نقش راهبردی صدا و سیما در معرفی کالای ایرانی
سیدمجتبی عطاردی رئیس انجمن میکروالکترونیک گفت: کمتر از یکسال پیش در شبکه ایران کالا دعوت شدم و درباره سیم کارت و کارت هوشمند به عنوان محصولات صنعت میکرو الکترونیک صحبت شد.
 
او گفت: شبکه ایران کالا و صدا و سیما، صنعت میکرو الکترونیک را بیشتر به مردم معرفی کرد. 

این فعال اقتصادی ادامه داد: صنعت میکروالکترونیک از جمله صنایعی است که به چشم نمی آید، بعنوان مثال وقتی از سیم کارت صحبت می شود بین مردم و مسئولان فقط بدنه سیم کارت مورد توجه است بلکه اصل ماده سیلیکون و سیستم عامل و تراشه ای است که در سیم کارت وجود دارد و دیده نمی شود. 
 
او گفت: در این صنعت به دلیل اینکه یک صنعت ناشناخته است، حدود 150 نفر فعالیت دارند.
 
نقش راهبردی صدا و سیما در معرفی کالای ایرانی 
 عطاردی گفت: بعد از گزارش هایی که در ایران کالا  و خبر 20.30 پخش شد منجر به شناسایی بیشتر این محصول شد و این حضور موجب شد قراردادهایی که با ناجا و شرکت ملی گاز در دست مذاکره داشتیم منعقد و اجرا شود.
 
وی افزود: شناسایی و معرفی این صنعت بسیار مهم است و می تواند یک تجارت 200 هزار میلیارد تومانی را رقم بزند چرا که میکرو الکترونیک زیرمجموعه و مادر بسیاری از صنایع است که می تواند موجبات رقابت پذیری صنایعی مثل خودرو، لوازم خانگی و صنایع دفاعی را به دنبال داشته باشد.  
 
عطاردی گفت: از تاثیرات دیگر شناسایی صنعت ما در صدا و سیما رقابت با شرکت های بزرگ بین المللی است که با خارج کردن رقبا از صحنه، شرکت ها علاقمند به استفاده از این صنعت شده اند.
 
وی گفت: وزارت ارتباطات و صندوق شکوفایی و نوآوری و شخص وزیر نیز برای توسعه و پیشرفت کار ما در این حوزه تصمیم به همکاری گرفته اند. 
 
این فعال اقتصادی ادامه داد:سیم کارت یک محصول ملی و محصولی قابل توجه است و رسانه ملی می توانند با دعوت از ذینغان و تولیدکنندگان و سرمایه گذاران در این صنف، موجب توسعه و گسترش و شناسایی بیشتر این محصول شود.
 
او افزود: صدا و سیما می تواند با کمک به فعالان میکروالکترونیک به عنوان صنعت مادر به شناسایی بیشتر کمک کند و برای توسعه صنعت میکروالکترونیک در برنامه های راهبردی از فعالان و تامین کننده، سرمایه گذار و مصرف کننده دعوت کند همچنین در شرایط تحریم اقتصادی نیاز به حمایت بیشتر دولت از کالای ایرانی و تولید کننده داخلی داریم.
 
امیرزاده فعال اقتصادی در ارتباط تلفنی درباره فعالیت نوع کسب و کار خود گفت: در طراحی و تولید مصالح سبز بیومتریال فعالیت داریم که به عنوان یک اختراع در ایران و امریکا ثبت شده است.
 
او افزود: در گروه پژوهشی 28 نفر و در حوزه تولید 18 نفر مشغول به فعالیت هستند.
 نقش راهبردی صدا و سیما در معرفی کالای ایرانی
امیرزاده درباره حضور در شبکه های صدا و سیما گفت: یکسال پیش در شبکه ایران کالا در برنامه "بارکد" و "پول کجا بود" برای اولین بار باعنوان "فعالیت های صنعت سبز" حضور داشتم که محصول خود را معرفی کردم.
 
این فعال اقتصادی افزود: محصول ما دانش بنیان است ولی به دلیل اینکه شبکه ایران کالا یک شبکه جدید و نوپاست برای مردم نسبت به شبکه های دیگر شناخته شده نیست که انتظار می رود از فعالیت ها و محصولات دانش بنیان در شبکه های دیگر برای معرفی و شناخت بیشتر استفاده شود.
 
او از شبکه خبر نیز تشکر کرد که در برنامه زنده حمایت از کالای ایرانی را انجام می دهد. 
 
امیرزاده گفت: سازمان صدا و سیما به اندازه کافی از محصولات ما تبلیغ کرده و این محصول را معرفی کرده است اکنون باید بخش اجرایی وارد عمل شوند و حمایت دولت را می طلبد. 
 
او گفت: مردم باید در انتخاب کالا آزاد باشند، فعالان اقتصادی نیز همه نوآور و دانش بنیان هستند اما بستر و زیرساخت ها باید فراهم شود و با حمایت از کالای ایرانی به پیشرفت ما کمک کنند.
 
مجید کافی فعال اقتصادی در ارتباط تلفنی گفت: در فرایند تجارت الکترونیک و شناسایی کالا فعال هستیم، 28 نفر به صورت مستقیم و 40 نفر به صورت غیرمستقیم در این حوزه فعالیت می کنند، ما در حوزه شناسایی کالا فعالیت می کنیم که بسیار پرکاربرد است و در حوزه مدیریت، جمع آوری و پردازش کالا سامانه ملی تحت عنوان شناسایی کالا در دستور کار داریم که اکنون در دستگاه حاکمیتی کشور استفاده می شود. 
 نقش راهبردی صدا و سیما در معرفی کالای ایرانی
این فعال اقتصادی درباره حضور در شبکه ایران کالا گفت: در برنامه بارکد برای معرفی کالای خود که در حوزه زیرساختی است حضور داشتم. 
 
او گفت: شبکه ایران کالا به ما کمک کرد تا تامین کنندگان برای حضور بیشتر در این حوزه با ما در تماس باشند.
 
کافی گفت: مخاطبان زیادی با ما تماس گرفتند که این نتیجه حمایت رسانه ملی از کالای ایرانی است که موجب شناخت بیشتر در جامعه می شود. 
 
او افزود: در سال حمایت از کالای ایرانی تولید کنندگان باید بیش از قبل به مصرف کننده معرفی شوند ما در سه حوزه کشاوزی، صنایع دستی و پوشاک سه بازار در فضای مجازی ایجاد کرده ایم که با فراهم شدن بستر ها در نگاه "بی تو بی" در فروشگاه ها دسترسی بیشتر به کالای ایرانی را فراهم کرده ایم.
 
کافی گفت: انتظار داریم در بازارهای مجازی برنامه تخصصی در رسانه ملی در حوزه پوشاک ایرانی، صنایع دستی داشته باشیم که رسانه ملی می تواند با کمک بیشتر مردم را بیشتر به سمت استفاده از کالای ایرانی تشویق کنند.
 
{$sepehr_media_190396_400_300}