کمپین حمایت از پوشاک ایرانی
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
08:56 - چهارشنبه 12 آذر 1399
کد خبر : ۵۰۴۳۰۹
تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۲ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۱
کمپین حمایت از تولید ملی، کار و سرمایه ایرانی مدتی است که فعالیت خود را در کشور آغاز کرده است.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمدمهدی زاهدی رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: در باب اقتصاد مقاومتی صحبت‌های زیادی شده است و یکی از ارکان و پیشران اقتصاد مقاومتی، اقتصاد دانش‌بنیان است. 

وی استفاده از ذهن‌های جوان و ایجاد نوآوری را دو رکن اقتصاد دانش‌بنیان عنوان کرد و افزود: نگاه به صنعت پوشاک هم باید کاملاً علمی و مبتنی بر دانش باشد.

زاهدی ایجاد مرکز پژوهش‌های پوشاک را نقطه قوت فعالیت اتحادیه پوشاک و رویکرد علمی به این مقوله دانست و افزود: این رویکرد می‌تواند در طراحی، تولید و بازاریابی اعم از داخلی و خارجی وجود داشته باشد.

به گفته زاهدی، سالانه 50 میلیارد تومان و به عبارتی 15 میلیارد دلار گردش مالی صنعت پوشاک در کشور است که گفته می‌شود 30 درصد این پوشاک وارداتی و بخش عمده آن قاچاق است.

وی تصریح کرد: وقتی درکشور توان و امکان تولید پوشاک با قیمت و کیفیت مناسب را داریم نباید اجازه واردات به محصولات خارجی داد.

ابوالقاسم شیرازی رئیس اتحادیه پوشاک نیز در کمپین حمایت از تولید ایرانی اظهار داشت:‌ هدف از این کمپین اگاهی دادن و این پیام به مردم ایران است که تولیدکنندگان ایرانی و اعضای صنف پوشاک برای تولید هر چه بهتر و باکیفیت‌تر پوشاک با قیمت مناسب آمادگی دارند.

وی افزود: این رویکرد توسط مرکز پژوهش‌های اتحادیه مورد توجه اعضا قرار گرفته است و در این رابطه تفاهم‌نامه‌های دانش‌بنیان با دانشگاه امضاء شده است. 

شیرازی همچنین گفت: در راستای تعامل با تولید روز دنیا تفاهمنامه‌های اتحادیه پوشاک با برندهای پوشاک خارجی برای تولید در داخل نیز به امضاء رسیده است.

 
 


پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۵°    ۱۳°