باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنیم

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
04:21 - شنبه 29 تير 1398
کشتی مصدر با پرچم لیبریا توقیف نشده است کشتی مصدر در چارچوب ماموریت جاری گشتی های دریایی در منطقه خلیج فارس فقط به ضرورت دریانوردی بی ضرر و رعایت مقررات زیست محیطی توجیه شد و ادامه مسیر داد برخی منابع رسانه ای جمعه شب به اشتباه از توقیف دومین کشتی انگلیسی به نام مصدر در آب های تنگه هرمز خبر داده بودند کاخ سفید: ترامپ و مکرون درباره ایران گفتگو کردند دادستان جبل الطارق: توقيف نفت‌كش حامل نفت ايران ۳۰ روز ديگر تمديد شد معاون وزیر خارجه روسیه از افزایش تنش و فشار واشنگتن علیه تهران ابراز تأسف کرد ریابکوف: سیاست واشنگتن در قبال تهران اشتباه است نماینده عربستان سعودی در سازمان ملل: زمان آن رسیده است که بحران یمن به پایان برسد نیویورک تایمز: جنگ یمن به باتلاق محمد بن سلمان ولیعهد سعودی تبدیل شده است وزارت خارجه قزاقستان: عراق و لبنان نخستين بار در گفتگوهاي آستانه درباره سوريه حضور خواهند داشت سيزدهمين دور گفتگوهاي آستانه درباره سوريه يكم و دوم اوت در نورسلطان پايتخت قزاقستان برگزار مي‌شود
کد خبر: ۷۰۴۸۲۹
تاریخ انتشار: يکشنبه ۲۶ خرداد ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۴
عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه لازمست تمهیداتی اتخاذ کنیم تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود، گفت: باید به خودروسازان داخلی اعتماد کنیم و بتوانیم بخشی از قطعات شامل تحریم را در کشور بسازیم.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
عبدالله رضیان در برنامه تیتر امشب درباره جلسه غیرعلنی امروز وزیر صمت با موضوع بازار خودرو گفت: یکی از مواردی که در این جلسه مطرح شد ضرورت اعتماد به خودروسازان داخلی و شرکت های دانش بنیان بود که بر اساس آن مقرر شد از این طریق بتوانیم بخشی از قطعات شامل تحریم را در کشور بسازیم.
 
او افزود: نقدینگی ارزی موضوع دیگر مورد بحث بود که تامین آن باعث می شود با تولید قطعات لازم، نقایص خودروهایی که در پارکینگ ها مانده برطرف شود و با توجه به قول های داده شده، خودروها را طی یک ماه آینده به چرخه عرضه برگردانیم و به تعهداتمان در قبال مصرف کنندگان عمل کنیم.
 
تیتر امشب
 
عضو کمیسیون صنایع و معادن با تاکید بر اینکه باید تمهیداتی اتخاذ کنیم تا حقوق مصرف کنندگان رعایت شود، تصریح کرد: طبق پیش بینی  رئیس مجلس مکانیزمی ترتیب داده شده تا وزارت و کمیسیون اقتصاد و صمت در کنار بانک مرکزی این صنعت را از بن بست ایجاد شده خارج کنند و البته تصمیم گیری هایی نیز در این باره شده است.
 
او اعلام کرد: در جلسه امروز همچنین مقرر شد سوالاتی که امروز مطرح شده تا دو هفته آینده نهایی و به پیگیری معاونت ها برسد.
 
رضیان ادامه داد: درباره قیمت گذاری ها نیز نتیجه مشخصی حاصل نشد و یکی از چالش های مهم جلسه امروز بود که باید در خصوص قیمت ها چاره اندیشی کنیم و خروجی آن به کمیسیون بیاید، سپس روی نتیجه آن بحث و تصمیم گیری شود. 
 
ولی ملکی عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس دیگر میهمان برنامه با بیان اینکه در کل دنیا صنایع مختلف به صنعت خودرو وابسته است، تصریح کرد: رکود این صنعت نیز صنایع وابسته را دچار رکود می کند.
 
تیتر امشب 
 
او افزود: در اینکه خودورهای تولید داخل در شان ملت ایران نیست، سوء مدیریت، تغییر زود هنگام  مدیران، وجود سایه سیاست بر صنعت خودرو و  اجحاف در حق مردم هست شکی نیست اما ما به عنوان نمایندگان مردم همیشه از حقوق آنان دفاع کرده و می کنیم.
 
او در تشریح افزایش قیمت بی رویه خودرو از ابتدای امسال گفت: بانک مرکزی در اقدامی ناشیانه نرخ سپرده بانکی را از 20 به 18 کاهش داد و بیش از 200 هزار میلیارد تومان به صنعت خودرو سرازیر شد و این تمرکز نقدینگی افزایش غیر منطقی را به همراه داشت؛ اما چون به موقع هشدار داه شد بانک مرکزی نرخ سپرده ها را به روال قبل برگرداند و قیمت خودروها متعادل شد.

امیرحسین کاکایی کارشناس صنعت خودرو میهمان دیگر برنامه، در بخشی از این گفتگو  در خصوص چالش های صنعت خودرو گفت: برخی از چالش ها مرتبط به موضوع تحریم هاست و باید به فکر دور زدن تحریم ها باشیم.
 
 تیتر امشب
 
او خاطرنشان کرد: دولت از اردیبهشت 97 به پیشواز تحریم ها رفت و چالش های جدی در قطعات خودرو حتی پیش از وقوع تحریم ها اتفاق افتاد.
 
کاکایی گفت: چالش دیگر موضوع قیمت گذاری دستوری خودروها و کمبود شدید نقدینگی است که باعث قفل شدن صنعت خودرو شد و در مجموع دوعامل نقدینگی و ارز هر دو عامل این معضل شده است.


نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۷°    ۴۱°