سازمان هواپیمایی: شرکت آسمان در سقوط پرواز تهران-یاسوج مقصر است

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
01:31 - جمعه 30 شهريور 1397
وزیر امور خارجه: آمریکا برجام را «توافقی شخصی بین دو دولت» می نامد و ادعا می کند «به دنبال معاهده» است؛ این، اشتباه است ظریف: برجام توافقی بین المللی و تأیید شده در قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل است افزون بر این، آمریکا وظایف خود در چارچوب پیمان ها را هم نقض کرده و با دو شکایت در دیوان بین المللی دادگستری روبروست وزارت خارجه عراق، موضعگيري سفير انگليس درباره دولت جديد عراق را دخالت در امور داخلي این کشور خواند و به آن اعتراض کرد اسپوتنيک: ترامپ مداخله نظامي درخاورميانه را بدترين اشتباه تاريخي آمريکا توصيف کرد و مسئول اين اشتباه بزرگ را «جرج بوش» رئيس جمهور سابق آمريکا دانست معاون وزیر خارجه روسیه: توسعه برنامه دفاع موشکی، حق ایران است سخنگوی وزارت خارجه روسیه: اشتباهات آمریکا درخاورمیانه به ایجاد فجایع جهانی منجر شده است پليس آمريکا: زن عامل تيراندازي و قتل ۳ نفر در شهر بالتيمور ايالت مريلند، خودکشی کرد دولت تانزانیا از جان باختن بیش از ۴۰ نفر در حادثه غرق شدن یک شناور در دریاچه ویکتوریا خبرداد هواپیماهای جنگی رژیم صهیونیستی به تجمع جوانان فلسطيني در شمال نوار غزه حمله کردند
کد خبر: ۵۷۴۱۵۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش مقدماتی دلایل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج «بی توجهی به محدودیت ساعت پروازی خلبان هواپیما با توجه به عمل جراحی وی» را از جمله موارد کوتاهی شرکت آسمان اعلام کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش مقدماتی دلایل سقوط بیست و نهم بهمن هواپیمای شرکت آسمان در خط پروازی تهران- یاسوج را اعلام کرد.
بر پایه این گزارش، خلبان این هواپیما در سال 1388 عمل جراحی قلب باز داشت و پس از آن باید 9 ماه منع پروازی را رعایت می کرد.
ارزیابی‌های تخصصی خلبان از سوی پزشک معتمد قلب سازمان به‌عمل آمد و با نظریه کمیسیون پزشکی هوایی وقت سازمان در بیست و چهارم خرداد 1389 با محدودیت‌های زیر مجاز به پرواز شد:
برابر مقررات پزشکی هوایی وقت، اعتبار گواهینامه پزشکی 6ماه باشد، همراه خلبان باید یک کمک‌خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز کند و در هر چک پزشکی هوایی ارزیابی تخصصی قلب و عروق نیز به‌عمل آید.
در پایان این گزارش، سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده است که همه خلبانان به رعایت محدودیت‌های عنوان‌ شده در گواهینامه خود و اعلام به واحدهای عملیات شرکت موظفند و محدودیت‌های خلبان باید در برنامه‌ریزی عملیات شرکت مورد پایش قرار می گرفت.
در واکنش به گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد این گزارش «ابهام» ایجاد کرده است.
این شرکت در بیانیه ای توضیح داد: براساس گزارش صفحه 9 سانحه هوایی، از بیست و چهارم خردادماه سال ١٣٨٩ زنده یاد خلبان فولاد پس از عمل قلب، مجاز بود همراه با یک کمک خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز کند که شرکت هواپیمایی آسمان این امر را به طور کامل رعایت کرده است.
هواپیمایی آسمان افزود: زنده یاد خلبان فولاد از اردیبهشت ماه ١٣٩٦ معلم خلبان بود و از دوم مهرماه امسال به عنوان معلم خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری برگزیده شد و برای پرواز مشکلی نداشت.
بر پایه این بیانیه، خلبانان منتخب سازمان استادانی به شمار می روند که به ارزیابی سایر خلبان ها حین پرواز مجازند.
به گزارش ایرنا، پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه بیست و نهم بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما نزدیک سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع اِی.تی.آر72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنا سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۰°    ۲۸°