انتقال آب خزر به کویر بدون مطالعات دقیق ممکن نیست

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
20:44 - چهارشنبه 20 آذر 1398
آمریکا یک فرد، دو کشتی و پنج شرکت ایرانی (در حوزه‌های خدمات هوایی، دریانوردی و گردشگری) دیگر را تحریم کرد دبیرکل سازمان ملل، تحریم‌های یکجانبه آمریکا را برخلاف اهداف ترسیم‌شده در برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ دانست سخنگوی وزارت خارجه (در واکنش به سخنان رئیس‌جمهور فرانسه): فرانسوی‌ها فراموش نکنند که ایران یک حاکمیت مستقل است موسوی: نه دولت و نه قوه قضائیه ما از هیچ کسی حتی توصیه هم نمی‌پذیرند، دخالت در امور داخلی ایران هم برایمان غیرقابل تحمل است سخنگوی وزارت خارجه: جزایر بوموسی، تنب بزرگ و تنب کوچک جزء لاینفک و ابدی خاک جمهوری اسلامی ایران است موسوی: تکرار ادعاهای بی‌اساس در بیانیه نشست سران شورای همکاری خلیج فارس حاصل فشار سیاسی معدودی از اعضای این شوراست وزارت خارجه: هموطنان به ویژه نخبگان از سفر به آمریکا (حتی با داشتن دعوتنامه برای شرکت در نشست‌های علمی) جداً خودداری کنند این هشدار با توجه به بهانه‌های واهی و قوانین ظالمانه و یکجانبه آمریکا نسبت به ایرانی‌ها داده شد
کد خبر : ۶۳۶۷۲۶
تاریخ انتشار : جمعه ۰۴ آبان ۱۳۹۷ - ۱۶:۱۳
معاون رئیس جمهوری گفت: طرح انتقال آب دریای خزر به کویر، بدون انجام مطالعات، تحقیقات دقیق و بررسی های کارشناسی امکان پذیر نیست.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

محمد باقر نوبخت روز جمعه در حاشیه بازدید از روند اجرای پروژه راه آهن رشت - قزوین  اظهار کرد: دولت همواره خود را مقید به انجام کارهای کارشناسی، علمی و تحقیقاتی می داند.

وی افزود: در طرح هایی از این دست؛ همیشه قبل از مطرح شدن نتایج کارشناسی و علمی، جنبه های احساسی، منطقه ای و ملاحظات اجتماعی آن عنوان شده و این در حالیست که در برخی از موارد هم نسبت به واقعیت ها چشم پوشی می شود.

نوبخت با بیان اینکه دولت باید ابتدا کار مطالعاتی و تحقیقاتی خود را به انجام برساند، تاکید کرد: طرح های اینچنینی در صورتی انجام می شود که پس از تحقیقات و مطالعات، مشخص شود تحقق آن، آسیب های زیست محیطی در پی ندارد.

رئیس سازمان برنامه و بودجه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا تصریح کرد: قرار نیست برای ساختن یک منطقه و انجام کاری، در بخش های دیگر تخریبی صورت پذیرد و به همین دلیل بررسی فواید و مضرات این طرح توسط کارشناسان در دست انجام است و پس از اتمام تحقیقات، می توان در خصوص آن اظهار نظر رسمی کرد.

نوبخت یادآور شد: باید ابتدا مشخص شود که انجام این طرح آفات و آسیب های زیست محیطی را به دنبال نداشته و علاوه بر آن برای انتقال آب به کویر باید ابتدا زیرساخت های عمرانی آن نیز که بسیار هزینه بر است، فراهم شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه تاکید کرد: از سوی دیگر باید تحلیل هزینه و فایده صورت گیرد تا مشخص شود بر اساس هزینه ای که انجام می شود، چه میزان فایده خواهد داشت و در اساس آیا هزینه انجام شده جبران فایده را به دنبال دارد؟

نوبخت خاطر نشان کرد: قانون ، هرگز اجازه نمی دهد که با تخریب محیط زیست یک منطقه، پروژه عمرانی در منطقه ای دیگر به انجام برسد.

محمدباقر نوبخت معاون رییس جمهوری و رئیس سازمان برنامه و بودجه، روز جمعه با همراهی مسئولان استان گیلان از ایستگاه مرکزی در حال احداث راه‌آهن رشت و پروژه‌های عمرانی مسکن مهر شامل تأسیسات زیربنایی و تصفیه‌خانه بازدید کرد.

رییس سازمان برنامه و بودجه همچنین ر جمع خبرنگاران در ایستگاه مرکزی در حال احداث راه‌آهن رشت گفت: مسکن مهر، مجموعه مسکونی خصوصی در قالب شرکت تعاونی یا اقدام فردی برای ساخت است اما دولت، همچنان خود را به تأمین زیرساخت های آن متعهد می داند.

محمدباقر نوبخت روز جمعه د با اشاره به بازدید از مجموعه مسکن مهر این شهر، اظهار داشت: مقرر شد آنچه نهادهای مربوطه در مورد زیرساخت ها می توانند تا سال جاری انجام دهند را اطلاع دهند تا اعتبار آن مشخص و پرداخت شود.

وی با اشاره به اختصاص اعتبار برای جبران خسارت های ناشی از سیل نیمه مهرماه گذشته در استان، اطمینان داد که در صورت مشخص شدن تعداد واحدهایی که تحویل متقاضیان می شود، بودجه تامین زیرساخت های آن نیز تا پایان آبان ماه جاری به استان اختصاص یابد.

معاون رئیس جمهوری به بازدید خود از تصفیه خانه فاضلاب مسکن مهر رشت نیز اشاره و اضافه کرد: متعهد شده اند تا یک سال آینده، بخشی از این تصفیه خانه را که حدود 12.5 درصد می تواند آب فاضلاب رشت را تصفیه کند، آماده تحویل کنند از این رو اعتبار هر آنچه که طی سال جاری قابل اتمام است، پرداخت می شود.

نوبخت در ادامه سخنانش به بازدید از پروژه حمل و نقل ریلی رشت اشاره کرد و افزود: همواره در سفر به گیلان، یکی از طرح هایی که بازدید کرده ام، پروژه راه آهن است و اطمینان می دهم دولت نسبت به هرآنچه مربوط به تامین منابع مالی بود، فروگذار نکرده است.

وی ابراز امیدواری کرد این خط ریلی هرچه سریع تر به بهره برداری برسد تا مردم برای انجام مسافرت، از آن استفاده کنند.

نوبخت روند انجام این پروژه را مطلوب ارزیابی کرد و گفت: تاخیر این پروژه به دلیل مشکلاتی است که اجرای این طرح در معابر کوهستانی داشته و امیدوارم بخش تکمیلی آن به گونه ای مناسب و مانند دفعات پیشین، مدیریت شود.

معاون رئیس جمهوری با یادآوری اتصال استان های همدان و کرمانشاه به شبکه ریلی سراسری طی سال گذشته افزود: امسال نیز استان های آذربایجان غربی و گیلان به این شبکه سراسری وصل می شوند.

به گفته نوبخت، به دلیل تقارن ایام اخیر با اربعین حسینی، افتتاح راه آهن ارومیه به بعد از این روزها موکول شده و پس از آن، خط ریلی گیلان به بهره برداری می رسد و خانواده های معظم شهدا به میزبانی سازمان برنامه و بودجه، به مشهد مقدس مشرف می شوند.

رئیس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به وعده استاندار گیلان برای درنظر گرفته شدن ساختمانی به عنوان اداره کل راه آهن گیلان و معرفی مدیرکل راه آهن استان طی ماه جاری خاطرنشان کرد: ایستگاه تکمیلی دیگری در داخل شهر رشت در نظر گرفته شده ولی ایستگاه کنونی نیز وسعت زیادی دارد که می تواند پروژه های جنبی با اشتغال زایی زیادی فراهم سازد.

وی اضافه کرد: طرحی مبنی بر استفاده از خودروهای با پلاک منطقه آزاد انزلی برای تردد مردم در این ایستگاه ارائه شد که از آن استقبال کردم ضمن اینکه واگن هایی ویژه (VIP) در نظر گرفته ایم تا مسافران نسبت به استفاده از این مسیر ریلی، رغبت بیشتری داشته باشند.

محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهوری و رییس سازمان برنامه و بودجه، روز جمعه با همراهی مسئولان استان گیلان از ایستگاه مرکزی در حال احداث راه‌آهن رشت و پروژه‌های عمرانی مسکن مهر شامل تأسیسات زیربنایی و تصفیه‌خانه بازدید کرد.

ساخت پروژه راه آهن رشت - قزوین از سال 1385 آغاز شده و این مسیر در قالب هشت قطعه کار می شود. این خط ریلی قادر خواهد بود سالانه هفت میلیون تن بار را حمل و 2 و نیم میلیون مسافر را جابجا کند. حدود هشت کیلومتر پل های ویژه در این مسیر وجود دارد که بزرگترین پل راه آهن کشور، به طول یک هزار و 430 متر روی سد منجیل است.

 
 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲°    ۱۰°