موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
11:00 - يکشنبه 10 فروردين 1399
کد خبر : ۵۱۴۹۷۹
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۳۳
بررسی صلاحیت وزرای پشنهادی کابینه دوازدهم؛
در ادامه جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس شورای اسلامی آغاز شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
جلسه بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم به ترتیب حروف الفبا و از وزیر آموزش و پرورش آغاز شد که نمایندگان موافق و مخالف نظر خود را اعلام کردند.
 
نماینده مخالف:
 جاسمی: کنکور مشکل اصلی وزارت آموزش و پرورش
 
نماينده مردم كرمانشاه در مجلس شوراي اسلامي گفت: موضوعي كه امروز بنده در زماني كه خواستم به صحن علني مجلس شوراي اسلامي وارد شوم و اعضاي كابينه را زيارت كردم با خيلي از دوستان ارتباط و تعامل برقرار و در خصوص رفع مشكلات ملي و منطقه اي صحبت كرديم.
موافقان و مخالفان وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش
سيد قاسم جاسمي افزود: با آقايان رحماني فضلي، كرباسيان، علوي و امير حاتمي صحبت داشتم و در موافقت حضور اين وزراي پيشنهادي ثبت نام شد منتها قرعه امروز به نام بطحايي وزير پيشنهادي آموزش و پرورش افتاد كه بنده چند دقيقه اي را در خدمت حضار خواهم بود به دليل اينكه يكي از مشكلات در طول چند سال گذشته زمان فاني و دانش آشتياني اتفاق افتاد ذهن اكثر نمايندگان محترم مجلس و مديران را آزرده خاطر كرد.

وي گفت: يكي از مهم ترين و وزين ترين و تاثيرگذارترين وزارتخانه هاي كشور ما وزارت آموزش و پرورش است كه از نظر كمي و كيفي در روند تعليم و تربيت موثر واقع شده است.

جاسمي افزود: من اعتقادم بر اين است كه خدوم ترين وشريف ترين انسان ها به عنوان معلم در اين وزارتخانه حضور دارند تا جايي كه بيش از يك ميليون نفر خانم و آقا و مربي در اين وزارتخانه مشغول تربيت هستند ضمن اينكه پاك ترين انسان ها يعني دختران و پسران نجيب ايران اسلامي به عنوان دانش آموز در اين وزارتخانه تعليم و تربيت پيدا خواهند كرد.

وي ادامه داد : ما در آموزش و پرورش انسان هاي بزرگ و تاثير گذار هم در داخل و هم در خارج  از كشور داريم كه روشني بخش جهان هستند مثل مريم ميرزاخاني رياضيدان ايراني كه چندي پيش فوت كردند كه اينها همه دستمايه هاي نظام جمهوري اسلامي ايران هستند كه به دست معلمان عزيز ما تعليم و تربيت شده اند و در بخش هاي مختلف ايران و جهان مشغول فعاليت هستند.

نماينده كرمانشاه افزود: چند نكته قابل تامل را خدمت حضار عرض مي كنم يكي از آنها شتابزدگي در اجراي سند تحول بنيادين است اين سند تحول بنيادين سند مادر براي سياستگذاري و برنامه در آموزش و پرورش است كه به تاييد مقام معظم رهبري نيز رسيده است، اجراي اين تحول سند بنيادين نيازمند فراهم آوردن زيرساخت هاست كه متاسفانه بدون توجه به آنها اجراي آن آغاز شد و آسيب هاي جدي را به نظام آموزش و پرورش وارد كرد.

مخالف وزير پيشنهادي آموزش و پرورش گفت: يكي ديگر از نكات عدم گفتمان سازي براي سند تحول است كه اجراي اين سند نيازمند همراهي و همفكري تمام دستگاه هاست كه براي تحقق آن بايد از ظرفيت حتي رسانه ملي هم در اين زمينه حداكثر استفاده را ببريم.
 
متاسفانه اين گفتمان سازي انجام نشده است و مردم اطلاع دقيقي از مفاد سند تحول هم در اختيار ندارند.

وي افزود: يكي ديگر از مشكلاتي كه وجود دارد مشكل معيشتي و منزلتي معلمان است كه اصلي ترين اركان آموزش و پرورش هستند كه متاسفانه از سختي ها و تبعيض هاي فراواني رنج مي برند اين مشكلات بر روي عملكرد معلمان عزيزمان اثر منفي گذاشته و انگيزه آنها را به حداقل رسانده است كه در برنامه بطحايي برنامه مشخصي براي اين معضل ارائه نشده است.

جاسمي گفت: كنكور يكي از مشكلات آموزش و پرورش است كه عده اي از آموزشگاه هاي سودجو كه البته همه آموزشگاه ها اينگونه نيستند و بايد از برخي آموزشگاه ها نيز قدرداني كرد ولي اين اقدام توسط برخي از آموزشگاه هاي سودجو تلاش مي كنند كه اجازه ندهند آموزش و پرورش به رسالت خود بپردازد براي حل اين مشكل راه حل مشخصي ارائه نشده است و وزير محترم بايد در آينده پاسخگو باشد.

وي افزود: امروزه در آموزش و پرورش دنيا از ظرفيت هاي فناوري هاي جديد حداكثر استفاده را به عمل مي آورند اما متاسفانه تعداد قابل توجهي از مدارس ما فاقد اين فناوري ها هستند و به شبكه هاي ارتباطي متصل نيستند لذا  نمي توانند از آخرين يافته هاي علمي استفاده كنند؛ كتاب هاي درسي عنصر اصلي تعليم و تربيت محسوب مي شوندكه حجم كتاب هاي درسي و محتواي آن همچنين تناسب محتواي درسي با شرايط سني دانش آموزان و نيازهاي جامعه مورد اعتراض دانش آموزان و خانواده هاي عزيز آنهاست و دانش آموزان از حجم زياد كتاب هاي درسي گلايه مند هستند براي بازنگري و تجديد محتواي كتاب هاي درسي مبتني بر سند بنيادين بايد برنامه ريزي لازم وجدي انجام شود و اينكه در راستاي توجه و تكريم جامعه به خصوص آموزش و پرورش در نقاط مختلف كشور مبني بر همگرايي وزير پيشنهادي در موضوع صندوق بازنشستگي و ساير موضوعات كه به آن مي پردازم دل خيلي از عزيزان و فرهنگيان را آزرده خاطر كرده است و اينجانب را ترغيب كرد كه مخالفت با وزير پيشنهادي صحبت هايي داشته باشم.

نماينده مردم كرمانشاه  گفت: در برنامه هاي ارائه شده وزير پيشنهادي توجه به رفاه و معيشت و منزلت معلمان ، مربيان و كاركنان عزيز و عظيم اين كارخانه انسان ساز بسيار كم رنگ است چرا كه آنچه باعث شده تا شاهد ناكارآمدي اين وزارتخانه پر اهميت باشيم بي توجهي به دغدغه ها و عدم تامين آرامش خاطر اين عزيزان كه بيانگر مديريت پايين بوده و كيفيت آموزش و پرورش در گذشته كه عامل اصلي آن راس وزارتخانه هاي وزين و بااهميت است.

وي افزود: لذا توجه به توانمندي فرد مورد نظر در اين جايگاه و آن هم در دوره اقتصاد مقاومتي بسيار ضروري به نظر مي رسد كه اميدواريم وزير آينده به درستي از عهده آن برآيد چون در گذشته كارها متاسفانه به درستي انجام نشده است و اينكه امروز فرزندان اين كشور پس از فارغ التحصيل شدن مدت خلاقيت و كارآفريني مؤثر در جهت توسعه اشتغال و كسب و كار را نداشته و به رغم صرف هزينه هاي گزاف و گذراندن بهترين دوران عمر خود يعني نوجواني و جواني بي بهره از اشتغال نااميد از ادامه زندگي باشند.

جاسمي گفت: لذا نيازمند است كه سيستم اداري و به خصوص مديريتي در سطح كلان و در سطح منطقه و استان ها اصلاح شوند و در خود وزارتخانه هم اين تحول بايد ان شاءالله هر چه سريع تر انجام گيرد.

وي افزود: امروز بزرگ ترين نگراني رهبر معظم انقلاب اسلامي و ملت بزرگ ايران شرايط و وضعيت نوجوانان و جوانان عزيز است كه به علت بيكاري علاوه بر هدر رفت آنها به عنوان سرمايه هاي گرانبهاي اين كشور خود بعضاً در توسعه آسيب هاي اجتماعي هزينه هاي گزاف به كشور تحميل كردند.

جاسمي گفت: اصل دانش و دانش محوري ريشه اين نابساماني نگران كننده چيزي جز سطح پايين كيفيت آموزش و پرورش نبوده است بنابراين هرآنچه به هر نفر به اين جايگاه توجه داشته باشيم بازهم كم است.

وي افزود: پيگيري رفع مشكلات و تعيين تكليف مربيان حق التدريس و مربيان نهضت سوادآموزي كه در عسر و حرج هستند اينها را بايد وزير آينده توجه داشته باشد.

جاسمي گفت: من در كميسيوني كه هم آقاي فاني حضور داشتند و هم آقاي دانش آشتياني حضور داشتند به رغم شعارهايي كه مبني بر سياسي عمل نكردن و برخورد نكردن است و كار سياسي را دنبال نخواهيم كرد، يك نمونه را عرض مي كنم كه فردي كه در آموزش و پرورش تربيت شده بود و مدارج عالي را داشت و توانسته بود به عنوان يك فرماندار كلان شهر در يك استان مشغول به كار شود، متأسفانه با تغييرات و تحولاتي كه در دولت صورت گرفت وي را وقتي منتقل به آموزش و پرورش كردند نه تنها به عنوان يك معلم ساده از وي استفاده نكردند بلكه در شهرك هاي اقماري آن استان به عنوان انباردار از او استفاده كردند.

وي افزود: لذا در استاني كه ما در آن حضور داريم فضاي سياسي حاكم بر آنجا  همه را خفه كرده است آنهايي كه قابل و شايسته بودند و مي توانستند اين سنگر تعليم و تربيت را به درستي حفظ  و آنها را ارتقا دهند آنها را خانه نشين كردند اما ما توقع داريم آقاي بطحايي در اين خصوص تجديد نظر و فضايي را ايجاد كند كه از آن ظرفيت و قابليت و پتانسيل مناسبي كه در آموزش و پرورش است ان شاءالله استفاده شود و اجازه ندهيم كه خدايي نكرده افرادي سودجو در آموزش و پرورش رخنه كنند و شرايطي چندگانه در آموزش و پرورش كشور را براي ما رقم زنند.

نماینده موافق:

تجری: ساماندهی نظام رتبه بندی معلمان از ویژگی های وزیر پیشنهادی است
 
نماينده موافق وزير پيشنهادي آموزش و پرورش گفت: آقاي بطحايي با توجه به تجربه مديريتي در حوزه اداري و مالي آموزش و پرورش و سازمان برنامه و بودجه گزينه مناسبي براي سكانداري اين وزارتخانه است.

فرهاد تجري با اشاره به مشكلات وزارت آموزش و پرورش همچون نداشتن افق و نقشه راه، نبود آمار واقعي نيازهاي آموزشي،كمبود اعتبارات و ضعف در مديريت منابع انساني و خلاء مديري قاطع براي دانشگاه فرهنگيان افزود: وزير پيشنهادي با توجه به سوابق گذشته ميتواند در اين جايگاه موثر واقع شود.

وي افزود: انضباط بخشي مالي با سامانه حقوق و دستمزد، توجه به مسائل رفاهي فرهنگيان و نظام رتبه بندي آموزش و پرورش از نقاط قوت كارنامه كاري وي بوده كه ميتواند اين اقدامات را ادامه دهد و تكميل كند.

تجري در ادامه افزود: اجراي دقيق نظام بنيادين آموزش و پرورش كه دغدغه بزرگان نظام بوده بايد در اولويت كاري وزير جديد باشد.
 بررسی صلاحیت وزرای پشنهادی کابینه دوازدهم
وی گفت: با آمدن آقای بطحایی با توجه به اینکه در حوزه مالی آموزش و پرورش اشراف دارند و هم در سازمان برنامه و بودجه نیز مشغول به کار بوده اند آمدن ایشان فرصتی برای تقویت این حوزه خواهد بود. نظام رتبه بندی معلمان را ایشان سریع اجرا کرد و برای مرحله دوم نیز هیچ کس جز ایشان نمی تواند این کار را انجام دهد. 
 
 
 
نماینده موافق:
بیرانوند:معلمان وزيري از جنس خود مي خواستند

بیرواندوند نیز در ادامه موافقت با وزیر آموزش و پرورش گفت: ما همه ميدانيم كه مردم از همه كاستي ها و كم كاري برخي از وزرا در دولت يازدهم آگاهي داشتند و از برخي فرصت سوزي ها كاملا مطلع بودند اما دكتر روحاني را براي اسلام و ايران اسلامي انتخاب كردند.
بررسی صلاحیت وزرای پشنهادی کابینه دوازدهم
وی گفت: اگر قرار باشد تحولي در آموزش و پرورش اتفاق بيفتد نياز به عظم همگان دارد. آقاي بطحايي مردي با اخلاق، با ادب و اهل تعامل هستند و سوابق ايشان را نيز خوانديد.

بیرانوند گفت: معلمان وزيري از جنس خود مي خواستند و كسي كه آشنا به اين مسائل باشد آقاي بطحايي است.
 
وی گفت: چه كسي بهتر و بيشتر از آقاي بطحايي مي داند كه فرهنگيان ما در حوزه معيشت چه دغدغه اي دارند.
 
نماینده مخالف:
 بیگلری: آموزش و پرورش و وزرات علوم ابرمرد و ژنرال می خواهد
 
نماينده مردم سقز و بانه در مجلس شوراي اسلامي گفت: مخالف شخص آقاي بطحايي نيستم و براي وي ارزش و احترام هم قائلم اما به عنوان يك فرهنگي كه هنوز هم خانه اولم را مدرسه و آموزش مي دانم، وضع آموزش و پرورش آزارم مي دهد و نگرانم وزير پيشنهادي نتواند اين كشتي شكسته را به سلامت برساند.
 
 بررسی صلاحیت وزرای پشنهادی کابینه دوازدهم

محسن بيگلري در مخالفت با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش افزود: زماني كه حقوق فرهنگيان را با ديگر اقشار مقايسه مي كنم خود را شرمنده يك ميليون فرهنگي مي دانم زيرا آينده ايران به آينده فرزندان ما گره خورده كه توسط معلمان رقم مي خورد.
 
وي اضافه كرد: مشكلات موجود در آموزش و پرورش به اين معني است كه بسياري از وزراي قبلي آموزش و پرورش موفق نبودند اين مشكلات را حل كنند ضمن اينكه وزارتخانه هاي آموزش و پرورش و علوم به عنوان دو وزارتخانه مهم و بنيادين ابرمرد و ژنرال مي خواهد.
 
آقاي بطحايي! آيا جنابعالي ابرمرد و ژنرال هستيد؟ آيا برنامه هاي شما پاسخگوي نيازهاي آموزش و پرورش كه امروز در شرايط بحراني بسر  مي برد خواهد بود؟
 
بيگلري گفت: آموزش و پرورش وزيري مي خواهد كه به سهم خواهي ها، باند بازي ها و افراد منفعت طلبي كه فساد چند هزار ميليارد توماني را در صندوق ذخيره فرهنگيان به بار آوردند كلمه نه بگويد، جناب بطحايي آيا آماده ايد اين را بگوييد؟ جناب بطحايي انتظار دارم در بحث صندوق ذخيره فرهنگيان شفاف سازي كنيد زيرا اين موضوع مهم نمايندگان و فرهنگيان را بسيار آزرده خاطر كرده است كه به نظرم توضيحات شفاف جنابعالي هم در ذهنيت فرهنگيان و هم در ذهنيت نمايندگان بسيار موثر خواهد بود.
 
وي اضافه كرد: جناب بطحايي! جنابعالي كه معاون پشتيباني آموزش و پرورش بوده ايد آيا هرگز خودت را به جاي معلماني گذاشتيد كه با حقوق يك ميليون تا يك و نيم ميليون تومان چگونه زندگي مي كنند؟
 
اين نماينده مجلس خطاب به وزير پيشنهادي آموزش و پرورش گفت: آيا برنامه اي براي حل پرداخت به موقع پاداش پايان خدمت بازنشستگان، بيمه طلايي، صندوق ذخيره فرهنگيان، افزايش حقوق و تهيه مسكن، ارتقاء معيشت فرهنگيان، تبديل وضعيت نيروهاي قراردادي، پيماني، حق التدريسي، پيش دبستاني، نهضتي، آموزش دهنده و مدارس تخريبي داريد؟
 
بيگلري افزود: جناب آقاي بطحايي! وضعيت مدارس روستاها و مناطق محروم بسيار نگران كننده است و حدود 30 درصد از كلاس هاي درس و مناطق محروم هر لحظه منتظر حادثه شين آباد ديگر است، آيا به آن انديشيده ايد و به پيشنهاد وزير شدن بله گفته ايد؟
 
وي خطاب به آقايان جهانگيري و نوبخت و وزراي پيشنهادي گفت: انتظار نداشته باشيد يك نفر به عنوان وزير آموزش و پرورش مشكلات آن دستگاه را عريض و طويل را حل نمايد.
 
اين نماينده مجلس افزود: همچنان كه طرح تحول سلامت با دستان توانمند دكتر قاضي زاده هاشمي اجرا شد در آموزش و پرورش هم مي طلبد تحولي اجرا شود تا حقوق و معيشت فرهنگيان ارتقاء يابد، براي مسكن آنها فكري شود، مدارس تخريبي نوسازي شود، تجهيزات به روز شود، سرانه دانش آموزان و سرانه ورزشي و فرهنگي افزايش يابد، معلمان ما احساس غرور كنند نه اينكه بيش از 90 درصد آنها امروز نياز مالي داشته باشند.
 
بيگلري گفت: انتظار داريم در سفر دولت به مناطق محروم، سرزده از يكي دو مدرسه بازديد كنيد تا بدانيد بچه هاي شما در مدارس روستايي چه مي كشند و در  چه مدارس تخريبي درس مي خوانند؟
 
وي افزود: براي اجراي سند تحول آموزش و پرورش كه به تأييد مقام معظم رهبري نيز رسيده است چه برنامه اي داريد؟ مي دانيد كه كتاب هاي درسي امروز با نيازهاي جامعه و نيازهاي ادامه تحصيل آنها در دانشگاه ها همخواني چنداني ندارد براي اصلاح آنها چه برنامه اي داريد؟
بيگلري با بيان اينكه خروجي آموزش و پرورش بايد مهارت محور باشد، گفت: به عنوان كسي كه معلم و رئيس دانشگاه فني و حرفه اي بوده ام مي گويم خروجي مدارس و دانشگاه ها مهارت محور  نيست، براي حل آن چه برنامه اي داريد؟
 
وي ادامه داد: براي منابع درآمدي پايدار آموزش و پرورش كه مجلس آن را تصويب كرده است چه برنامه اجرايي داريد؟ آيا خبر داريد مديران مدارس براي پرداخت قبض آب و برق مشكل دارند و گاهي از جيب خود اين هزينه ها را پرداخت مي كنند؟
 
بيگلري گفت: آيا در انتصاب مديران ساختار مشخصي براي شايسته سالاري داريد؟ آقاي بطحايي! در دستگاه آموزش و پرورش كه خود در آن مسئوليت داشته ايد از قوميت ها و مذاهب هيچ استفاده اي نشده است، از جمعيت اهل سنت كشور حتي يك نفر به عنوان مدير كل در وزارت آموزش و پرورش نداريد، حتي يك نفر كرد شيعه يا سني به عنوان مدير كل در آموزش و پرورش نداريد، در اين باره چه قولي مي دهيد؟
 
وي افزود: جناب بطحايي! مطمئنم خبر داريد دانشگاه فرهنگيان در آستانه تعطيلي است و مطمئنم خبر داريد 20 رشته هر مركز اين دانشگاه به دو تا سه رشته كاهش يافته است و بيشتر نمايندگان مجلس از عملكرد آن دانشگاه ناراضي اند، براي ارتقاء آن چه فكري كرده ايد؟ بعد از چهار سال دانشگاه فرهنگيان با سرپرست اداره مي شود و اگر اين فرد لياقت نداشت چرا در اين چهار سال عزل نشده است؟ و اگر لياقت دارد بعد از چهار سال حكم سرپرستي هيچ معني ندارد و قابل توجيه نيست.
 
بيگلري گفت: براي ارتقاء سطح علمي و جلوگيري از افت تحصيلي دانش آموزان و درخشش دانش آموزان در المپيادها و مسابقات بين المللي چه برنامه اي داريد؟
 
وي با بيان اينكه مشكل اصلي امروز آموزش و پرورش مشكل مالي است، افزود: مطمئنم در اين مدت كه در سازمان مديريت و برنامه ريزي بوديد با ساز و كار آن بهتر آشنا شده ايد از اين رو چه برنامه كوتاه مدت، ميان مدت و بلندمدت براي حل آن همه مشكلات داريد؟
 
بيگلري گفت: در اين شرايط وزير آموزش و پرورش شدن دل شير مي خواهد البته اين را هم عرض كنم كه آموزش و پرورش در دوره سرپرستي جنابعالي و وزارت آقاي فاني بسيار بهتر از يك سال گذشته بود.
 
نماینده موافق:
داداشی: آقای بطحایی با برنامه ای جامع قدم در این راه گذاشته اند
 
نماينده مردم آستارا در مجلس شوراي اسلامي در موافقت با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش گفت: آقاي بطحائي جزو معدود وزراي پيشنهادي است كه برنامه مدوني ارائه كرده است.

ولي الله داداشي در صحن علني مجلس در دفاع از سيد محمد بطحائي افزود: در اين وزارتخانه بايد فردي كه اهليت، تخصص و تعهد در كارنامه دارد مسئوليت بگيرد كه اين مهم در آقاي بطحائي وجود دارد.
 
بررسی صلاحیت وزرای پشنهادی کابینه دوازدهم

وي با برشمردن مسئوليت هاي متعدد وزير پيشنهادي آموزش و پرورش در اين وزارتخانه گفت: در آموزش و پرورش بايد نگاهمان به برنامه ها باشد و به نظر مي رسد با برنامه مدوني كه بطحائي ارائه كرده مي توان پس از چند مدت از وي بر اساس اين برنامه ها پرسش كرد كه تا چه حد اجرايي شده است.
 
داداشي ارتقاي جايگاه مدارس، توجه به عدالت آموزشي، توسعه فنآوري و اطلاعات در آموزش و پرورش و مدارس، ارتقاي منزلت معلمان و بهبود معيشت آنها را از موارد مهم و مورد نياز آموزش و پرورش دانست كه به گفته وي در برنامه بطحائي ديده شده است.
 
وي تأكيد كرد: امروز آموزش و پرورش بيش از هر زماني به تحول و بهبود كيفيت نيازمند است و از سويي ديگر تأمين منابع نقش مهمي در پيشبرد اهداف دارد و باور من اين است كه وزير پيشنهادي آموزش و پرورش مي تواند در اين امور محوله موفق باشد.

 
نماینده موافق:
کوچکی نژاد: وزیر پیشنهادی برنامه جامع و کاملی به مجلس ارائه کرده است
 
نماينده مردم رشت در مجلس شوراي اسلامي با تشكر از رئيس جمهور كه در اين مقطع حساس چنين وزير متدين، انقلابي و اعتدال گرا را معرفي كرده است گفت: رئيس جمهور و معاون اول درباره حساسيت هاي وزارتخانه آموزش و پرورش مطالبي را مطرح كردند كه بايد گفت آموزش و پرورش حساس ترين وزارتخانه كشور است و شتابزدگي و كوچك ترين اشتباه جبران ناپذير است.
 
 بررسی صلاحیت وزرای پشنهادی کابینه دوازدهم

جبار كوچكی نژاد در موافقت با وزير پيشنهادي آموزش و پرورش در صحن علني مجلس، با اشاره به وجود 13 ميليون دانش آموز خاطرنشان كرد: اين دانش آموزان همچون رود رواني در اين وزارتخانه حركت مي كنند و بايد مراقب بود كه چگونه از گردنه ها خارج مي شوند به همين دليل از انتخاب اين وزير تشكر مي كنم.
 
وي با تأكيد بر اينكه وزير معرفي شده تنها شخصي است كه بعد از انقلاب همه عمر خود را در اين وزارتخانه صرف كرده است گفت: ما با حضور ايشان كمترين اشتباه و يا به طور كلي شاهد اشتباهي در اين وزارتخانه نخواهيم بود چرا كه وزير پخته اي معرفي شده است كه از دوره معلمي و همچنين كارشناسي شوراي عالي آموزش و پرورش در اين وزارتخانه حضور داشته است.
 
كوچكی نژاد با اشاره به برنامه هاي پيشنهادي وزير آموزش و پرورش افزود: سياست هاي كلي برنامه هاي ششم و پنجم بودجه و قوانين داخلي همه موضوعاتي است كه اين وزير بر آنها احاطه دارد و برنامه جامع و خوبي را به مجلس ارائه كرده است.
 
نماينده رشت با اشاره به مشكلات اساسي امروز آموزش و پرورش گفت: مشكلات بازنشستگان فرهنگي، رفاه فرهنگيان و تلاش معلمان ابتدايي با دستمزد اندك چيزي نيست كه كسي از آنها خبر نداشته باشد و بيش از همه وزير پيشنهادي خبر دارد و خودش نگران است و تلاش مي كند كه حل كند.
 
كوچكی نژاد به اقتصاد آموزش و پرورش اشاره كرد و افزود: متحول كردن اقتصاد آموزش و پرورش يكي از دغدغه هاي اين عزيزان است كه ان شاءالله برنامه خوبي براي آن ارائه كرده اند.
 
وي درخصوص تحقيق و تفحص از صندوق فرهنگيان هم اشاره كرد به اينكه كل گزارش آماده است و در اين گزارش هيچ گونه اثري از تخلف وزير معرفي شده و خانواده وي وجود ندارد.
 
كوچكی نژاد گفت: وزير معرفي شده در بخش برنامه آموزشي برنامه هاي خوبي را مطرح و همچنين در كتب درسي و فني و حرفه اي روش جديدي را طراحي كرده است.
 
 

پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۸°    ۱۲°