عامل سقوط «آنتونف 140» مشخص شد-سن ناوگان هوایی خیلی تغییر نکرده
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
14:30 - دوشنبه 27 ارديبهشت 1400
کد خبر : ۶۷۶۳۴
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : يکشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۲:۳۲
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری؛
رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از ورود ۱۰ فروند هواپیمای جدید به کشور خبر داد. جهانگیریان گفت: سن ناوگان هوایی کشور خیلی تغییری نکرده است. وی افزود: مجموعه ای از عوامل محیطی، انسانی و اشکالات فنی، سبب بروز حادثه «آنتونف 140» شد.
عامل سقوط «آنتونف 140» مشخص شد/سن ناوگان هوایی خیلی تغییر نکرده

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، علیرضا جهانگیریان، صبح امروز یکشنبه، در نشست خبری عملکرد سازمان هواپیمایی کشوری و آخرین وضعیت بررسی دلایل سقوط هواپیمای آنتونوف 140 را تشریح کرد.

رئیس سازمان هواپیمایی کشور، از ورود ۱۰ فروند هواپیمای جدید به کشور خبر داد که ۳ فروند از آن وارد فاز عملیاتی شده است.

جهانگیری از افزوده شدن بیش از ۵۰۰ صندلی به 22 هزار صندلی ناوگان هوایی کشور، خبر داد.

وی با اشاره به افزایش 9 درصدی نشست و برخاست هواپیماها، گفت که سن ناوگان هوایی کشور، خیلی تغییری نکرده است.

وی گفت: سن ناوگان هوایی کشور خیلی تغییری نکرده است و از حدود 22 سال به 21 سال کاهش یافته است.

جهانگیریان افزود: مجموعه ای از عوامل محیطی ، انسانی و اشکالات فنی سبب بروز حادثه «آنتونف 140» شد.


معاون وزیر راه و شهرسازی، با بیان اینکه هواپیمای سانحه دیده «آنتونوف 140» در سال 2008 میلادی با طراحی اوکراین، در ایران ساخته شده و یکی از همان 4 هواپیماهایی بود که در شرکت سپاهان فعالیت می کرد و بیش از 1400 ساعت پرواز داشت.


جهانگیریان، از تکمیل و ارسال گزارش جمع بندی اولیه سانحه سقوط «آنتونوف 140» به مراجع ذی ربط خبر داد و گفت: این هواپیما ساعت 9 و 20 دقیقه صبح روز حادثه بدون هیچ گزارش اشکالی از اصفهان به سمت تهران پرواز کرد؛ اما 2 ثانیه پس از جدا شدن از باند، موتور سمت راست و یک ثانیه پس از آن نیروی جلوبرنده دچار مشکل شد.


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، با بیان اینکه عوامل انسانی، خطای انسانی و اشکالات فنی هواپیما باعث سقوط «آنتونوف 140» شد، گفت البته بر این مولفه ها عوامل ناشناخته دیگری نیز وجود دارد. یکی از عوامل اصلی سقوط هواپیما، موتور آن بود.


وی با بیان اینکه دمای 38 درجه ای روی باند و افزایش ارتفاع عملکرد موتور را دچار نقصان کرد، گفت بر اساس اطلاعات جعبه های سیاه خلبان به موقع از رفتن موتور هواپیما آگاه نشده یا اینکه هوشیاری لازم برای از دست رفتن هواپیما را نداشته است.


جهانگیریان، تصریح کرد: زمانی که هواپیما در حال تیک آف است، خلبان و کمک خلبان باید حواسشان به بخش های مختلف باشد. به همین دلیل چند لحظه متوجه از دست رفتن هواپیما نبوده اند و وقتی متوجه شده اند که هواپیما از باند برخاسته است.


جهانگیریان، افزود:خلبان در سه مرحله تلاش کرده ارتفاع را افزایش بدهد؛ اما در نهایت «آنتونوف 140» در شیشه مینا، سقوط می کند.


رئیس سازمان هواپیمایی کشوری، افزود: تا امروز حدود 14 جلسه برای بررسی این سانحه برگزار شده که گزارش جمع بندی سانحه این هفته تکمیل و به مراجع ذیربط ارسال خواهد شد.


جهانگیریان، گفت: پس از وقوع حادثه کمیته ای تخصصی تشکیل شد که کار بررسی سانحه را پیگیری کردند.

دانلود

نظرات بینندگان
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۰
از بستگان کشته شدگان
|
-
|
۲۲:۰۲ - ۱۳۹۳/۰۷/۰۷
0
0
عوامل سرویس و نگهداری هواپیما کم کاری کردند و همچنین اشتباه خلبان و کمک خلبان هم دخیل بوده
اما اضافه وزن چرا , مگر اتوبوس شرکت واحد است که همه خارج از ظرفیت سوار می شوند و وزن یک قطار را پیدا می کند , اگر هواپیما باری بوده چرا مسافربری شده , اگر مسافربری بوده چرا اینقدر اضافه وزن داشته خب معلوم است بارگیری تجاری هم کرده است
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱۸°    ۳۱°