روی خط خبر/ مشکلات حمل بار با کامیون های فرسوده
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
21:51 - سه‌شنبه 24 فروردين 1400
کد خبر : ۵۱۱۵۶۹
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۸
دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا گفت: به علت کم شدن بار به نسبت تعداد کامیون ها در هر ماه فقط دو مرتبه سفارش بار به هر کامیون می رسد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
محمدجواد عطرچیان، دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا، در برنامه روی خط خبر گفت: در حال حاضر بیش از 358 هزار دستگاه کامیون در کشور فعالیت دارند، که کار حمل بیش از 380 میلیون تن بار، طبق بار نامه را در در کشور بر عهده دارند که با توجه به مسافت بارگیری بین کامیون داران تقسیم می شود.
 
عطرچیان با بیان اینکه شمار زیادی از این کامیون ها بالای 35 سال عمر دارند و فرسوده اند افزود: سعی و تلاش سازمان حمل و نقل بر این است که بار موجود در بنادر به شکلی برابر بین کامیون داران تقسیم شود.
 
دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا افزود: البته در حال حاضر بیشتر کامیون داران با استفاده از سیستم های مجازی برای تعیین نوبت در بنادر باردهی اقدام می کنند که البته این امر موجب صرفه جویی در وقت می شود.
 
محمدجواد عطرچیان، شمار نوبت دهی در بندرعباس را بیش از 800 نوبت اعلام کرد و گفت: به علت کم شدن حجم بار و  وفور کامیون متاسفانه تعداد نوبت دهی کامیون ها کاهش یافته است.
 
دبیر انجمن شرکت های حمل و نقل بین المللی کالا افزود: البته باید ریشه کمبود نوبت باردهی را در عوامل متفاوتی مانند لزوم نوسازی ناوگان حمل ونقل، واقعی نبودن قیمت سوخت، سودآور نبودن صنعت کامیون داری و غیره...جستجو کرد، که البته برای حل این مشکلات باید با سرعت هرچه بیشتر اقدام کرد که مهم ترین آن نوسازی ناوگان است که البته این مهم با توجه به موارد گوناگون می تواند عملی شود.
 
عطرچیان با بیان اینکه دولت برای حل این مشکل تدابیر لازم را در نظر گرفته است گفت: طبق موصوبه های کشوری دولت موظف است سالانه 100 میلیارد دلار از محل صرفه جویی مصرف انرژی برای نوسازی ناوگان اختصاص دهد و مقرر شده که تا 5 سال آینده 65 هزار کامیون نوسازی شود.
 
او گفت: دولت همچنین با تخصیص وام های 9 درصدی و با آورده یک پنجمی مالکین خودرو قصد دارد روند نوسازی ناوگان ها را سرعت ببخشد و دیگر اینکه باید با استفاده از سیستم های مجازی نوبت دهی و سودآور کردن کامیون داری هم روند نوسازی را سرعت ببخشیم
 
عطرچیان در آخر گفت: با توجه به طول سفر نوبت دهی انجام می شود و بسته به دور یا نزدیک بودن مکان نوبت دهی به کامیون دران نوبت داده می شود به طور مثال سفر هایی که از بندرعباس به تهران انجام می شود با سفر هایی که از مازندران به تهران صورت می گیرد بسیار تفاوت دارد.
 

 
 

 
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۵°    ۲۷°