاق اصناف بر فروشگاه های بهاره است و بازرسین اصناف در اینگونه نمایشگاه ها حضور دارند.
میرآخور لو درباره میزان تحقق شعار جنس فروخته شده پس گرفته می شودگفت: مردم به سمت کالاهایی بروند که اصالت داشته باشد تا دستگاه های مرتبط پاسخگو باشند.
او همچنین افزود: مردم اگر کالایی بصورت قاچاق خریداری کنند حتما  متضرر می شوند.
 
 
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۹°    ۳۰°