تیترامشب/ راه پر پیچ و خم تولید خودرو

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
00:56 - پنجشنبه 02 آبان 1398
معاون نمایندگی ایران در سازمان ملل درباره سوء استفاده از شبکه‌های اجتماعی برای دخالت در امور داخلی کشورها هشدار داد نيروهاي عراقي تلاش شماري از اعضاي باقي مانده داعش را براي حمله به ميدان نفتي علاس در شرق استان صلاح الدين ناكام گذاشتند رئيس‌جمهور فرانسه تلفني با همتای روس خود درباره تحولات شمال شرق سوريه گفتگو کرد فاکس نیوز: ۱۰۰ خودروی زرهی آمریکا پس از ترک شمال شرق سوریه وارد عراق شدند القدس العربی: هدف اصلی آمریکا از ابقای شماری از نظامیانش در سوریه، حمایت از اسرائیل است نيروهاي خليفه حفتر مواضع نظاميان دولت وفاق ملی را در شرق طرابلس بمباران كردند دادستان کل نظامی دولت وفاق ملی لیبی حکم بازداشت خلیفه حفتر را به اتهام قتل و ربودن غیرنظامیان صادر کرد در حمله مسلحانه طالبان به ولایت قندوز در شمال افغانستان ۱۸ پلیس کشته شدند هزاران سودانی با تظاهرات در شهرهای مختلف، انحلال حزب حاکم عمر البشیر، رئیس جمهور سابق را خواستار شدند مراسم تاج گذاری «ناروهیتو» امپراتور جدید ژاپن در توکیو برگزار شد
کد خبر : ۳۲۰۵۹۰
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۵ بهمن ۱۳۹۵ - ۱۷:۳۴
مدیران و کارشناسان خودرو در برنامه تیتر امشب در مورد چگونگی ساخت خودرو و خدمات پس از فروش آن به بحث و گفتگو نشستند. کارشناسان از خط تولید، دستورالعمل های بازیابی ساخت و کیفیت خودرو و قطعات اظهار نظر و کارشناسی نمودند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنایع گفت: با توجه به نمونه ها و تنوع کالا سطح توقع مردم از خودرسازان بیشتر شده است.

امیر حسین قناتی گفت: از سال 82 چندین مرتبه دستورالعمل های ساخت و تولید بازیابی شده است. بعلت اینکه شیب رضایت مشتری با شیب افزایش کیفیت خودرو یکسان نیست مشتریان از خودرو و قطعات ابراز رضایتمندی نمی کنند.

قناعی افزود: فاصله کیفیت انجام شده با رضایت مشتری باید همخوانی داشته باشد در غیر اینصورت تولید کنندگان مشتریان خودرو از دست می دهند.


امیر حسین قناتی گفت: خدمات بعد از فروش در دو بخش تقسیم می شود یکی در کنترل ما و دیگری زیر پله ای و قاچاق وارد بازار می شود که در کنترل ما نیست.

او که عضو هیئت مدیره ومدیر عامل شرکت بازرسی کیفیت واستاندارد ایران را در کارنامه خود دارد گفت: وزارت صنایع در این خصوص حوزه های مختلفی را تشکیل داده است که برای 12 قطعه تولیدات یدکی کد شناسایی و کد رهگیری زده می شود و بزودی این کد بندی که برای 12 قطعه انجام شده است در سامانه نصب خواهد شد.

قناعی افزود: قطعات برگشتی درسه مرحله  کنترل و قطعه معیوب از دور تولید خارج می شود: 1-  در خط تولید تشخیص و برگشت می خورد. 2 - در مرحله سوار شدن بر روی خودرو و مرحله 3 زمانیست که قطعات ساخته شده در بازار برگشت می خورد.

مدیرکل خودرو و نیرو محرکه وزارت صنایع گفت: یکی از اهداف و سیاست ها بحث پلت فرمها هستند این بحث باید در زمان های مختلف آبدیت یا به روز شود. ممکن است عیب از قطعه ساز باشد و برخی مواقع ممکن است عیب از نصاب قطعه روی خودرو باشد.

امیر حسین قناتی با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نمایندگی ها نباید خودروی معیوب به مشتریان تحویل دهند، گفت: در پنج سال گذشته مشتریان از عیوب حساس، حیاتی و زیربنایی خودرو شکایت می کردند اما امروزه با افزایش توقع مشتریان، از صدای اضافه خودرو شکایت دارد و این دوشکایت عدم رضایتمندی با یکدیگتر قابل مقایسه نیست. او گفت: صنعت تولید علاوه بر بحث تولید خودرو وظیفه ایجاد اشتغال را هم دارد.

قناعی گفت: اگر مشتریان به خودروهای به موقع رسیدگی نکنند بوجود آمدن عیب و ایراد در خودرو را نباید به حساب تولید کنندگان بگذارند.


کاکایی استاد دانشگاه دیگر مهمان برنامه گفت: دو تا نقد وجوئد دارد یکی به رسانه و دیگری وزرات صنایع؛ اگر بررسی های دقیق صورت بگیرد معلوم می شود که تنها 40 درصد از خدمات پس از فروش تحت آن چیزی است که ادعا می شود، بخش عمده ای از این سیستم کاملا سنتی است و در سیستم آماری ماشین های سنگین لحاظ نمی شود، تا زمانی که بخش عمده ای از خدمات پس از فروش خارج از سیستم رسمی قرار بگیرد، سیتم ها هرگز کارآمد و اقتصادی نمی شوند.


وی افزود: وزارت صنایع باید کلیت موضوع را ساماندهی کند زیرا در حال حاضر یک بی اعتمادی جامع نسبت به خدمات پس از فروش دارند و این است علت اصلی بی اعتمادی مصرف کننده.

وق گفت: مردم به حق و حقوق خود آشنایی ندارند، در حال حاضر اگر مردم به بخش طرح و توسعه مراجعه و مشکل را بازگو کنند تا آخرین مرحله به مشکلشان رسیدگی می شود و مدت زمان رسیدگی یک هفته است و نام آن واحد رسیدگی به شکایات است.

کاکایی افزود: هر داروخانه ای حق ندارد که دارویی را بدون نسخه بدهد اما در رابطه با قطعات خودرو هیچ ضابطه ای وجود ندارد و عملا سواد این کار را هم ندارند.
در حال حاضر وزارت دارایی اعلام کرده که سیستم مالی کشور مشکل دارد بنابراین نمی خواهم در رابطه با قیمت محصولات داخلی صحبت کنم، در این سال ها به توسعه سواد در این حوزه توجهی نشده است و مشکلات ما نیز مانند گذشته نیست و بطور مثال تعمیر گیره بکس اتوماتیک که عملا تخصصی برای تعمیر آن وجود ندارد اما تعمیرکارن ادعای تعمیر آن را دارند.

 


رضایی رئیس هیئت مدیره قطعه سازان گفت: ما قطعه سازان با خودروسازان شناسنامه و اسناد مهندسی داریم که نسبت به قطعه کنترل شده باشد. قطعه از مسیر قطعه ساز، معیوب به دست خودروساز نمی رسد. تیم خودروساز نیز باید در مونتاژ دقت لازم را انجام دهد البته ماشین بعدا نیز چک می شود تا به  دست مصرف کننده برسد. وی افزود: اگر قطعاتی که بسته میشود کنترل شود، مشکلات و قطعات معیوب هم شناسایی می شود.

رضایی گفت: قطعه ما وارد بازار می شود بعد قطعات بی کیفیت داخل آن می گذارند و به تعمیرگاهها می دهند. وی افزود: بعضی ماشین ها خیلی قدیمی است. قطعه ساز قطعه را باشناسنامه تحویل می دهد. وی گفت: شکایت در طراحی و استفاده قطعه در ال 90 کمتر است. کیفیت از پلت فرم شروع می شود که باید با قطعات با تعریف کیفیت مشخص، خودرو ساخته شود.

رضایی گفت: کیفیت تعیین شده است و برای هر قطعه شناسنامه داریم کیفیت بالاتر رفته، مهارت افزایش یافته اما قیمت بر اساس شرایط تورم افزایش یافته است.
 


نیک آیین رئیس اتحادیه تعمیرکاران خودرو در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: بی کیفیتی قطعه، خودرو، سوخت و روغن دست به دست هم داده و متاسفانه خروجی خوبی از تعمیرگاه بیرون نمی آید. قطعاتی که در داخل تولید می شود متاسفانه کیفیت لازم را ندارد که البته شامل بخشی از قطعات می شود.

وی در پاسخ به سوال رضائی رئیس قطعه سازان درباره کیفیت قطعه گفت: ماشین آلاتی که بکارگرفته شده اکثرا قدیمی و کهنه است. قطعاتی که در این کارخانجات فرسوده تولید می شود از نظر استاندارد پایین تر از حد استاندارد و بی کیفیت است.

وی گفت از نظر آماری درصد نمی توان ارائه داد اما درصد بالایی را شامل می شود. بررسی ها نشان داده است که قطعه سازان زیرپله ای هم هستند در سطح شهر که قطعات بی کیفیت تولید می کنند.

 
 

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۲°    ۲۰°