مترو یک صنعت کاملاً انقلابی است

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
16:50 - پنجشنبه 25 مهر 1398
آغاز نهمين روز عمليات نظامی تركيه در شمال شرق سوريه ارتش سوریه پرچم این کشور را در شهر عین العرب در مرز ترکیه به اهتزار درآورد منابع خبری: نيروهاي تركيه شهر راس العين در شمال سوريه را به تصرف خود درآوردند خبرگزاری سوریه «سانا»: یک پهپاد ارتش ترکیه در استان الحسکه سوریه سرنگون شد سخنگوی وزارت خارجه روسیه: دمشق باید کنترل مرز سوریه و ترکیه را در اختیار بگیرد مصر تجاوز آشکار ترکیه به خاک سوریه را نقض قوانین بین‌المللی خواند منابع خبری: ارتش سوریه کنترل کامل «مَنبِج» در حومه استان رقه را به‌ دست گرفت خبرگزاری فرانسه: نیروهای ارتش سوریه وارد شهر عین‌العرب (در مرز ترکیه) شدند مايك پنس، معاون رئيس جمهور آمريكا در سفر به آنكارا با رئيس جمهور تركيه ديدار و گفتگو كرد وزیران خارجه عراق و فرانسه، پیامدهای عملیات نظامی ترکیه را در شمال شرق سوریه بررسی کردند وزیر خارجه عراق با تأکید بر حفظ تمامیت ارضی سوریه: تدابیر لازم برای ممانعت از ورود تروریست‌های فراری از سوریه به خاک عراق اتخاذ شد وزیر خارجه فرانسه: حمله ترکیه به شمال شرق سوریه، خطر بازگشت داعش را به برخی کشورها افزایش می‌دهد نظامیان تحت فرمان آمریکا اعلام کردند که از شهرهای رقه و طبقا در شمال شرق سوریه خارج شده‌اند نیروی هوایی آمریکا انبار مهمات و تجهیزات نظامی این کشور در شمال شرق سوریه را پس از تخیله نیروها منهدم کرد مجلس نمایندگان آمریکا تصمیم ترامپ مبنی بر خروج نظامیان آمریکایی از شمال شرق سوریه را (همزمان با حمله ترکیه) محکوم کرد نیروهای امنیتی عراق شماری از اعضای داعش که از زندان‌های شمال شرق سوریه گریخته بودند را دستگیر کردند
کد خبر : ۶۱۳۶۰۷
تاریخ انتشار : شنبه ۰۶ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۷:۲۹
مترو بعد از انقلاب احداث شده و توسعه یافته است و نقش مهمی در حمل و نقل شهری دارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، در نشست این هفته شنبه های انقلاب با موضوع زیر ساخت های عمرانی، علی عبدالله پور معاون مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، صنعت مترو را یک صنعت کاملا جدید که مربوط به بعد از انقلاب اسلامی است دانست و گفت: شناخت و بهره برداری آن، همه بعد از انقلاب انجام شد و همه مهندسان آن نیز دانش آموخته بعد از انقلاب هستند.
وی ادامه داد: شرکت مترو دو قسمت عمده دارد، یک بخش ساخت است که شامل زیر ساخت های مانند تونل و تجهیزات است و دیگری شرکت بهره برداری است که از سال ۸۶ به بهره برداری رسید.
عبدالله پور با بیان اینکه در بحث زیرساخت های عمرانی مترو به سایر شهرها نیز برای ارتقاء و بهره برداری مشاوره می دهیم، افزود: هم اکنون ۱۱۶ ایستگاه مترو و بیش از ۱۲۵۰ واگن در تهران داریم که بیش از یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر در روز جابجا می شود که در مجموع ۳ میلیون سفر روز است.
وی گفت: ۱۰ هزار نفر در مترو فعالیت می کنند و ارزان ترین سفر با مترو است.

در این نشست، مهدی چمران رییس سابق شورای شهر تهران با بیان اینکه میزان فضا‌های سبز و پارک‌ها در کشور پس از انقلاب اسلامی افزایش چشمگیری داشته است، اظهار کرد: قبل از انقلاب در کل کشور تعدا پارک‌ها کمتر از هزار پارک بود اما پس از انقلاب اسلامی این میزان فقط در تهران به بیش از 1135 پارک رسید.
وی افزود: سرانه فضای سبز به عنوان یک زیرساخت مهم در شهر‌ها، در قبل از انقلاب برای هر نفر 2 متر بود که پس از انقلاب به 16.4 متر افزایش پیدا کرده است.
چمران با بیان اینکه قبل از انقلاب فقط یک پارک جنگلی در کشور داشتیم، یادآور شد: قبل از انقلاب تنها پارک جنگلی کشور پارک سیسنگان بود که پس از انقلاب این میزان به 270 پارک جنگلی رسید.
رئیس سابق شورای شهر تهران، با اشاره به اینکه کیفیت ساخت و ساز در تمام زمینه‌ها افزایش داشته است، گفت: با نظارتی که پس از انقلاب توسط شهرداری‌ها از سال‌های قبل صورت گرفت، شاهد استفاده از فناوری‌های نوین و مصالح استاندارد در ساخت و ساز‌ها هستیم.
وی تصریح کرد: با وجود متخصصان داخلی در حوزه ساختمان‌سازی و محاسبات مربوطه، کمبودی نداریم و در این زمینه توان رقابت با سایر کشو‌ر‌ها را داریم.
برچسب ها: مترو ، انقلاب ، رشد
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۳°    ۲۶°