مترو یک صنعت کاملاً انقلابی است
در نشست این هفته شنبه های انقلاب با موضوع زیر ساخت های عمرانی، علی عبدالله پور معاون مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، صنعت مترو را یک صنعت کاملا جدید که مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است دانست و گفت: شناخت و بهره برداری آن، همه بعد از انقلاب انجام شد و همه مهندسان آن نیز دانش آموخته بعد از انقلاب هستند.
وی ادامه داد: شرکت مترو دو قسمت عمده دارد، یک بخش ساخت است که شامل زیر ساخت های مانند تونل و تجهیزات است و دیگری شرکت بهره برداری است که از سال ۸۶ به بهره برداری رسید.
عبدالله پور با بیان اینکه در بحث زیرساخت های عمرانی مترو به سایر شهرها نیز برای ارتقاء و بهره برداری مشاوره می دهیم، افزود: هم اکنون ۱۱۶ ایستگاه مترو و بیش از ۱۲۵۰ واگن در تهران داریم که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روز جابجا می شود که در مجموع ۳ میلیون سفر روز است.
وی گفت: ۱۰ هزار نفر در مترو فعالیت می کنند و ارزان ترین سفر با مترو است.

در این نشست، مهدی چمران رییس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان فضا‌های سبز و پارک‌ها در کشور پس از انقلاب اسلامی افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: قبل از انقلاب در کل کشور تعدا پارک‌ها کمتر از هزار پارک بود اما پس از انقلاب اسلامی این میزان فقط در تهران به بیش از 1135 پارک رسید.
وی افزود: سرانه فضای سبز به عنوان یک زیرساخت مهم در شهر‌ها، در قبل از انقلاب برای هر نفر 2 متر بود که پس از انقلاب به 16.4 متر افزایش پیدا کرده است.
چمران با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط یک پارک جنگلی در کشور داشتیم، یادآور شد: قبل از انقلاب تنها پارک جنگلی کشور پارک سیسنگان بود که پس از انقلاب این میزان به 270 پارک جنگلی رسید.
رئیس سابق شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه کیفیت ساخت و ساز در تمام زمینه‌ها افزایش داشته است، گفت: با نظارتی که پس از انقلاب توسط شهرداری‌ها از سال‌های قبل صورت گرفت، شاهد استفاده از فناوری‌های نوین و مصالح استاندارد در ساخت و ساز‌ها هستیم.
وی تصریح کرد: با وجود متخصصان داخلی در حوزه ساختمان‌سازی و محاسبات مربوطه، کمبودی نداریم و در این زمینه توان رقابت با سایر کشو‌ر‌ها را داریم.