شهر فرنگ / گیشه به چه قیمتی؟

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
19:47 - چهارشنبه 20 آذر 1398
ارتش آمریکا ۱۷۵ دانشجوی خلبانی سعودی تحت آموزش در آمریکا را از پرواز ممنوع کرد این تصمیم در پی تیراندازی یک دانشجوی خلبانی سعودی در پایگاه هوایی فلوریدا و کشته شدن ۳ نظامی آمریکایی اتخاذ شد وزارت خارجه روسیه: هیچ اراده‌ای در آمریکا برای تمدید پیمان کاهش تسلیحات راهبردی (استارت جدید) مشاهده نمی‌شود رئیس جمهور آمریکا به علت سوء استفاده از سپرده‌های امانی و پول‌های اهدایی به خیریه مجرم شناخته شد نیویورک تایمز: ترامپ را استیضاح کنید و آمریکا را نجات دهید ملکه انگلیس دخترش را به علت بی‌اعتنایی به ترامپ و همسرش در جریان استقبال از سران کشورهای عضو ناتو در جمع حاضران سرزنش کرد چندی پیش نیز فیلم کوتاهی از دختر ملکه انگلیس با سران چند کشور منتشر شد که در حال تمسخر ترامپ هستند هفتمین روز متوالی اعتصاب و اعتراض به سیاست‌های مکرون در فرانسه اتحادیه‌های صنفی فرانسه: اعتصابات سراسری و اعتراضات ادامه خواهد یافت ادامه آتش‌سوزی‌ها در استرالیا؛ سیدنی در دودی غلیظ فرو رفته است شدت آلاینده‌ها در سیدنی شعاع دید را به کمترین میران کاهش داده است
کد خبر : ۴۹۱۹۱۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۷ فروردين ۱۳۹۶ - ۲۳:۳۴
سهراب پور تهیه کننده فیلم گفت: نباید به هر قیمتی که باعث می شود بنیان خانواده و جامعه به خطر بیفتد مخاطب را به سینما کشاند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، منصور سهراب پور گفت: سینما بدون گیشه و مخاطب مفهومی ندارد اما به هر قیمتی هم نمی توان مخاطب جذب کرد و تماشاچی را به سینما کشاند.
سهراب پور که فروش خوب داشتن را ابتدا در داشتن یک محتوا خوب معرفی کرد افزود: فیلم های که محتوی ندارند، فروش هم نخواهند داشت. خانواده ها باید با دیدن فیلم احساس امنیت کنند. اگر فیلمی فاقد اخلاق باشند خانواده را دور هم در سینما جمع نخواهد کرد.
 
گیشه به چه قیمتی؟ 
 
او افزود: چینش بازیگرها باید حرفه ای و تازه باشد. لوکیشن یا فضای بصری باید جذاب باشد تا خانواده احساس نکند وقتی که برای دیدن فیلم در سینما گذرانده به بطالت بوده است. از زمانی که خانواده برای رفتن به سینما اقدام می کند و به خانه باز می گردد دست کم سه ساعت وقت لازم است.
تهیه کننده حاظر در برنامه شهر فرنگ امشب افزود: برخی فیلمها مستهجن نیستد اما بنیان خانواده را متزلزل می کند و درست نیست که تولید یا به نمایش گذاشته شوند. اگر چه سلائق مخاطب متفاوت است اما عموم مردم فیلم کم محتوا و ضعیف را هم نمی پسندد.
سهراب پور با انتقاد از وضعیت و امکانات سینماهای امروز در سطح شهر ادامه داد: زیر ساخت های سینما را باید ترمیم کرد. ساخت سینماهای مجهز و مدرن از جمله عواملی است که می تواند مخاطب را در این زمان به سینما کشاند. امروزه دهه شصت نیست که مردم  با هر امکاناتی به سینما بیاید. مخاطب امروز برای سرگرمی خود امکانات بهتری برای گذراندن وقت در اختیار دارد، با هزینه کمتر و راحت تر.
او با اشاره به برخی فیلم های به ظاهر طنز گفت: به صلاح نیست شوخی های رکیک و با لحن و الفاظ بی ادبانه به خانواده و در انتها به جامعه  گفته شود.
وی به سیر پس رفت در بخش های از سینما گفت: سینمای و فیلم طنز با فیلم مبتذل فرق می کند.

گیشه به چه قیمتی؟

محسن جعفری راد منتقد سینما گفت: اگر از یک فیلم با فروش 10 میلیارد تومانی مبالغ دستمزد عوامل، مالیات، عوارض و برخی هزینه ها را کم کنیم متوجه می شویم برای تهیه کننده سودی نداشته است. فیلمی که زیر دو میلیارد تومان گیشه داشته باشد عملا مرقوم به صرفه نیست و ضرر ده بوده است.
جعفری راد گفت: بساط فیلم های شانه تخم مرغی و بی ارزش و بی محتوا دیگر جمع شده است و باید برای تغییر سلیقه مخاطب کاری کرد.
این منتقد سینما نیز سینما به هر قیمت را رد کرد و گفت: فیلم خوب باید مخاطب را به درستی جذب کند.
وی سه جریان در سینما را نام برد، صرفا هنری، صرفا تجاری و صرفا بدنه.
 منتقد حاضر در برنامه در مورد صرفا تجاری گفت: این قبیل فیلم ها یا نمی فروشند یا پر فروش هستند. اغلب فیلم ها نزدیک به یک میلیارد تومان هزینه دست مزد عوامل بازیگران اصلی است. از طرفی قبول داریم به هر قیمتی هم نباید فروش داشته باشیم. عنصر اصلی سینمای تجاری باید سرگرم کننده باشد و باید داستان یا محتوی داشته باشد.
این منتقد سیما معتقد است که باید برای مخاطب سلیقه سازی کرد و افزود: امروزه جای خالی خلاقیت عوامل تولید کننده فیلم خالی است بنابر این یا محتوا را از فیلم های گذشته شبیه سازی کرده اند یا با تغییر بازیگر اصلی، عینا تکرار می کنند.
برخی فیلم ها به تقلید از تولیدات سینمای گذشته داخلی یا خارجی ساخته می شود و صرفا تکرار فیلم های پر فروش و محبوب گذشته است.
جعفری راد گفت: اگر چه در دهه 60 مردم سرگرمی دیگری جز رسانه ملی و سینما نداشتند اما وقتی نگاه و جهان بینی  تهیه کننده استفاده از هنر پیشه ستاره است یا برخی صحنه های تکراری است سینما مخاطبش را از دست می دهد.
 
 

برچسب ها: سینما ، گیشه ، مبتذل ، دهه 60 ، شهر فرنگ
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲°    ۱۰°