تمهیدات سخت گیرانه برای بیمه شدن موتورسواران

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
15:54 - پنجشنبه 14 فروردين 1399
کد خبر : ۵۳۵۰۵۴
تاریخ انتشار : سه‌شنبه ۰۲ آبان ۱۳۹۶ - ۲۰:۵۵
گفتگوی 18:30
براساس قانون جدید از این پس تمهیدات سخت گیرانه ای برای بیمه شدن موتورسواران اتخاذ شده است تا از تصادفات بیشتر جلوگیری شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
علی جباری مدیرعامل صندوق تامین خسارت‌های بدنی در گفتگو با برنامه 18:30 گفت: در طرح جدید به این جمع بندی رسیدیم که طرح ملی را با توجه به اینکه افزون بر 11 میلیون موتور سیکلت در کشور تردد می کنند و بیش از 95 درصد آنها بیمه ندارند، اجرا کنیم.
 وی افزود: مختصات طرح بدین شکل بود که باتوجه به هزینه بیمه نامه موتورسیکلت که 230 هزار تومان بود و در سال 96 به 250 هزار تومان رسید، همچنین بدلیل اینکه جریمه 250 هزار تومانی هم این بیمه نامه داشت، ما در مصوبه ای  بخشودگی 100 درصد جریمه را از محل صندوق گرفتیم و لذا 500 هزار تومان بابت بیمه شخص ثالث به 230 تا 250 هزار تومان تقلیل یافت.
تمهیدات سخت گیرانه برای بیمه شدن موتورسواران
 جباری افزود: در اسفندماه 95 این طرح اجرا و با استقبال خوبی مواجه شد که اخذ بیمه نامه نسبت به ماه های قبل سه برابر شد.
وی افزود: مزایای این طرح فقط برای اسفند ماه سال قبل در نظر گرفته شد اما در سال 96 نیز این طرح اجرا شد و مزایای این طرح را تمدید کردیم لذا در تیرماه 96 نیز مزایا و پوشش های اضافی از جمله صد در صد جریمه متعاقبا بخشیده شد.
 
مدیر عامل صندوق تامین خسارت های بدنی در ادامه درباره سهم موتورسیکلت ها از تلفات جاده ای سراسر کشور گفت: موتورسیکلت یکی از خطرناکترین وسایل حمل و نقل است. ریسک استفاده از موتورسیکلت 20 برابر خودروست، در کشور ما میزان استفاده از موتور رو به افزایش است و سالانه 5 تا 6 هزار نفر براثر تصادفات موتورسواران جان خود را از دست می دهند.

او در ادامه گفت: 25 درصد سهم خسارت پرداختی بیمه به موتور سیکلت سواران تعلق دارد که در دو سال اخیر افزایش قابل ملاحظه ای داشته است.

جباری گفت: بیشتر از یک سوم افرادی که در تصادفات جان خود را از دست می دهند بین 18 تا 21 سال دارند.
 
جباری در ادامه گفت: کشور ما جزء ده کشور از نظر شدت حوادث و بلایای طبیعی است. از بین 190 کشور که در تصادفات رتبه بندی شده اند، ما رتبه 189 را داریم که این عمق فاجعه را نشان می دهد. چون علاوه بر از بین رفتن جان انسان ها زیان های زیادی به سرمایه کشور وارد می شود.
 
وی افزود: بیش از 25 نفر در هر 100 نفر مرگ و میر در حوادث و بلایای طبیعی داریم که این دو برابر متوسط جهانی است. همچنین خسارت های مستقیم  و غیر مستقیم رانندگی بر اساس کارشناسی های انجام شده این است که 5 درصد تولید ناخالص ملی صرف هزینه های هنگفت تصادفات رانندگی می شود.
 
وی افزود: آمار کل حوادث رانندگی در سال گذشته کل کشور نشان می دهد که نزدیک به 17 هزار نفر کشته و افزون بر 320 هزار نفر مصدوم در حوادث رانندگی داشته ایم.

اسدالله جولایی مدیرعامل ستاد دیه کشور در گفتگوی تلفنی با اشاره به یکی از دغدغه های رهبر معظم انقلاب که گفته اند: یکی از غصه های اینجانب تلفات سوانح و حوادث رانندگی است و همه باید تلاش کنند میزان تلفات حوادث رانندگی کاهش یابد، گفت: همه باید تلاش کنند تلفات سفرها به حداقل برسد.
جولایی افزود: آمار زندانیان جرائم غیر عمد 600 نفر در سال است اما همین 11 میلیون موتورسیکلت دارهای بدون بیمه نامه، خود زنگ خطر هستند.
او گفت: آقای مطهری نایب رئیس محترم مجلس هم اعتراض کرد: راهنمایی و رانندگی با جدیت به تخلفات موتورسیکلت سواران رسیدگی نمی کند.
جولایی تاکید کرد: خودروی ما در بخش تولید ناقص است و باید رسیدگی شود و همه این ها موجب آسیب ها برای جامعه و خانواده می شود.
 
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۸°    ۱۸°