هماهنگی کشورهای منتفع از کریدور شمال - جنوب در تهران

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
01:18 - چهارشنبه 29 خرداد 1398
نخستین مرحله لیگ برتر دوچرخه سواری جاده در بخش آقایان با قهرمانی «بهنام آرین» به پایان رسید هشتمین دوره رقابت‌های ژیمناستیک قهرمانی آسیا از چهارشنبه در اولان باتور مغولستان آغاز می‌شود «کیخا»، «خسرونژاد»، «الفتی»، «احمد کهنی» و «خاموشی» نمایندگان ایران در این مسابقات هستند تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در نخستین دیدار خود در جام جهانی هلند ۸ به ۲۲ نتیجه را مقابل اسپانیا واگذار کرد تیم بسکتبال سه نفره بانوان ایران در دومین دیدار خود ۱۹ به ۱۸ مغولستان را شکست داد بانوان بسکتبالیست ایران پنجشنبه با رومانی و جمهوری چک مصاف خواهند داد تیم والیبال جوانان ایران در آخرین دیدار تدارکاتی خود در بلغارستان تیم جوانان بحرین را دومین بار شکست داد
کد خبر: ۶۷۴۳۸۶
تاریخ انتشار: شنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۰
هفتمین اجلاس شورای هماهنگی کریدور ترانزیتی شمال - جنوب، ۱۳ و ۱۴ اسفند در تهران برگزار می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  ​­­امین ترفع، مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل وزارت راه و شهرسازی گفت:­ این اجلاس همزمان با افتتاح راه آهن قزوین - رشت که بخش مهمی از کریدور شمال - جنوب است با حضور ۱۴ کشور عضو کریدور در هتل پارسیان اوین برگزار می‌شود.

وی گفت: ایران، هند و روسیه به عنوان سه کشور بنیانگذار کریدور و همچنین کشور‌های ارمنستان، بلغارستان، عمان، ترکیه، تاجیکستان، اوکراین، بلاروس، قزاقستان، سوریه، جمهوری آذربایجان و قرقیزستان در سطح معاونان وزرای حمل و نقل کشور‌های عضو در این اجلاس حضور خواهند داشت.

ترفع، حمل یازده میلیون تن کالای ترانزیتی از این کریدور در سال گذشته را نشان دهنده موفق و رو به رشد بودن این کریدور دانست و افزود:­­ پیش بینی ما این است که امسال هم همین رقم کالای ترانزیت با درصدی افزایش قابل تحقق است.

وی کاهش تعرفه‌های حمل و نقل ترانزیت و تسهیلات گمرکی کشور‌های عضو را از جمله مشوق‌های ارائه شده به صاحبان بار و کالای ترانزیت دانست و گفت:­ تبادل اطلاعات صورت الکترونیکی بین گمرکات کشور‌های مختلف با هدف توقف کمتر بار در گمرکات از جمله مواردی است که بدنبال تحقق آن برای افزایش جذابیت کریدور هستیم و امیدواریم در بیانیه پایانی اجلاس هم روی آن توافق کنیم.

مدیرکل دفتر تجاری سازی و امور تشکل وزارت راه و شهرسازی، زمان و طول مسیر را دو مزیت دائمی ایران برای عبور بار و مسافر دانست و افزود: طبیعی است که کشور‌های دیگر هم تلاش کنند از فرصت ترانزیت بار برای کشور خود بهره‌مند شوند، اما این اصل کلی وجود دارد که ایران هرگز قابل دور زدن نیست، چون مزیت زمانی و هزینه‌ای برای کشور ما وجود دارد.

وی همچنین همه ­­بنادر جنوبی ایران را ورودی این کریدور و سه مسیر غرب و شرق خزر و بندر امیرآباد در شمال را خروجی‌های کریدور شمال - جنوب دانست و گفت:­ به مجموعه زیرساخت‌های حمل و نقل و اتصال دو نقطه که جابجایی بار و مسافر را تسهیل می‌کنند کریدور گفته می‌شود و در سال ۲۰۰۰ میلادی سه کشور ایران، هند و روسیه این کریدور را بنیان گذاشتند تا اتصال هند و روسیه از طریق خاک ایران فراهم شود که به تدریج توسعه و گسترش یافت.

ترفع ­افزود:​ همچنین هشتمین اجلاس کارشناسان روز سیزدهم اسفند ماه برگزار می‌شود.

برچسب ها: اجلاس ، کریدور ، ترفع
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۵°    ۳۶°