پیشخوان خبر- 90 هزار تاکسی در اولویت نوسازی
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
07:48 - سه‌شنبه 12 اسفند 1399
کد خبر : ۱۴۴۱۰۲
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۷ دی ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۴
رئیس اتحادیه تاکسی های شهری گفت: قرار است در نوسازی ناوگان عمومی، نوسازی تاکسی ها در اولویت قرار بگیرد که در مجموع قرار است 90 هزار تاکسی فرسوده، نوسازی شود.
پیشخوان خبر/ 90 هزار تاکسی در اولویت نوسازی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مسعود طبیبی مدیر نوسازی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران در برنامه پیشخوان خبر گفت: تهران بیش از ۱۷ هزار تاکسی فرسوده دارد. این درحالی است که از شش هزار و 500 دستگاه اتوبوس شهری تهران، 3500 دستگاه و همه 1100 دستگاه مینی بوس فعال در ناوگان حمل و نقل شهری تهران هم فرسوده اند.

طبیبی - رئیس اتحادی تاکسی های شهری

رئیس اتحادیه تاکسی های شهری کشورهمچنین درباره دلیل اختلاف آمار تاکسی های فرسوده گفت: در قوانین کشورخودروهای فرسوده تعریف خاصی دارد که برای تاکسی 10 سال است.

طبیبی گفت: بر اساس آمارهای اعلام شده یک درصد برای تاکسی های فرسوده در کشور عدد دوراز واقعیتی است و آمار17 هزار تاکسی فرسوده تهران که از سوی تاکسیرانی اعلام شده صحیح تر است.

طبیبی درباره آمار واقعی تاکسی های سطح شهر گفت: بعضی خودروها غیر فعال هستند. تاکسی 8 ساعت در روز کار می کند، برای تشخیص این کار نیازمند دستگاه های مختلف هستیم.

وی گفت: امروز( دوشنبه) در کمیته فنی درباره هوشمند سازی تاکسی ها بحث شد، در اتحادیه تاکسی ها 289 هزار تاکسی در شهرهای مختلف داریم که به ازای هر 100 تا 200 نفر، یک تاکسی داریم.


سعادت معاون ستاد مدیریت حمل و نقل

وحید سعادت معاون نوسازی ناوگان ستاد مدیریت حمل و نقل و سوخت، در خصوص نوسازی تاکسی ها گفت: بر اساس هماهنگی های انجام شده برنامه نوسازی تاکسی ها در تهران و مشهد شروع شده است.

سعادت افزود: هماهنگی ها در شهرها با وزارت کشور و اتحادیه تاکسیرانی انجام می شود. منابع کمک بانکی و کمک بلاعوض که قرار است به رانندگان پرداخت شود، از منابع دولتی و منابع خودروسازان انجام می شود.

طبیبی رئیس اتحادیه تاکسی های شهری گفت: رانندگان از خودروهایی که در اختیارشان قرار می گیرد ناراضی هستند چون فاکتورهای استاندارد لازم را ندارد. یکی از خودروهایی که استاندارد لازم را دارد سمند است اما چون انحصاری است راننده تاکسی راضی نیست چون محدودیت انتخاب دارد.

سعادت نیز در ادامه گفت: ستاد سوخت و بانک صادرات قرار بود، تسهیلاتی بدهد، که در مشهد فقط این کار در حال انجام است. اما بانک صادرات با توجه به تغییرات هزینه درباره تسهیلات خواستار کاهش تسهیلات و افزایش سود تسهیلات است و در شهر های مختلف با توجه به منابع محدود انجام کار یکسان نیست.

طبیبی نیز در ادامه درباره نوسازی ناوگان تاکسی رانی گفت: امسال شاهد نوسازی تاکسی ها نبودیم اما در جلسه که با دکتر پور محمدی معاون سازمان مدیریت و برنامه سازی داشتیم، مصوب شد که نوسازی ناوگان تاکسی ها در اولویت قرار بگیرد. در مجموع نیز درباره 90 هزار خودرو مصوب شده است که امید داریم در سال 94 بخش کوچکی از آن اجرایی شود.

دانلود

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۵°    ۱۵°