اختلاف نظرهای جدی برای حذف مدارس سمپاد

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
20:37 - پنجشنبه 29 شهريور 1397
سخنگوی وزارت خارجه روسیه: اسرائیل باید در خصوص حادثه سقوط هواپیمای روسیه در سواحل سوریه، توضیحات بیشتری ارائه دهد شیوع تب دنگی در تایلند جان ۶۹ تن را گرفت؛ تاکنون بیش از ۵۹ هزار نفر در این کشور به این بیماری مبتلا شده‌اند بر اثر رانش زمين در جزيره «سيبو» در مرکز فيليپين دست کم ۶ تن جان باختند و بيش از ۶۰ نفر ناپديد شدند شمار قربانیان طوفان مانگکوت در فیلیپین به ۸۱ نفر رسید سازمان ملل، کلمبیا را به عنوان بزرگترین تولید کننده کوکائین در جهان معرفی کرد اتحادیه اروپا به فیس‌بوک تا پایان سال مهلت داد از مقررات مربوط به مصرف کنندگان در اروپا تبعیت کند صدراعظم آلمان: نشست ويژه سران اتحاديه اروپا در ماه نوامبر(آبان) براي نهايي کردن توافق برگزيت با انگليس برگزار می شود رئیس شورای اتحادیه اروپا: طرح نخست وزیر انگلیس برای تعریف آینده روابط تجاری با اتحادیه اروپا، اجرایی نیست توسک: اتحادیه اروپا درخصوص بازار واحد اروپا با انگلیس سازش نمی کند رئیس شورای اتحادیه اروپا: مسئله ایرلند( در مذاکرات برگزیت) همچنان اولویت اتحادیه اروپاست
کد خبر: ۵۶۵۷۳۴
تاریخ انتشار: شنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۴
تیتر امشب/
حاج بابایی گفت با حذف آزمون ورودی به پایه هفتم موافق و با حذف مدارس سمپاد مخالفم، اما رحیمی دیگر نماینده مجلس حذف آزمون و مدارس سمپاد را موجب کاهش استرس دانش آموزان ابتدایی می داند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

جلیل رحیمی جهان آبادی نماینده مجلس گفت: در مدارس سمپاد ما کنکور را از مقطع دیپلم به مقطع ابتدایی منتقل کرده ایم و به این ترتیب مجموعه عظیمی از موسسات آموزشی را در کشور رشد داده ایم که فشار روانی بالایی به دانش آموزان وارد کرده و از سوی دیگر هزینه مالی بالایی را هم متوجه والدین کرده است.

او افزود: از هر 16 نفری که در کنکور برای پزشکی شرکت می کند 2 نفر وارد رشته پزشکی می شوند این درحالیست که گزینش در مدارس سمپاد به ازای هر 16 نفر تنها یک نفر است و شانس حضور در این مدارس را دارد که این موضوع به آسانی حجم بالای فشار روانی بر روی دانش آموزان را به خوبی نشان می دهد.

اختلاف نظرهای جدی برای حذف مدارس سمپاد 

این نماینده مجلس افزود: ما باید نگاهمان این باشد که دانش آموزان باید تعطیلات خود را داشته باشد و از سوی دیگر آموزش های اجتماعی را هم به خوبی بیاموزند.

رحیمی جهان آبادی افزود: اگر مدل شیوه سمپاد را حذف کنیم باید چه جایگزینی برای آن تعریف کرد؟ طرح «شهاب» شناسایی استعداد دانش آموزان را از طریق معلمین انجام می دهد تا دانش آموزان در فضایی بدون استرس تعیین سطح شوند.

او افزود: ما در مدارس خود تریبت دینی، اخلاقی، هنری، هوشی و استعدادی، پروهشی و غیره را برای دانش آموزان داریم و بر همین اساس آنها را آموزش می دهیم اما سوال این است که چطور ما در مدت یک ساعت نخبگان را از افراد غیر نخبه جدا می کنیم؟

این نماینده مجلس گفت: باید مدارس سمپاد را جمع کرد، مدارس سمپاد نه اهداف انقلاب، نه اهداف سند آموزشی حتی نیازهای جامعه را تامین نمی کند، لذا ضرورتی ندارد که به کار خود ادامه دهد.

 حاجی بابایی نماینده مجلس درباره اینکه شورای عالی آموزش می تواند در این موضوع ورود کند یا اینکه این موضوع برعهده شورای عالی فرهنگی است، گفت: این جزء اختیارات شورای عالی آموزش نیست. او افزود: نکته دیگر بحث روی آزمون است و روی اینکه مدارس سمپاد تعطیل شوند یا خیر؟

او با اشاره به تعریف نخبه گفت: در امریکا و کشورهای اروپایی و در کل جهان دو تفکر وجود دارد. یک تفکر تلفیقی که تمام دانش آموزان با هر ضریب هوشی در یک کلاس باشند و  دیگر اینکه تفکر تفکیکی که همان روشی است که در حال حاضر اجرا می شود و تیز هوشان و نخبگان از دیگر دانش آموزان تفکیک شده اند.

اختلاف نظرهای جدی برای حذف مدارس سمپاد 
حاجی بابایی گفت: آموزش و پرورش اعلام کند کدام طرح را انتخاب می کند و محاسن و معایب آن را اعلام کنند؟

اوادامه داد: اگر تفکیکی را انتخاب کند می شود شرایط کنونی، اگر می خواهند آزمون را حذف کنند چرا فقط آزمون تیز هوشان را حذف می کنید؟ اوگفت: باید بیان کرد که آزمونی که استرس کمتری دارد تابحال انجام نشده و باید آن را در مرحله اجرا قرارداد.

حاجی بابایی در ادامه گفت: به هرحال بحث بر سر این است ما در خصوص حذف آزمون متفق القول هستیم ولی بیان کنید با چه ملاکی می خواهید دانش آموزان تیز هوش را انتخاب کنید؟ و وزارت آموزش و پرورش کدام روش را انتخاب کرده است؟ تمام مدارس تیزهوشان غیر دولتی هستند.
حاجی بابایی گفت: در آموزش و پرورش 20 نوع مدرسه وجو دارد و تمام مدارس تیزهوشان غیر دولتی هستند. نماینده مجلس افزود: اگر مدارس تیز هوشان را حذف کنیم، دانش آموزان تیز هوش و نخبه کجا بروند؟
 
حاجی بابایی گفت: با این کار می خواهند دانش آموزان تیز هوش به مدارس غیر انتفاعی هدایت شوند وهدف از حذف سمپاد این است.

حکیم زاده معاون وزیر آموزش و پرورش در ارتباط تلفنی گفت: تجارت جهانی نشان می دهد که در دوران ابتدایی نباید آزمونی مطرح شود، ما به دنبال حذف استرس با حذف نمرات هستیم، در حقیقت تربیت دانش آموزان و کسب مهارت های مختلف برای ما اولویت دارد.

او افزود: در رابطه با حذف سمپاد و طرح آن بیشتر جریانی انحرافی است زیرا افراد بسیاری پشت آن هستند در حقیقت مافیایی برای آن تشکیل شده است.

اختلاف نظرهای جدی برای حذف مدارس سمپاد

حکیم زاده افزود: این مافیا به دنبال نابودی روح و روان دانش آموزان هستند، آموزش و پرورش به دنبال حفظ مدارس سمپاد اما در دوره متوسطه است، ما به دنبال افزایش کیفیت سمپاد هستیم به این ترتیب ما مدارس تیزهوشان را در دوره متوسطه دوم دنبال می کنیم.

او گفت: تیزهوش کسی نیست که میلیون ها تومان خرجش شود تا در نهایت بیاد و تست بزند، ما معتقدیم نباید دانش آموزان را جداسازی کرد بلکه باید به این دانش آموزان توجه کرد زیرا آنها بیش از جداسازی به توجه نیازمند هستند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: اصل بر اساس آموزش فراگیر دانش آموزان است. به گفته حکیم زاده آزمون ورودی کلیه مدارس در همه مقاطع حذف شده است و تنها شامل حال مدارس سمپاد در پایه هفتم نمی شود بلکه همه مدارس را شامل می شود.

 
رجبی کارشناس مسائل آموزشی در ارتباط تلفنی گفت: هدف اصلی مصوبه شورای عالی آموزش کاهش استرس در مقطع ابتدایی بوده است.
اختلاف نظرهای جدی برای حذف مدارس سمپاد 
 او افزود: هدف گذاری مصوبه کاهش استرس است اما متاسفانه ابزاری که استفاده شده و در نتیجه حذف مدارس سمپاد و نمونه دولتی را در پی دارد، موجب افزایش استرس می شود.
 
طرح شهاب برای کل جامعه دانش آموزان تعریف شده و استعدادپروری می کند اما مدارس استعداد های درخشان که در بیش از 50 کشور در حال اجراست ضرورت جداسازی دانش آموزان با بهره هوشی بالاتر است.

رجبی در خصوص عدالت محوری در این بحث گفت: دانش آموزی که به لحاظ اقتصادی و توان مالی ضعیف است در مدارس و دانشگاه های ضعیف باید درس بخواند و یا اینکه دانش اموزی تیز هوش در کنار دانش اموز معمولی قرار بگیرد ضربه می خورد و اعتماد به نفسش را از دست میدهد و یا برای دانش آموز تیزهوش غرور کاذب ایجاد می شود بدین لحاظ روش تفکیک روش مناسبی دانست.

اوافزود: برای جداسازی چندین روش تفکیک داریم و آموزش و پرورش از روش ها و راه حل های بهتری استفاده کند تا فقط بحث آزمون  مطرح نشود.  
 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۹°    ۳۰°