گفتگوی 18:30/ تحقق 10 میلیون سفر روزانه با تزریق 3 هزار واگن به متروی تهران
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
03:51 - چهارشنبه 01 ارديبهشت 1400
کد خبر : ۵۱۱۲۴۳
تاریخ انتشار : دوشنبه ۰۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۰:۰۶
مدیرعامل مترو تهران با اشاره به بومی سازی تکنولوژی ساخت مترو در کشور گفت: با زیرساختهای موجود و در صورت تزریق 3 هزار واگن به مترو، رویای 10 تا 11 میلیون سفر روزانه محقق می شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، درویش مدیرعامل مترو تهران مهمان تلفنی برنامه درباره کارخانه تولید واگن در کشور گفت: کارخانه واگن سازی تهران تنها تولیدکننده واگن مترو در کشور است که 100 درصد تولیداتش بومی سازی شده است.

او افزود: ما در تجهیزات ثابت موفق به بومی سازی 80 درصدی شده ایم، در بخش ناوگان هم ظرفیت توان داخلی 60 درصد است که تا سال آینده به بیش از 80 درصد ارتقا پیدا می کند.

گفتگوی 18:30/ تحقق 10 میلیون سفر روزانه با تزریق 3 هزار واگن به متروی تهران 

درویش با بیان اینکه قرار است 66 قطار به ناوگان متروی اضافه شود افزود: هزینه تولید این میزان قطار 200 میلیارد تومان برآورد شده است، با افزایش این واگن ها به ناورگان مترو روزانه بیش از 200 هزارنفر به ظرفیت سفرهای مترو اضافه می شود.

او با بیان اینکه قرار است ماهانه دو واگن به مترو اضافه شود، گفت: این کارخانه سالانه قادر است 400 واگن تولید کند اگرچه سقف نهایی آن 700 است که اگر بخشی از قطعات و وسایل را با مشارکت سایر کارخانه ها تولید کنیم ظرفیت این کارخانه به بیش از 1000 واگن می رسد.

به گفته مدیرعامل مترو تهران کارخانه واگن سازی تهران تا کنون صادرات واگن نداشته اگرچه قابلیت انجام این کار را برای کشورهای همسایه دارد زیرا متروسازیی که در ایران انجام می شود نسبت به سایر کشورهای تولیدکننده ارزان تر و البته با کیفیت تر و مطابق با آخرین استانداردهای روز دنیا است.

درویش افزود: این کارخانه شامل تولید متروی دو طبقه، واگن و لوکوموتیو می شود.

او با اشاره به اینکه خط متروی هشتگرد زیر مجموعه مترو تهران نیست و این پروژه را دولت دنبال می کند، گفت: خط 8 شامل فرودگاه امام خمینی را پوشش می دهد که 100 درصد آماده بهره برداری است و به زودی افتتاح می شود.

مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه خط 3 از همه ایستگاه های مترو مهمتر و از همه ایستگاه ها مسافرگیری می کند افزود: خط 7 دوره آزمایش خود را پشت سر گذاشته و خط مهمی است زیرا از جنوبی ترین مناطق پایتخت شروع و به شمال غرب تهران ختم می شود، این خط ریل، برق و تونل استحفاظی مناسبی دارد که از ماه های آینده میزان سرویس دهی آن به مسافران به 15 دقیقه کاهش می یابد.

درویش با بیان اینکه متروی تهران در حال حاضر با کمبود 3 هزار واگن روبروست گفت: با همین زیرساخت ها در صورت تامین 3000 واگن می تواینم به 10 میلیون سفر در روز دست یابیم، اما در حال حاضر 1000 واگن در اولویت است که درصورت تامین می توانیم به 7 ملیون سفر روزانه برسیم.

او افزود: از نظر خطوط اصلی امسال پرونده 8 خط مترو بسته می شود، ما 4 خط دیگر به صورت ضربتی داریم که طراحی آن انجام و اجرای آن در صورت تامین اعتبار از سوی دولت ممکن است.

مدیرعامل مترو تهران با بیان اینکه این خطوط زیر همه خطوط متروهای کنونی احداث می شود گفت: فرم آن ظربدری است و قادر است شمال را به جنوب و شرق را به غرب پیوند زند، که در صورت تامین اعتبار و احداث آن کل پرونده متوری تهران با 12 خط بسته می شود.

 گفتگوی 18:30/ تحقق 10 میلیون سفر روزانه با تزریق 3 هزار واگن به متروی تهران

بافنده مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با اشاره به جایگزین شدن واگن های جدید به جای واگن های قبلی گفت: بخش از ناوگانی که امروز به شرکت مترو تحویل شد جایگزین واگن هایی قبلی می شود و واگن های قبلی نیز برای سرویس به خطوط بازسازی فرستاده می شوند.

او با اشاره به وجود سه نوع بازسازی واگن ها که رابطه مستقیمی با میزان مسرهای طی شده دارد افزود: نوع نخست تعمیرات سازمانی بعد از 10 تا 15 هزار کیلومتر را شامل می شود، نوع دوم به نام ساماندهی میانی معروف است و در صورت طی مسیر بالای یک میلیون کیلومتر واگن ها وارد تعمیر نهایی می شوند، این تعمیرات حدودا یک ماه به طول می انجامد لذا تزریق قطار به ناوگان مترو به معنای زیادتر شدن تعداد قطارها نیست بلکه جایگزین قطارهای قبلی می شوند.

بافنده با اشاره به ظرفیت هر قطار در هر سرویس گفت: ظرفیت کامل هر قطار 2 هزار نفر است که به بسته به نوع ایستگاه و زمان پیک شاهد پرو و خالی شدن قطار در هر سفر هستیم که به این ترتیب دیگر نمی توان ادعا کرد که با اضافه شدن هر قطار ظرفیت بارگیری بیشتر می شود لذا افزایش واگن به خطوط مترو زمان تاخیر هر قطار برای مسافرگیری را کاهش می دهد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه خطوط مترو هنوز جای توسعه دارد افزود: در خط 3 ایستگاه اقدسیه به زودی افتتاح می شود، خط 7 هم که خط بسیار مهمی است در حال حاضر تنها 2 رام قطار فعال دارد.

او افزود: ایستگاه تربیت مدرس به زودی افتتاح و خط بریانک هم افتتاح آزمایشی خود را پشت سر گذاشته است.

بافنده با اشاره به اینکه زیرساختهای ایستگاه های خط 7 تا 80 درصد تکمیل شده است گفت: در تلاشیم قبل از مهرماه 10 ایستگاه از خط 7 را افتتاح کنیم.

او افزود: ما در حال حاضر در لبه تکنولوژی جهان در زمینه دانش مترو ایستاده ایم و جزو متروهای بهره ور جهان به حساب می آئیم که روزانه 3 میلیون سفر در روز انجام می دهد. این در حالیست که هم اکنون با حداقل 1000 واگن کمتر در حال خدمت رسانی به مسافرین تهرانی هستیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو با بیان اینکه ناوگان مترو با کمبود 3 هزار واگن دست به گریبان است افزود: اگر این تعداد قطار تامین شوند میزان توقف قطارها در هر ایستگاه به 3 دقیقه کاهش یابد اما در حال حاضر تزریق 1000 واگن به ناوگان حمل و نقل متروی تهران کاملا ضروری است.

او افزود: ما بیش از 760 پله برقی در مترو داریم که در خاورمیانه بی رقیب است، که این پله ها هزینه نگهداری بالایی دارند، تمیز و مرتب نگهداشتن ایستگاه ها نیز بخش دیگیر از هزینه های مترو را به خود اختصاص داده است.

 

برچسب ها: مترو ، ساخت واگن
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۷°    ۳۲°