سازمان هواپیمایی: شرکت آسمان در سقوط پرواز تهران-یاسوج مقصر است

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
11:41 - يکشنبه 03 تير 1397
سخنگوی وزارت خارجه سوء قصد نافرجام به جان رئیس‌جمهوری زیمبابوه را محکوم کرد مردم ترکيه براي انتخاب رئيس جمهور و نمايندگان پارلمان پاي صندوق‌هاي رأي رفتند شش نامزد در انتخابات ریاست جمهوری ترکیه با هم رقابت می کنند مهم‌ترین رقیب «اردوغان» رئیس جمهور کنونی ترکیه، «محرم اینجه» از حزب جمهوریخواه خلق است در انتخابات امروز تکليف ۶۰۰ کرسي پارلمان ترکيه نیز مشخص مي‌شود يک فلسطيني با خودرو سه نظامي صهيونيست را در بيت لحم زير گرفت و زخمی کرد منابع خبری: شرایط انسانی در بندر حدیده به علت حملات بی وقفه سعودی ها به شدت وخیم است «الثوره» تنها بیمارستان حدیده به علت کمبود تجهیزات و دارو در آستانه تعطیل شدن است سعودی ها در دو سال اخیر بیش از ۴۰۰ مرکز درمانی را در یمن بمباران کرده اند المیادین از اتحاد ائتلاف سائرون (به ریاست مقتدی صدر) و ائتلاف النصر (به ریاست حیدر العبادی) برای تشکیل دولت عراق خبر داد در پی هلاکت سرکرده پیشین طالبان پاکستان، «نور ولی محسود» به عنوان رئیس جدید این گروه معرفی شد تظاهرات علیه سياست‌ هاي عربستان در يمن و منطقه مقابل سفارت ریاض در واشنگتن شرکت کنندگان در این تظاهرات از آمريکا خواستند حمايت‌هاي نظامي خود را از عربستان متوقف کند
کد خبر: ۵۷۴۱۵۷
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۹
سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش مقدماتی دلایل سقوط هواپیمای تهران - یاسوج «بی توجهی به محدودیت ساعت پروازی خلبان هواپیما با توجه به عمل جراحی وی» را از جمله موارد کوتاهی شرکت آسمان اعلام کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سازمان هواپیمایی کشوری در گزارش مقدماتی دلایل سقوط بیست و نهم بهمن هواپیمای شرکت آسمان در خط پروازی تهران- یاسوج را اعلام کرد.
بر پایه این گزارش، خلبان این هواپیما در سال 1388 عمل جراحی قلب باز داشت و پس از آن باید 9 ماه منع پروازی را رعایت می کرد.
ارزیابی‌های تخصصی خلبان از سوی پزشک معتمد قلب سازمان به‌عمل آمد و با نظریه کمیسیون پزشکی هوایی وقت سازمان در بیست و چهارم خرداد 1389 با محدودیت‌های زیر مجاز به پرواز شد:
برابر مقررات پزشکی هوایی وقت، اعتبار گواهینامه پزشکی 6ماه باشد، همراه خلبان باید یک کمک‌خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز کند و در هر چک پزشکی هوایی ارزیابی تخصصی قلب و عروق نیز به‌عمل آید.
در پایان این گزارش، سازمان هواپیمایی کشوری تاکید کرده است که همه خلبانان به رعایت محدودیت‌های عنوان‌ شده در گواهینامه خود و اعلام به واحدهای عملیات شرکت موظفند و محدودیت‌های خلبان باید در برنامه‌ریزی عملیات شرکت مورد پایش قرار می گرفت.
در واکنش به گزارش مقدماتی سازمان هواپیمایی کشوری، شرکت هواپیمایی آسمان اعلام کرد این گزارش «ابهام» ایجاد کرده است.
این شرکت در بیانیه ای توضیح داد: براساس گزارش صفحه 9 سانحه هوایی، از بیست و چهارم خردادماه سال ١٣٨٩ زنده یاد خلبان فولاد پس از عمل قلب، مجاز بود همراه با یک کمک خلبان بدون محدودیت پزشکی و عملیاتی پرواز کند که شرکت هواپیمایی آسمان این امر را به طور کامل رعایت کرده است.
هواپیمایی آسمان افزود: زنده یاد خلبان فولاد از اردیبهشت ماه ١٣٩٦ معلم خلبان بود و از دوم مهرماه امسال به عنوان معلم خلبان منتخب سازمان هواپیمایی کشوری برگزیده شد و برای پرواز مشکلی نداشت.
بر پایه این بیانیه، خلبانان منتخب سازمان استادانی به شمار می روند که به ارزیابی سایر خلبان ها حین پرواز مجازند.
به گزارش ایرنا، پرواز شماره 3704 هواپیمای آسمان با 60 مسافر و 6 خدمه پروازی ساعت 8 صبح یکشنبه بیست و نهم بهمن، تهران را به مقصد یاسوج ترک اما نزدیک سمیرم اصفهان سقوط کرد.
این هواپیما از نوع اِی.تی.آر72 پس از 55 دقیقه از صفحه رادار مرکز کنترل خارج شد و در منطقه کوهستانی پادنا سقوط کرد و لاشه آن 48 ساعت پس از سقوط پیدا شد.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۳°    ۳۸°