صدا و سیما؛ عرصه ای برای معرفی کالای ایرانی به دنیا

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
22:06 - شنبه 30 شهريور 1398
سخنگوی نیروهای مسلح یمن: جنگنده‌های سعودی در ۱۲ ساعت گذشته بیش از ۳۹ نوبت استان‌های یمن را بمباران کردند
کد خبر : ۶۷۳۵۱۱
تاریخ انتشار : چهارشنبه ۰۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۰:۰۰
فعالان اقتصادی معتقدند: صدا و سیما با تهیه و تولید برنامه های متنوع و فرهنگ سازی در استفاده بیشتر از کالای ایرانی به رونق تولید کمک کند.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
تولیدکنندگان فعال داخل کشور با حضور در شبکه های مختلف صدا و سیما تلاش می کنند با معرفی ویژگی های تولیدات خود نسبت به مشابه خارجی به رونق کار خود کمک کنند.
 
در این برنامه از سه تن از فعالین اقتصادی دعوت شد تا به معرفی بیشتر کالای ملی خود بپردازند. 

 حسین بیت‌الهی فعال اقتصادی گفت: 50 سال است در خط تولید ماشین آلات بستنی سازی و تولید بستنی فعالیت دارم و 40 نفر کارگر ثابت در کارخانه فعالیت دارند.
 
نقش رسانه ملی در حمایت از تولید ملی 
او گفت: کارخانه بستنی سازی در واقع نمایشگاهی است برای معرفی ماشین آلات بستنی سازی که افراد خارجی با حضور در کارخانه دستگاه را در حالت تولید مشاهده می کنند و با تهیه فیلم و عکس از کارخانه بستنی سازی با دید کامل معاملات را انجام می دهند.
 
او با بیان اینکه ماشین آلات ما هم به برودت و سردخانه نیاز دارد هم مکانیک که مکمل همدیگر هستند، گفت: عضو سندیکای ماشین سازان صنایع غذایی تهران و عضو اتحادیه سرماسازان تهران بزرگ هستم.
 
او درباره تاثیر صدا و سیما و رسانه در رونق تولید گفت: در رادیو اقتصاد، شبکه ایران کالا و شبکه یک، برنامه هایی از کارخانه تولید ماشین آلات بستنی سازی ما تهیه و پخش شده است. 
 
این تولید کننده گفت: برنامه سازی صدا و سیما از خط تولید کارخانه ها موجب رونق کار و حمایت از تولید می شود، صدا و سیما با معرفی تولیدات ما به کشورهای دیگر موجب شناخت بیشتر ما و تولیدات داخل کشور بین کشورهای دیگر می شود.
 
بیت اللهی درباره انتظار از صدا و سیما و راهکارهای حمایتی گفت: انتظار ما این است که اگر در شبکه های دیگر نیز بتوانند از فیلمهای تبلیغاتی استفاده کنند و بیشتر دستگاه های تولید ما را به کشورهای خارجی معرفی کنند، سودآوری بیشتری خواهد داشت.
 
او گفت: عراق و سوریه اطلاع زیادی از محصولات ما ندارند و نیازمند حمایت بیشتر صدا و سیما در معرفی کالای ما و رونق تولید هستیم. 
 
بیت اللهی درباره نقش فعالان اقتصادی در کیفیت برتر کالای ایرانی گفت: تولیدکننده داخلی نهایت تلاش خود را برای کیفیت برتر محصولات داخلی دارند، هفته گذشته از ارمنستان بازدیدی از کارخانه ما شد و از ما برای معرفی بیشتر محصولات برای حضور در کشور ارمنستان دعوت به مل آمد.
وی افزود: معرفی بیشتر کالای داخل به کشورهای خارجی به رونق تولید کمک می کند که حمایت بیشتر صدا و سیما را در معرفی محصولات می طلبد.
 
خسرو سلجوقی دیگر فعال اقتصادی گفت: حوزه فعالیت بنده اجتماعی و اقتصادی است و زباله و فاضلاب را به پروتئین تبدیل می کنیم، به طور مثال در تبدیل زباله می توانیم 180 شغل بدون کمک دولت ایجاد می کنیم.
 
وی گفت: 10 هزار شرکت در این زمینه با کمک وزارت جهاد کشاورزی ایجاد شده است البته در صورت فراوری تمام زباله های ایران باز کمبود داریم و باید از کشورهای دیگر مثل چین زباله کنیم 
 
نقش رسانه ملی در حمایت از تولید ملی 
سلجوقی گفت: در شبکه یک، 2، ایران کالا، شبکه خبر حضور یافته ام و برای معرفی کار ما برنامه سازی شده است، بنده به دلیل اینکه مدرس کارآفرینی هم هستم نگاه کارآفرینی دارم بنابراین حضور رسانه و حمایت رسانه از کار ما تاثیر گذاری بیشتری در حوزه فعالیتی ما داشته است.
 
این فعال اقتصادی ادامه داد: به دلیل اینکه کار ما اقتصادی، اجتماعی، بهداشتی، سلامتی، کشاورزی و محیط زیستی است و مشکلات آب را حل می کند، از ابعاد مختلف می تواند در رسانه بررسی و حمایت شود.
 
سلحوقی گفت: صدا و سیما می تواند با معرفی بیشتر ما در بین سریال های تلویزیونی و فیلم ها که بیننده بیشتری دارد، به رونق تولید کمک کند.
 
او گفت: با توجه به نگاه مثبت صدا و سیما در حمایت از کالای ایرانی، علاوه بر تبلیغات می تواند با فرهنگ سازی بیشتر و معرفی بهتر به رونق تولید کمک کند.
 
سلجوقی گفت: صدا و سیما می تواند با رفتن به سمت معرفی بیشتر به طور مثال خوشه های اقتصادی محصولات برند کارخانه های کوچک و تولیدات داخل را بیشتر به خارج معرفی کند. 

ابراهیم نادری‌وند فعال اقتصادی، که بصورت اینترنتی در برنامه حضور داشت گفت: 29 سال است  که تولید کننده قطعات آسانسور هستم و 80 کارگر در تولید قطعات در این کارخانه فعالیت دارند.
 
نقش رسانه ملی در حمایت از تولید ملی 
او درباره نحوه فعالیت در صدا و سیما گفت: در سال گذشته شبکه ایران کالا 2 بار از کارخانه ما بازدید داشتند و از شرکت در نمایشگاه بین المللی نیز 2 بار گزارش تهیه شده است و با این کار صدا و سیما توانسته است در معرفی محصولات ما نقش بیشتری ایفا کند که موجب رونق بخشی تولید ملی شده است. 
 
او افزود: با معرفی ما در رسانه ملی رونق در کار بیشتر می شود همچنین این کار موجب مباهات تولید کننده و افتخار بیشتر مصرف کننده در استفاده از کالای ایرانی خواهد شد.
 
او درباره راهکار و انتظار از صدا و سیما گفت: با توجه به اینکه 30 درصد محصولات ما صادر می شود تبلیغ در صدا و سیما موجب رونق بیشتر صادرات می شود.
 
نادری وند درباره فرهنگ سازی بیشتر در استفاده از کالای ایرانی گفت: در صنعت آسانسور نزدیک 80 درصد قطعات در داخل کشور تولید می شود و کیفیت کار ما نسبت به نوع مشابه خارجی برابری می کند بنابراین انتظار داریم رسانه ملی برای ترغیب مردم در استفاده از کالای ایرانی اطلاع رسانی را بیشتر کند.
 
 او گفت: در اتحادیه کشوری تولید آسانسو و سندیکای صنایع آسانسور و پله برقی قشر خاصی فعالیت دارند و اطلاعات از طریق بروشور و سازمان های مربوطه اطلاع رسانی می شود و کیفیت کار ما از طرف سازمان استاندارد نیز تایید شده است.
 

پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۲°    ۳۶°