حجم کتب درسی بررسی می شود

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
06:27 - سه‌شنبه 03 ارديبهشت 1398
دبیر کل انصار الله یمن: ­تداوم مشارکت امارات در تجاوز به یمن، اقتصاد و سرمایه گذاری ها را در این کشور به مخاطره می اندازد سوريه با درخواست قطر براي عبور هواپيماهاي مسافربري اين كشور از حریم هوایی خود موافقت کرد مخالفان سودانی حضور چهره های رژیم سابق را در روند انتقالی این کشور رد کردند دولت سریلانکا: یک گروه مسلح داخلی با کمک یک شبکه بین‌المللی، مسئول حملات (یکشنبه اول اردیبهشت)در کلمبو است رسانه‌ها، اسم این گروه را «جماعت ملی التوحید» اعلام کردند پليس سريلانكا از كشف ۸۷ بمب در پايانه اصلي اتوبوسراني در شهر كلمبو، پايتخت اين كشور خبر داد سریلانکا امروز را عزای عمومی اعلام کرده است تصادف اتوبوس با کامیون درشمال پایتخت بولیوی ۲۵ کشته برجا گذاشت مدیکال نیوز: پناهجویان مکزیکی و کشورهای آمریکای جنوبی در زندان های مرزی بسیار نامناسب آمریکا به انواع بیماری ها مبتلا می شوند زمین لرزه ای ۶/۱ ریشتری در بخش های شمالی فیلیپین منجر به کشته شدن دستکم ۸ نفر شد
کد خبر: ۶۳۹۹۴۷
تاریخ انتشار: پنجشنبه ۱۷ آبان ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۲
سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش از انجام پژوهشی برای بررسی حجم کتب درسی خبر داد و گفت: مولفه‌های مختلفی در بررسی حجم کتب درسی موثرند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، حیدر تورانی، درباره محتوای سنگین و حجم بالای کتب درسی اظهار کرد: برای بررسی حجم کتب درسی نیازمند بررسی چند مولفه هستیم و نمی‌توان تک بعدی در این باره قضاوت کرد. برای این منظور باید مواردی از جمله نحوه تدریس، سختی و آسانی محتوای ارائه شده، تعداد دانش آموزان در یک کلاس درس، میزان تعطیلی‌ها و ساعات در نظر گرفته شده برای هر درس را مدنظر قرار داد.

وی افزود: پژوهشی برای بررسی دقیق این موضوع در دستور کار قرار دارد. ما راهبردهایی شش گانه‌ای را همسو با سند تحول برای مدیریت و رهبری اثربخش برنامه درسی ملی تدوین کرده‌ایم و در مسیر تحقق آن حرکت می‌کنیم.

سرپرست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی با اشاره به اینکه هنوز آنچنان که باید و شاید بر سند تحول بنیادین مسلط نشده‌ایم و این خطری است که احساس می‌کنیم، گفت: باید تولیدات‌مان در راستای سندتحول بنیادین کیفی‌تر شده و ارتقا یابد.

تورانی درباره سرانجام هوشمندسازی مدارس نیز اظهار کرد: هوشمندسازی، ماموریت ما نیست؛ هرچند تاکیدات و نکاتی پیرامون آن وجود دارد. هوشمندسازی دارای سه بخش است؛ نخست اصلاح فرایندها، دوم منابع انسانی و سوم ابزارها که باید دست به دست هم دهند تا مدرسه به یک مدرسه یادگیرنده تبدیل شود. در واقع ابتدا باید یادگیری سازمانی در مدرسه رخ دهد و زمینه ایجاد مدرسه یادگیرنده فراهم شود.

وی ادامه داد: بسیاری مدارس فقط به ابزارهای فناورانه مجهز شده‌اند و اسم خود را هوشمند گذاشته‌اند؛ در حالی که این عمل، هوشمندسازی نیست. تا زمانی که مدرسه‌ای فرایندهایش اصلاح نشود، منابع انسانی بروز نشوند، شوق تغییر بوجود نیاید و معلمان رهبر برنامه درسی نشوند، مدرسه هوشمند نیست. ما نیاز به مدرسه هوشمند نداریم، بلکه به مدارس یادگیرنده نیاز داریم. اصطلاح هوشمندی بد تعریف شده و شیوه فعلی اثربخش نیست
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۳°    ۱۴°