روی خط خبر/ افزایش تلفات جاده ای
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
02:55 - سه‌شنبه 21 ارديبهشت 1400
کد خبر : ۵۲۵۰۴۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۳۰ شهريور ۱۳۹۶ - ۲۰:۳۹
مدیر کل دفتر ایمنی راه ها و حریم سازمان راهداری کشور گفت: عمده دلیل تصادفات به سه عامل جاده‌ها، خودروسازان و فرهنگ عمومی ارتباط پیدا می کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
افزایش تلفات جاده ای و آمار بالای تصادفات یکی از معضلات امروز جامعه ماست که توجه کارشناسان حمل و نقل و ترافیک را به خود جلب کرده است . مهران قربانی- مدیر کل دفتر ایمنی راه ها و حریم سازمان راهداری کشور درگفتگوی 18:30 شبکه خبر با اشاره به افزایش تلفات جاده ای گفت: غالب تصادفات به عوامل متعددی بستگی دارد. حدود 25 تا 30 درصد تصادفات به جاده ها مربوط می شود و این یک دلیل عمده  بالابودن آمار تصادفات است.
قربانی ادامه داد: عمده دلیل تصادفات به سه عامل جاده‌ها، خودروسازان و فرهنگ عمومی  ارتباط پیدا می کند. سه عامل راننده، خودرو و جاده، عوامل اصلی تصادفات به شمار می‌آیند، اما اغلب سهم راننده برجسته‌تر می‌شود. 
وی گفت: برای کاهش تصادفات به چند عامل باید توجه جدی شود؛ مدیریت ایمنی، امنیت راهها، خودرو مناسب، آموزش همگانی.
 
 هادی هاشمی کارشناس حمل ونقل و ترافیک نیز در گفتگوی تلفنی با برنامه 18/30گفت: به ازای هر 100کیلومتر ما 5/8 کیلومتر جاده داریم و این برای کشور ما فاجعه است در جایی که در ژاپن به ازای هر 100 کیلومتر بالای 68 کیلومتر و در آلمان بالای 70 کیلومتر جاده وجود دارد و این باعث بروز تخلفات رانندگی در کشور ما و بالا بودن آمار تلفات انسانی ما در یک دهه اخیر است.
 
هاشمی افزود: آزادراه تهران - چالوس بهترین نمونه است که در گذشته با بیل و کلنگ برای 5 هزار خودرو ساخته شد ولی الان 19 میلیون خودرو در آن تردد می کنندو همین امر موجب حادثه می شود.
 
هاشمی ادامه داد: راههای ما از نظر ایمنی مشکل دارند. در دنیا 6 درصد ارزش راهها برای نگهداری آنها اختصاص می یابد و در کشورهای در حال توسعه 4 درصد و در کشورهای فقیر 2 درصد اما در کشور ما تنها نیم درصد برای نگهداری راهها هزینه می شود.
 
وی گفت: کمیسیون امنیت راهها هم مصوباتش الزام آور نیست و باید تبدیل به شورای ایمنی شود و در آینده هم وضع راهها از این بدتر خواهد شد. نبود بانک اطلاعاتی برای راهها هم از دیگر نقایص ماست. در کشور ما خودرو به مصرف کننده تحمیل می شود و مردم مجبور به خرید خودروهای بی کیفیت هستند.
هاشمی در مورد خودروهای تحمیلی گفت: زمانی پولهای مردم در بانک ها بود ولی به جهت تعرفه های سنگین در بانکها این خودروها به مردم تحمیل شد. خودروهایی از قبیل خودروی فراز و کامیونها.
امیرحسین قناتی مدیرکل صنایع خودرو و نیرو محرکه نیز در گفتگوی تلفنی با برنامه 18/30 گفت : خودروها یک سری استانداردها دارند و قرار است استانداردها هم افزایش یابند و تحمیلی نیستندو در طراحی خودرو هم ما ایمنی اکتیو داریم.
قناتی افزود: یک سری استانداردهای متوسط هم داریم که در همه خودروها در نظر گرفته می شوندو اگر بهترین خودروها هم باشند ولی راننده خواب آلود باشد، نوع خودرو تاثیری ندارد.
قناتی گفت : ما قبول کردیم اگر خودرو ها طی یکسال نتوانند به استاندارد لازم برسند، باید از چرخه تولید خارج شوند.




نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۷°    ۲۸°