گفتگوی 18:30/ برندسازی چالش جدید جایگاه داران
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
17:22 - پنجشنبه 02 بهمن 1399
کد خبر : ۳۵۰۴۶۵
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۹:۲۰
رئیس اتحادیه جایگاه داران عرضه سوخت گفت: 80 درصد برندهایی که وجود دارند در مدت 3 یا 4 ماه گذشته روی کاغذ تشکیل شده اند و 20 درصد مابقی آنها هم هیچکدام شرکت تولید کننده نیستند
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، بیژن حاج محمدرضا رئیس اتحادیه جایگاهداران عرضه سوخت با حضور در برنامه گفت: بیش از 80 سال است که روال توزیع سوخت در کشور به شکل سنتی انجام شده است و تغییر آن نیاز به زمان و برنامه دارد و اینکه بخواهیم یک شبه این روند را با صادر کردن اطلاعیه ای تغییر دهیم شدنی نیست و مشکلاتی را به دنبال داشته است.
 
فرآورده‌های نفتی
رئیس اتحادیه جایگاه داران عرضه سوخت افزود: برند سازی یعنی اینکه یک شرکت تولید کننده باشد نه اینکه بخواهد لباس برای کارگران جایگاه تعیین کند، فروش جایگاه به حساب این برند واریز شود و تعمیر و تنظیم تلمبه ها را انجام دهد.
او با اشاره به شکل گیری شرکت های برند روی کاغذ گفت: 80 درصد برندهایی که وجود دارند در مدت 3 یا 4 ماه گذشته روی کاغذ تشکیل شده اند و 20 درصد مابقی آنها هم هیچکدام شرکت تولید کننده نیستند و برای این جایگاه داران هم نگرانند که اگر برای یک برند مشکل ورشکستگی به وجود بیاید هیچ ضمانتی برای بازگشت سرمایه جایگاه داران وجود ندارد.
حاج محمدرضا افزود: در طرحی که اخیرا برای واگذاری جایگاه ها به برندها اجرایی شده است ما را با مشکل مواجه کرده است به دلیل اینکه ما بایستی بدون دریافت پول محل سرمایه گذاری خودمان را در اختیار برند بگذاریم و تعیین کارمزد، سفارش دادن، نظارت بر کارگران و تهیه لباس کار و تصمیم گیری ها را به آنها واگذار کنیم.
رئیس اتحادیه جایگاه داران عرضه سوخت گفت: جایگاه داران پیشنهاد خرید شرکت ملی پخش توسط بخش غیر دولتی را دادند تا بتوانند آنرا به درستی مدیریت کنند و خدمت بدهند تا نهاد بالا دست بر روند کار نظارت کند اما با اجرایی شدن این طرح، جایگاه داران همچنان بلاتکلیف اند.

منصور ریاحی مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی دیگر مهمان برنامه گفت: اقتصاد ما اقتصاد 80 به 20 است یعنی فقط بیست درصد آن خصوصی است.
80 درصد برندهایی که وجود دارند در مدت 3 یا 4 ماه گذشته روی کاغذ تشکیل شده اند و 20 درصد مابقی آنها هم هیچکدام شرکت تولید کننده نیستند.
ریاحی با اشاره به شرکت های برند تولید کننده خصوصی گفت: 80 سال است که شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی بعنوان تامین کننده انحصاری سوخت کشور است یعنی تنها برند 80 ساله کشور است.
او گفت: باید کاری کنیم این بخش به صوصی واگذار شود بعبارتی شرکت نفت نقش حاکمیتی داشته باشد و توزیع و پخش را به بخش خصوصی واگذار کنیم.
گفتگوی 18:30/ برندسازی چالش جدید جایگاه داران
 
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت: برند هنوز طفلی بیش نیست.نقش پخش فرآورده‌های نفتی در حال انتقال به بخش خصوصی است.
ریاحی افزود: برندسازی جایگاه‌های سوخت زمانی معنا دارد که صاحب برند تولیدکننده باشد، نه اینکه بین تولیدکننده و عرضه‌کننده واسطه‌گری کند. زیر ساختی باید انجام بگیرد تا این کار شدنی شود. او گفت:  طبق مصوبه مجلس بنا بود از سال 1392 شیوه کارمزد‌بگیری در عرضه سوخت به حق‌العمل‌کاری تبدیل شود.
مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی گفت : این شرکت رویکرد دولتی دارد و طرح برند سازی جایگاه داران نیاز به مقدماتی دارد. در طرح برند سازی باید طرف قرار داد با شرکت برند خواهد بود نه شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی.
ریاحی افزود: جایگاه داران، شرکت ملی پخش فراورده های نفتی و شرکت برند سه راس همه ناراضی خواهند بود. جایگاه داران جزئ بخش خصوصی هستند. شکایت از عوامل انسانی، شکایت از نظام کارمزدی و خروج دولت از بخش های تصدی گری  از جمله عوامل تشکیل برند است. علاوه بر 36 شرکت صاحب نشان سه شرکت دیگر پالایشگاهی الان درخواست حضور در جمع حضور شرکت های صاحب نشان کرده اند و جمع آنان به 39 شرکت خواهند رسید که با این وجود طرح برندسازی که بتواند مسئولیت های تولید و توزیع پخش فراورده های نفتی بر عهده بگیرند.
ریاحی با اطمینان به جایگاه‎داران سوخت که مخالف طرح برندسازی افزود: جایگاه داران جزه حلقه اصلی و شرکای استراتژیک شرکت ملی نفت ایران هستند.و ما یک حلقه وصل دیگری ایجاد خواهیم کرد.
 
 
برچسب ها: نفت ، سوخت ، شرکت ملی نفت ، ریاحی
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
-۲°    ۶°