باید دنبال ارزان کردن باشیم نه گران کردن

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
13:47 - شنبه 04 خرداد 1398
نمایندگان مجلس با اصلاحات لایحه حفاظت از خاک برای تأمین نظر شورای نگهبان موافقت کردند مجلس، موضوع تعیین شرایط خودروهای فرسوده برای ممنوعیت تردد را به کمیسیون صنایع و معادن ارجاع داد فرمانده نیروی انتظامی تهران از توقیف ۱۵۰ خودروی لوکس به علت هنجارشکنی خبر داد با موافقت معاون اول رئیس جمهور، تورهای ورودی به کشور از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده معاف شدند با حکم وزیر کشور، «احمد محمدی فر» دبیر ستاد مرکزی اربعین حسینی شد مهلت طرح ترافیک خبرنگاری تا ۱۵ خرداد تمدید شد زمان ثبت‌نام فرهنگیان مقیم خارج برای اشتغال در مدارس ایرانی با دریافت حقوق ریالی تا ۱۵ خرداد تمدید شد آخرین سه پایه مشعل سکوهای فاز ۱۴پارس جنوبی به‌ آب انداخته شد طرح توسعه فاز ۱۴ پارس جنوبی با هدف تولید روزانه ۲ میلیارد فوت مکعب گاز طبیعی در حال ساخت است گروه خودروسازی سایپا برای بومی‌سازی بیش از ۳۵۰ قطعه وارداتی از پژوهشگران، شرکت‌های دانش بنیان و قطعه‌سازان دعوت به همکاری کرد چند روز قبل نیز ایران‌خودرو برای داخلی‌سازی قطعات از صنعتگران، دانشگاهیان و شرکت‌های دانش بنیان دعوت به همکاری کرده بود
کد خبر: ۶۹۴۸۸۱
تاریخ انتشار: دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با افزایش نرخ بنزین گفت: در مجموع قرار بر احیای دوباره کارت سوخت برای کاهش مصرف و شناسایی پرمصرف ها شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  قاضی زاده هاشمی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: مجلس با سهمیه بندی سوخت مخالفت کرد برای این که 90 درصد مصرف کنندگان به اندازه نیاز حدود 60 لیتردر ماه بنزین مصرف می کنند و نمی شود به خاطر 10 درصد همه مردم را مجازات کرد و به دردسر انداخت.
 
باید دنبال ارزان کردن باشیم نه گران کردن 
 
این نماینده مجلس با اشاره به این که سامانه کارت سوخت یک سامانه شناسایی است افزود: به گفته مسئولان دولتی با کارت سوخت مصرف بنزین روزانه حدود 5 میلیون لیتر کاهش خواهد یافت و میزان مصرف روزانه سوخت به 85 م لیتر خواهد رسد، ضمن این که ما آن 10 درصد پرمصرف ها یا قاچاقچیان را می توانیم شناسایی کنیم. 
 
او با اشاره به این که باید به دنبال ارزان کردن باشیم نه گران کردن و نباید در این شرایط به مردم فشار بیاید گفت: تاکید مجدد ما بر استفاده از سی ان جی و رفتن به سمت گازسوزکردن خودرو ها برای این بوده تا هم مشکل قاچاق کاملا برطرف شود هم سوخت ارزان به دست مردم برسد، به هر حال افزایش ولو اندک قیمت سوخت اثر تورمی بر همه کالاها دارد.
 
باید دنبال ارزان کردن باشیم نه گران کردن 
 
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت مدیره مجلس نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: در قانون برنامه اختیار قیمت گذاری سوخت را به دولت داده ایم اما لازم است دولت موضوعات و تبعات اجتماعی و اقتصادی مترتب بر افزایش نرخ سوخت را مد نظر قرار دهد و باید موضوع افزایش قیمت در بودجه بیاید. 
 
این نماینده مجلس با بیان این که  10 تا 15 میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود گفت: ما منابع خوب سی ان جی داریم و استفاده از سی ان جی از راه های مبارزه جدی قاچاق است و البته مهندس زنگنه قول دادند که سی ان جی را حداقل در مصارف عمومی، اتوبوس ها و تاکسی ها و ... گسترش دهند.
 
 
 
یادآور می شود مجلسی ها امروز طرح افزایش قیمت بنزین را متوقف کردند؛ این را خود نماینده‌های مجلس می‌گویند. با این حال در 2 روز گذشته، صحن مجلس شاهد بگو مگو‌های دولتی‌ها در خصوص مصوبه اخیر سران سه قوه و افزایش یکباره قیمت بنزین بود و روز گذشته به همین منظور جلسه‌ای پشت در‌های بسته برگزار کرد و امروز نیز نوبخت با حضور در میان نمایندگان، سعی در متقاعد کردن آنان داشت.

اما این جلسات گویا خیلی نتیجه بخش نبود و نمایندگان دولت موفق به قانع کردن وکلای ملت نشده اند. بعد از جلسه صبح امروز، علی لاریجانی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس گفت: در نشست امروز، موضوع سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ از این روی، مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین به خاطر قاچاق سوخت از کشور است. بیشتر نمایندگان معتقدند برای کاهش قاچاق سوخت از کشور، نظام سهمیه‌بندی سوخت احیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی، کارآمدترین راهکار‌ها برای کاهش مصرف سوخت، استفاده فراگیر از سوخت CNG در شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصی است و این موضوع جزو مطالب و پیشنهادهای نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز مجلس بود؛ از این روی، وزارت نفت باید از این مسئله حمایت کند.


 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۱°    ۳۴°