اتمام حفاری طولانی ترین تونل آزاد راه تهران - شمال

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
13:49 - سه‌شنبه 01 آبان 1397
در جلسه غیرعلنی مجلس، ظریف و عراقچی درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تأمین مالی تروریسم «CFT» و مذاکره با اروپایی‌ها به نمایندگان ملت توضیحاتی دادند انتخاب «محمود نگهبان سلامی» و «اسفندیار اختیاری» به عنوان اعضای ناظر مجلس در شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری نمایندگان مجلس از پاسخ‌ وزیر جهاد کشاورزی به سؤالاتی درباره خریدهای تضمینی محصولات کشاورزی و نیز پرداخت نشدن مشوق صادراتی قانع شدند وزیر خارجه: هر تدبیر اروپایی ها برای حفظ برجام باید قبل از چهارم نوامبر( ۱۴آبان) اتخاذ و انجام شود با آغاز اجرای مرحله دوم طرح کاهش آلودگی هوا، معاینه فنی خودروها از امروز به‌ صورت شبانه‌روزی در تهران کنترل می‌شود در این طرح، خودروهای بدون معاینه فنی از طریق دوربین‌های ثبت تخلف رصد و ۵۰ هزار تومان جریمه می‌شوند فرمانده انتظامی تهران بزرگ: در چهارمین مرحله طرح برخورد با اراذل و اوباش ۲۴۰ نفر دستگیر شدند ­رئیس سازمان غذا و دارو: با مصرف سبزیجات، میوه و غلات می توان تا حدود ۴۰ درصد از ابتلا به انواع سرطان‌ها در دوران کهنسالی پیشگیری کرد در آغاز چهارمین جشنواره «دریا مسیر پیشرفت» از ۸ محصول دانش بنیان دریایی رونمایی شد رئیس انجمن جراحان ارتوپدی: جراحی برای بلندی قد، غیرضروری است و در مواردی فرد دچار عارضه می‌شود
کد خبر: ۶۳۱۴۲۰
تاریخ انتشار: شنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۷ - ۱۲:۵۸
عملیات حفاری بزرگترین تونل آزاد راه تهران ـ شمال به طول 6 هزار و400 متر امروز به پایان رسید.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
آزاد راه تهران ـ شمال دارای چهار قطعه است که قرار است تا پایان امسال قطعه یک این آزاد راه به بهره برداری برسد. گشایش این مسیر ترافیک جاده قدیمی کرج ـ چالوس را بطور چشمگیری روان سازی خواهد کرد.
وزیر راه و شهرسازی در بازدید از تونل شرقی البرز، آن را بزرگترین پروژه مهندسی کشور در حوزه مهندسی شهرسازی برشمرد و گفت: این پروژه از نظر مهندسی، به کارگیری فناوری نوین و استفاده از رویه بتنی به صورت بسیار گسترده یکی از آثار ارزشمند عمرانی در کشور محسوب می شود.
یکی از ویژگی‌های این تونل، سیستم کنترل آتش است که یک کار مهندسی فوق‌العاده‌ای به شمار می‌آید. 
 عباس آخوندی افزود: پس از بهره برداری از قطعه 2 آزاد راه تهران - شمال، مردم عظمت مهندسی را در خلق این تونل خواهند دید و می توان به آینده مهندسی کشور بالید.
وی اضافه کرد: این پروژه از نظر مهندسی، به کارگیری فناوری نوین و استفاده از رویه بتنی به صورت بسیار گسترده یکی از آثار ارزشمند عمرانی در کشور محسوب می شود.
آخوندی گفت: قطعه یک آزاد راه تهران - شمال به طول 32 کیلومتر دارای 18 دهنه تونل و 18 دستگاه پل است که در واقع کل مسیر از داخل تونل عبور می کند.
وی ادامه داد: تونل تالور به طول چهارهزار و500 متر در قطعه یک آزاد راه تهران - شمال پس از تونل قطعه دوم به عنوان دومین تونل طولانی این آزاد راه به شمار می آید.
وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: تا پیش از این تجربه تونل 2 پوسته را نداشتیم و نخستین بار است که تونل 2 پوسته به طول چهارهزار و 500 متر در قطعه یک این پروژه اجرایی شده است.
آخوندی گفت: قطعه 2 آزاد راه تهران - شمال 22 کیلومتر طول مسیر دارد که 67 درصد آن تونل یا پل است.
وی ادامه داد: تعبیه تونل 6 هزار و 400 متری در قطعه 2 آزاد راه - تهران شمال یک کار بسیار بزرگ عمرانی است.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۵°