حجم کتب درسی بررسی می شود

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
11:42 - پنجشنبه 04 بهمن 1397
دفتر رئیس جمهور دراطلاعیه‌ای خواستار آن شد که قضاوت درمورد سخنان اخیر آقای روحانی در نشست با مسئولان وزارت ارتباطات با مراجعه به متن کامل این سخنان صورت گیرد دراین اطلاعیه آمده است با احترام به نظراتی که برآمده از تعهد و ارزش‌های دینی است انتظار دارد قضاوت درباره سخنان اخیر رئیس جمهور(درباره مسائلی نظیر حجاب و فضای مجازی) با مراجعه و استناد به اصل این سخنان صورت گیرد سخنان رئیس جمهور در جمع مسئولان وزارت ارتباطات با انتقاد برخی شخصیت ها و چهره های مذهبی و سیاسی روبه رو شده است وزارت امورخارجه سخنان سفیر سابق ایران در آلمان(درمصاحبه با ایسنا) را مواضع شخصی وی عنوان کرد سفیر سابق ایران در آلمان که چندی قبل به علت قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان مأموریتش خاتمه یافته بود، در این مصاحبه مطالبی را عنوان کرد که مورد سوء استفاده دشمنان و رسانه‌های بیگانه قرار گرفت مدیرکل دفتر مدیریت بحران سیستان و بلوچستان: خسارت خشکسالی از سال ۹۳ تا نیمه نخست امسال در این استان ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان برآورد شده است مراسم افتتاحیه پنجمین جشنواره هنر مقاومت (هنرهای تجسمی) عصر امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در تهران برگزار می شود فروش بلیت جشنواره موسیقی فجر از ساعت ۱۲ امروز در پایگاه iranconcert.com آغاز می شود جشنواره موسیقی فجر از ۲۴ بهمن آغاز می شود و تا ۲۹ بهمن ادامه خواهد داشت برنامه شهر فرنگ با موضوع «چشم انداز سینمای ایران»؛ شبکه خبر، امشب ۲۲:۱۵ دغدغه‌ها، مشکلات و دیدگاه‌های خود را درباره مسائل مختلف به ۱۰۰۰۶۰۰ و ۱۰۰۰۶۰۱ (شبکه خبر) پیامک بزنید
کد خبر: ۶۳۹۹۴۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از انجام پژوهشی برای بررسی حجم کتب درسی خبر داد و گفت: مولفه‌های مختلفی در بررسی حجم کتب درسی موثرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حیدر تورانی، درباره محتوای سنگین و حجم بالای کتب درسی اظهار کرد: برای بررسی حجم کتب درسی نیازمند بررسی چند مولفه هستیم و نمی‌توان تک بعدی در این باره قضاوت کرد. برای این منظور باید مواردی از جمله نحوه تدریس، سختی و آسانی محتوای ارائه شده، تعداد دانش آموزان در یک کلاس درس، میزان تعطیلی‌ها و ساعات در نظر گرفته شده برای هر درس را مدنظر قرار داد.

وی افزود: پژوهشی برای بررسی دقیق این موضوع در دستور کار قرار دارد. ما راهبردهایی شش گانه‌ای را همسو با سند تحول برای مدیریت و رهبری اثربخش برنامه درسی ملی تدوین کرده‌ایم و در مسیر تحقق آن حرکت می‌کنیم.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه هنوز آنچنان که باید و شاید بر سند تحول بنیادین مسلط نشده‌ایم و این خطری است که احساس می‌کنیم، گفت: باید تولیدات‌مان در راستای سندتحول بنیادین کیفی‌تر شده و ارتقا یابد.

تورانی درباره سرانجام هوشمندسازی مدارس نیز اظهار کرد: هوشمندسازی، ماموریت ما نیست؛ هرچند تاکیدات و نکاتی پیرامون آن وجود دارد. هوشمندسازی دارای سه بخش است؛ نخست اصلاح فرایندها، دوم منابع انسانی و سوم ابزارها که باید دست به دست هم دهند تا مدرسه به یک مدرسه یادگیرنده تبدیل شود. در واقع ابتدا باید یادگیری سازمانی در مدرسه رخ دهد و زمینه ایجاد مدرسه یادگیرنده فراهم شود.

وی ادامه داد: بسیاری مدارس فقط به ابزارهای فناورانه مجهز شده‌اند و اسم خود را هوشمند گذاشته‌اند؛ در حالی که این عمل، هوشمندسازی نیست. تا زمانی که مدرسه‌ای فرایندهایش اصلاح نشود، منابع انسانی بروز نشوند، شوق تغییر بوجود نیاید و معلمان رهبر برنامه درسی نشوند، مدرسه هوشمند نیست. ما نیاز به مدرسه هوشمند نداریم، بلکه به مدارس یادگیرنده نیاز داریم. اصطلاح هوشمندی بد تعریف شده و شیوه فعلی اثربخش نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
-۱°    ۱۰°