رغبت ایرانی ها به کمدی
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
06:11 - دوشنبه 20 مرداد 1399
کد خبر : ۵۷۵۵۴۸
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ - ۲۱:۵۰
کارشناسان سینما با اشاره به افول سینمای اجتماعی ضعیف، گرایش مردم ایران را سنتا و آگاهانه به طنز و کمدی دانستند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
سینمای ایران در سال 96 موضوع برنامه شهر فرنگ بود که با حضور سیدضیاء هاشمی، تهیه کننده سینما و آرش خوشخو، منتقد و روزنامه نگار سینما برگزار شد.
 
آقای هاشمی در ابتدای برنامه با اشاره به اکران 82 فیلم در سینماها در سال 96 گفت: تعداد اکران خوب بود و نارضایتی های به وجود آمده هم برمی گردد به تعداد کم سالن ها.
 
این تهیه کننده سینما گفت: کیفیت تولیدات سینمایی در سال 95 که سال 96 اکران شد رضایت بخش نبود، ولی کیفیت تولیدات در سال 96 که سال آینده اکران خواهند شد بهتر است.
 
هاشمی با اشاره به صدرنشینی فیلم های کمدی در جدول فروش گفت: از دلایل فروش فیلم های کمدی، وضع نامناسب اقتصادی است، البته نبود تنوع در فیلم ها، هم باعث شد که فیلم های کمدی بی رقیب باشند.
 
این تهیه کننده سینما درخصوص قیمت بلیت سینماها هم گفت: ما فقط پیشنهاد دهنده ایم در این باره و ما پیشنهاد کرده ایم در پردیس ها و سینماهای مدرن قیمت بلیت 15 هزار تومان شود که هنوز تصویب نشده است.
 
خوشخو منتقد سینما نیز در ادامه گفت: تولیدات سال 94 که سال 95 اکران شد به دلیل تنوع و جسارت موضوعاتی که سینماگران به آن پرداختند، سالی استثنایی را برای سینمای ایران رقم زد.
 
این روزنامه نگار افزود: به نظر من بهترین سال سینمای ایران سال 95 بود و ما هیچ وقت این همه ازدحام فیلم های خوب نداشته ایم.
 
خوشخو همچنین گفت: سینمای کمدی در ایران بی رقیب است و این ناشی از فهم مردم و پیشینه ادبی و سنتی آن است و ملت ایران طنز و کمدی را خوب می فهمد.
 
خوشخو با اشاره به نفروختن فیلم های اجتماعی افزود: بسیاری از فیلم های اجتماعی که گاهی هم با بودجه دولتی ساخته می شوند هیچ فایده ای ندارند و بیشتر ایجاد نامیدی و  تلقین شکست می کنند...
 

 
 
 

برچسب ها: شهر فرنگ ، سینما ، کمدی
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۴°    ۳۷°