رضایتمندی 97 درصدی مردم از مراکز درمانی

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
14:23 - شنبه 04 خرداد 1398
قهرمانی «اکبر طالشی» نماینده ایران در رقابت‌های قویترین مردان اوراسیا در باکو «وصال مراد اف» و «نامیگ مهدی اف» از جمهوری آذربایجان به ترتیب دوم و سوم شدند «مرتضی ناصری» دیگر نماینده کشورمان در رقابت‌های قویترین مردان اوراسیا چهارم شد «احسان قائم‌ مقامی» قهرمان رقابت‌های شطرنج برق آسا در امارات شد در آغاز مسابقات کشتی فرنگی جام تورلیخانوف قزاقستان نجاتی، یگانه و رضایی حریفان خود را شکست دادند همچنین بویری، قادریان و علیزاده نتیجه را به رقبا واگذار کردند برگزاری مسابقات بین المللی کشتی آزاد جام ساساری ایتالیا از امروز با حضور نمایندگان ایران رقابت‌های بسکتبال سه نفره زنان کاپ آسیا از امروز در چین آغاز می‌شود تیم بسکتبال سه نفره زنان ایران در گروه چهار این مسابقات با تایلند و ترکمنستان هم‌گروه است سایت الرأی از توافق نهایی «روزبه چشمی» هافبک دفاعی استقلال با باشگاه الأهلی قطر خبر داد «لیونل مسی» مهاجم بارسلونا با ۳۶ گل، ششمین بار آقای گل لالیگا و برنده کفش طلای اروپا شد «سعید ملایی» جودوکار وزن منهای ۸۱ کیلوگرم به فینال رقابت‌های جایزه بزرگ چین راه یافت «ملایی» در فینال به مصاف نماینده ژاپن خواهد رفت سری آ ایتالیا: «فروزینونه ـ کیه وو» ساعت۲۰:۳۰ ؛ «بولونیا ـ ناپولی» ساعت ۲۳ فینال جام حذفی آلمان: «لایپزیگ ـ بایرن مونیخ» ساعت ۲۲:۳۰ فینال جام حذفی اسپانیا: «بارسلونا ـ والنسیا» ساعت ۲۳:۳۰
کد خبر: ۶۹۶۷۴۳
تاریخ انتشار: دوشنبه ۲۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۱
قائم مقام معاون بهداشت وزارت بهداشت: میزان رضایت از خدمات دریافتی مراکز بهداشتی و درمانی در ابتدای شروع به کار سامانه نظارت مردم بر ارائه خدمات بهداشتی حدود 92 درصد بود که این عدد در دو ماه نخست امسال به 97 درصد رسیده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمد شریعتی در گفتگوی 18:30 در خصوص ارزیابی میزان رضایتمندی مراجعان از خدمات مراکز بهداشتی و درمانی تصریح کرد: در آخرین روزهای سال 1396 نظام پایش ارائه خدمات با فرستادن پیامک رضایت ‌سنجی برای ارزیابی میزان رضایتمندی مراجعان به شبکه مراقبت های بهداشتی و با هدف ارتقای کیفیت خدمت و افزایش رضایتمندی مراجعه کنندگان آغاز به کار کرد.

وی افزود: راه اندازی سامانه نظارت مردم بر ارائه خدمات بهداشتی که از طریق شماره 100035 از مراجعه کنندگان خدمات بهداشت نظرسنجی می کند، طبق برنامه ریزی های قبلی، از اولویت های سال 1397 حوزه معاونت بهداشت و مرکز مدیریت شبکه، ارتقای نظام پایش و ارزشیابی خدمات بهداشت است.

شریعتی ادامه داد: این سامانه بر اساس آخرین روش های علمی و با اجماع نظر بر روی همه روش هایی که در دنیا استفاده می شود، طراحی شده است.

وی افزود: گزارش های اولیه ارزیابی ارائه خدمات در سال 97، حاکی از رضایت بیشتر مراجعه کنندگان به واحدهای ارائه خدمت و متوسط کشوری میزان رضایت از خدمات دریافتی حدود 92 درصد بود که این عدد در دوماه نخست امسال به 97 درصد رسیده است.

گفتگو

شریعتی با بیان اینکه میزان رضایت در دانشگاه های علوم پزشکی مختلف و حتی در شهرستان های یک استان متفاوت است، تصریح کرد: به دلایل مختلف میزان رضایت از یک فرد یا یک واحد ارائه کننده خدمات بهداشت با میزان رضایت از فرد دیگر یا واحد دیگر در همان مرکز یا شهرستان نیز تفاوت دارد، این تفاوت ها از علل گوناگونی ناشی می شود و ارزیابی آن ها در دستور کار قرار دارد.


قائم مقام معاون بهداشت در خصوص جمعیت 8 درصدی که خدمات بهداشت را رضایتمند اعلام نکرده اند، گفت: این جمعیت به دو گروه تقسیم می شوند؛ گروه اول افرادی هستند که اعلام کرده اند هیچگونه خدمتی دریافت نکرده اند و گروه دوم نیز افرادی هستند که نارضایتی خود را از خدمات دریافتی اعلام کرده اند، بنابراین برای این دو گروه شیوه های ارزیابی متفاوتی تعریف شده است.

او افزود: بر اساس بررسی ها، علت رضایت یا نارضایتی مراجعه کنندگان فقط ارائه خدمت نبوده، این سامانه کلیه موارد نارضایتی را بررسی کرده و سعی بر این است با انجام اصلاحات لازم میزان کیفیت خدمات و رضایت مراجعیا ارتقا یابد، اما در برخی مواقع برای افرادی که خدمتی را دریافت نکرده اند، نیز پیامک ارسال شده است که دلیل آن ثبت نادرست شماره تلفن ها است.

او به دلایل نارضایتی مراجعان به تفکیک ثبت در سامانه اشاره و خاطرنشان کرد: این علل می تواند از مدیریت شبکه تا مدیریت واحد ارائه خدمت، امکانات فیزیکی، تمیز نبودن محل، برخورد نامناسب ارائه دهنده خدمت، ندادن آموزش های بهداشتی لازم، سرما یا گرمای زیاد مرکز و نظایر آن ناشی شود؛ که برخی از انها با آموزش به مردم یا پزشکان به حداقل خواهد رسید و برخورد با اشکالات دیگر نیز در دستور کار است. به طور مثال اگر نواقص به واحد یا دانشگاهی مرتبط باشد از طریق نامه نگاری اداری و اگر به فرد مرتبط باشد با توجه به نوع رابطه استخدامی انها اقدام خواهد شد. 


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۱°    ۳۴°