زیان مصرف کننده خودرو با حذف وارد کننده بدون نمایندگی

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
01:47 - سه‌شنبه 30 مهر 1398
رئیس سازمان برنامه و بودجه: پایان این هفته آخرین مهلت دستگاه‌ها برای اعلام بودجه شرکت‌هاست نوبخت: بودجه کل، به دو بخش و در دو زمان به مجلس ارسال می‌شود در بخش نخست (۱۵ آبان) بودجه شرکت‌های دولتی، بانک‌ها و مؤسسات انتفاعی وابسته به دولت به مجلس ارائه می‌شود رئیس سازمان برنامه و بودجه: در بخش دوم، بودجه عمومی ۱۵ آذر تقدیم مجلس خواهد شد جدیدترین داروی ایرانی حوزه دامی با حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در استان خراسان رضوی رونمایی شد این محصول با نام «نانوامولسیون» نخستین بار در جهان به صورت محصول نانو تولید می‌شود و نمونه خارجی مشابه ندارد وزیر کار: یک عذرخواهی به کارگران آذرآب بدهکاریم؛ باید موضوع مالکیت را زودتر برطرف می‌کردیم رئیس سازمان شیلات: ایران جایگاه نخست تولید ماهی قزل‌آلا و جایگاه سوم تولید ماهیان خاویاری را در جهان دارد امروز آخرین مهلت ثبت‌نام وام ضروری بازنشستگان کشوری حقوق مهرماه بازنشستگان کشوری واریز شد
کد خبر : ۵۰۱۶۸۷
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۸ خرداد ۱۳۹۶ - ۲۱:۳۱
رئیس انجمن کارفرمایی وارد کنندگان خودرو گفت: حذف شرکت های غیرنماینده زمینه ساز انحصار و گرانی خودروهای وارداتی می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، میثم رضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما؛ با انتقاد از دخالت دولت در روند واردات خودرو و تاکید بر حذف شرکتهای وارد کننده فاقد نمایندگی رسمی گفت: ادامه این روند در نهایت به زیان مصرف کننده خواهد بود.
رضایی گفت: به این نتیجه رسیدیم دولت اگر به انحصار خودرو دامن زده و اصرار میکند که غیر نماینده ها خودرو وارد نکنند به این علت است که دولت به خودروسازان اجازه واردات داده است. 
 
وی اضافه کرد: حضور شرکت های غیرنماینده موجب می شود واردکنندگان هر قیمتی را روی خودرو بگذارند و ضمن اینکه این شرکت ها غیر نماینده به واسطه چابکی و کم بودن هزینه های جانبی و بالا بودن حجم واردات، در مجموع هزینه سربار و قیمت تمام شده کمتری دارند از این رو قیمتی که خودرو به دست مصرف کننده می رسد رقابتی خواهد بود.
 
رضایی با بیان اینکه هم اکنون 150 شرکت وارد کننده خودرو به صورت غیر نماینده در کشور فعالیت می کنند، افزود: عمده فعالیت این شرکتها در زمینه واردات قطعات خودرو است و حذف این شرکتها از بازار هم بر قیمت قطعات و هم بر قیمت خودرو تأثیر خواهد گذاشت.
 
رئیس انجمن کارفرمایان واردکنندگان خودرو گفت: در شرایط کنونی که برخی وارد کنندگان تا مرداد امسال ثبت سفارش خودرو دارند زمزمه حذف وارد کنندگان غیر نماینده موجب افزایش 10 تا 15 درصد قیمت خودروی وارداتی شده است و اگر این روند ادامه دار باشد و دولت محدودیت شرکت های غیر نماینده را رفع نکند 20 تا 30 درصد به قیمت خودروهای وارداتی افزوده می شود.
 
 رضایی افزود: محدود کردن واردات خودرو و حذف شرکت های غیرنماینده در حالی اتفاق افتاد که نیاز کشور به واردات خودرو 70 تا 80 هزار دستگاه در سال است و اگر بیش از این هم وارد شود در داخل تقاضایی برای آن نخواهد بود.

وی گفت: بسیاری از شرکت ها که از قبل ثبت سفارش داشتند به نسبت ثبت سفارش معمول، پیش فروش کردند و طبیعی است با این پیش فروش، تعهد داخلی برای آنها ایجاد شده ضمن اینکه به طور نمونه وارد کنندگان نیمه دوم سال 2017 خودروی سال 2018 را خریداری می کنند سرمایه های بسیاری از وارد کنندگان در خارج از ایران بلوکه شده خودروهای زیادی در کشورهای همسایه وجود دارد که به علت بسته شدن ثبت سفارس نمی توانند خودروها را به ایران انتقال دهند که این دو امر موجب شده است وارد کنندگان از بابت تعهد داخلی و خارجی آسیب ببینند.
رضایی گفت: متوجه نشدیم چرا دولت به یکباره جلوی ثبت سفارش خودرو را گرفت و به حق و حقوق مردم توجه نکرد زیرا اگر وارد کننده نتواند به تعهد خود عمل کند در نهایت آسیب وارده را دولت و نظام قضایی باید پاسخگو باشند.

وی افزود: با ادامه این روند قطعاً در سال های آینده حتی از تولید خودروهایی مانند پراید و پژو 206 نیز جا خواهیم ماند زیرا سود سرشار از واردات برای خودروسازان صدها برابر بیشتر از تولید است.
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۲°    ۱۸°