12 عارضه مهم کاهش وزن سریع

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
17:20 - جمعه 01 آذر 1398
پلیس فتا: پیامک ثبت‌نام در «طرح حمایت معیشتی دولت» کلاهبرداری است سهمیه سوخت آبان خودروهای شخصی و موتورسیکلت‌ها تا شش ماه قابل ذخیره است سهميه سوخت مالكاني كه تاكنون كارت سوخت خود را دريافت نكرده‌اند، محفوظ مي‌ماند ستاد پایش حمل و نقل: اولین مرحله اعتبار سوخت تاکسی‌های اینترنتی تا ۴ آذر واریز می‌شود قایق‌های صیادی نگران سوختگیری نباشند؛ جزئیات تأمین نیاز این قایق‌ها به زودی اعلام می‌شود کمیته امداد: به یک میلیون و ۳۰۰ هزار خانوار ( شامل ۴ میلیون نفر) از مددجویان این کمیته یارانه معیشتی پرداخت شده است رئیس شورای شهر تهران از افزایش ۱۵ تا ۲۰ درصدی مسافران اتوبوس و مترو پس از اصلاح قیمت بنزین خبر داد راهپیمایی مردم مشهد، بیرجند، آذربايجان شرقي، کیش، اهواز، شوش، آبادان، کهگیلویه و بویراحمد، ایلام، دامغان و دماوند در محکومیت حمایت دشمنان از آشوبگران راهپیمایان برخورد شدید قضایی با عوامل ایجاد ناامنی و آشوب را خواستار شدند در روزهای گذشته هم شهرهای مختلف، عرصه راهپیمایی در حمایت از اقتدار و امنیت کشور بود در مرحله نهایی رزمایش مشترک پدافند هوایی مدافعان آسمان ولایت ۹۸، سامانه پدافندی بومی ۱۵ خرداد عملیاتی شد این سامانه قادر است تعداد ۶ هدف را هم‌زمان شناسایی و ردگیری کرده و علیه ۶ هدف عملیات شلیک و انهدام انجام دهد در این رزمایش، سامانه بومی «تلاش»، اهداف ارتفاع بالا را مورد اصابت قرار داد پهپادهای «کرار» نیروی پدافند هوایی ارتش هم عملیات رهگیری هوایی را با موفقیت انجام دادند مجلس خبرگان با صدور بیانیه‌ای اغتشاشات چند روز گذشته و اقدامات خرابکارانه عده‌ای آشوبگر و فرصب‌طلب را محکوم کرد اغتشاشگران با سلب امنیت و آسایش مردم، صحنه‌های خشونت آمیزی را رقم زدند که به هیچ وجه مورد تأیید مردم نبود مجلس خبرگان: از موقعیت‌شناسی و بصیرت مردم که آشوبگری را محکوم کرده و اجازه موج‌سواری دشمنان را ندادند، قدردانی می‌کنیم دولت و مجلس با اجرا و نظارت دقیق بر اجرای طرح اصلاح مصرف سوخت، مانع ایجاد مشکلات اقتصادی جدید و گرانی اجناس شوند مجلس خبرگان: از دستگاه‌های امنیتی و قوه قضائیه می‌خواهیم عوامل بروز این اغتشاشات را شناسایی و قاطعانه با آنها برخورد کنند وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات: اپراتورها حجم استفاده نشده در زمان قطعی اینترنت را به اعتبار بسته‌ مشترکان اضافه کنند معاون برنامه‌ریزی وزیر آموزش و پرورش: ۹۴ درصد معلمان مشمول طرح رتبه‌بندی می‌شوند الهیار ترکمن: براساس آیین‌نامه، همه فرهنگیانی که دو سال به بالا سابقه خدمت دارند مشمول طرح می‌شوند معاون وزیر راه و شهرسازی از تأمین زمین ساخت واحدهای طرح ملی مسکن در شهرهای جدید خبر داد طاهرخانی: ۷۰ هزار واحد مسکونی در طرح ملی مسکن در شهرهای جدید کشور ساخته می‌شود وزارت صنعت، معدن و تجارت: طرح تخصیص شیر رایگان به مدارس استان‌های کمتر برخوردار از شنبه (دوم آذر) اجرایی می‌شود طرح حذف قبوض کاغذی گاز از امروز اجرایی شد سخنگوی شرکت ملی گاز: به مشترکانی که تاکنون ثبت‌‌نام نکرده‌اند، دو ماه فرصت داده می‌شود مشترکان می‌توانند با ارسال پیامک «۱*شماره اشتراک» به سرشماره ۱۰۰۰۱۹۴ برای حذف قبوض کاغذی گاز اقدام کنند اتحادیه رادیو و تلویزیون‌های آسیا و اقیانوسیه جایزه بخش توسعه زیر ساخت و صنعت رسانه را به صدا و سیمای ایران اهدا کرد رتبه‌بندی تایمز: ۳۱ دانشگاه ایران در شاخه‌های علوم زیستی، فیزیکی، بالینی و روانشناسی در جمع برترین‌های جهان قرار دارند صندوق رفاه دانشجویان: مهلت ثبت‌نام وام‌های دانشجویان تا پایان آذر تمدید شد مرکز آمار: تورم سالانه در آبان با ١/٣ واحد کاهش در مقایسه با ماه قبل به ۴۱/۱ درصد رسید
کد خبر : ۶۴۹۲۶
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳
بهترین شیوه کاهش وزن
یک متخصص تغذیه با تاکید بر اینکه کاهش وزن اصولی و تناسب اندام ماندگار نیازمند زمان و ایجاد عادت‌های غذایی مناسب است، گفت: این نوع کاهش وزن بدون گرسنگی و عوارض بوده و امکان چاقی مجدد در آن بسیار کم است.
12 عارضه مهم کاهش وزن سریع

دکتر بهمن محمدی، با اشاره به اینکه کاهش وزن سریع با عوارض همراه است، گفت: ریزش موها، چین و چروک و شلی پوست صورت و بدن، ضعف اعصاب، افت فشار خون و ضعف و بی‌حالی، پوسیدگی دندان‌ها، بروز سنگ کیسه صفرا، ورم و زخم معده، یبوست و حتی افسردگی از عوارض کاهش وزن سریع هستند.

وی با تاکید بر اینکه کاهش وزن سریع، موجب مقاومت بدن در برابر لاغری می‌شود، گفت: کاهش وزن سریع که به طور معمول در جریان کم‌خوری و ورزش شدید روی می‌دهد، بدن را تحت فشار قرار داده و بدن در برابر لاغری مقاومت می‌کند. بدین ترتیب، به تدریج سرعت کاهش وزن کند و بالاخره در جایی کاهش وزن متوقف می‌شود.

این متخصص تغذیه افزود: علت این امر نیاز بدن به حفظ بافت چربی به عنوان ذخیره حیاتی انرژی بدن در مواقع گرسنگی و قحطی است و بدن تلاش می‌کند به هر صورت ممکن ذخیره چربی را حفظ کند.

بهمنی خاطر نشان کرد: شخصی که با انجام تمرینات ورزشی شدید و کم‌خوری لاغر شده است اگر به هر دلیلی نتواند به همان شدت سابق ورزش کند، ورزش را رها کرده یا غذای خود را افزایش دهد، بدن سریع واکنش نشان می‌دهد، مجددا وزن افزایش یافته و آن شخص چاق می‌شود. از طرف دیگر، کم خوردن و گرسنگی سرانجام مقاومت فرد را در هم شکسته و ممکن است باعث شود که حتی بیشتر از قبل غذا بخورد و چاق‌تر شود.

این متخصص تغذیه تاکید کرد: در دوران کاهش وزن باید عادات غذایی چاق‌کننده مانند خوردن غذاهای چرب و پرکالری و مواد غذایی کم‌خاصیت و چاق‌کننده، (نظیر هله هوله و شیرینی‌جات) را به تدریج کنار گذاشت و عادت‌های غذایی مناسب، مانند خوردن غذاهای مفید و کم‌کالری، نظیر سبزیجات، سالاد و مواد پروتئینی را جایگزین آن‌ها کرد و لبنیات، میوه‌ها، نان و برنج نیز باید در حد متعادل مصرف شود.

بهمنی یادآور شد: پیاده‌روی در کاهش وزن بسیار موثر است و اگر همراه با رژیم غذایی باشد، تاثیر آن بیشتر است. البته پیاده‌روی باید با سرعت متوسط و روزانه به مدت نیم تا یک ساعت انجام شود و تا دو ساعت پس از اتمام آن تنها آب نوشیده شود. نوشیدن یک لیوان آب هر نیم ساعت یک بار توصیه می‌شود و لاغر شدن را سرعت می‌بخشد.

این متخصص تغذیه افزود: بهترین زمان برای پیاده‌روی پس از صرف صبحانه است. کسانی که امکان پیاده‌روی در صبح را ندارند، می‌توانند عصرها پیاده‌روی کنند. بهتر است مدت پیاده‌روی از یک ساعت بیشتر نشود؛ چراکه ممکن است در بدن ایجاد مقاومت کند. در این حالت باوجود کاهش وزن بدن اما پس از مدتی روند کاهش وزن متوقف می‌شود.

بهمنی تصریح کرد: پیاده‌روی کمتر از نیم ساعت نیز تاثیر چندانی در لاغری ندارد. البته افرادی که وزن‌شان زیاد است و آمادگی جسمانی خوبی ندارند یا به کمر درد یا آرتروز مبتلا هستند، لازم است در ابتدا مدت و سرعت پیاده‌روی‌شان کمتر باشد و به تدریج بیشتر شود.

این متخصص تغذیه افزود: اگر کسی امکان پیاده‌روی ندارد یا مایل است با ورزش و تمرینات ایروبیک وزن خود را کاهش دهد، لازم است برای حفظ وزن خود تمرینات ایروبیک را همواره ادامه داده و چنانچه به هر دلیل ورزش را قطع کند، لازم است از غذای مصرفی خود بکاهد. بدین ترتیب از افزایش مجدد وزن جلوگیری می‌شود.

نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲°    ۹°