خط 6 مترو تهران؛ ابرپروژه تونلی جهان

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
22:39 - سه‌شنبه 29 مرداد 1398
مشاور امنیت ملی عراق: تحریم‌های آمریکا علیه برخی عراقی‌ها تعرض به حاکمیت ملی و مردود است اتحادیه آفریقا حمله شبه‌نظامیان الشباب به نیروی صلح‌بانی مستقر در سومالی را محکوم کرد رئیس شورای نظامی سودان از مشارکت نظامیان این کشور در جنگ یمن حمایت کرد در پی کشته شدن ۵ دانش‌آموز سودانی، شورای نظامی سودان مدارس این کشور را تا اطلاع بعدی تعطیل کرد دانش‌آموزان سوداني در محكوميت كشتار دانش‌آموزان به دست نيروهاي امنيتي در خارطوم تظاهرات كردند تشدید درگیری‌ها در لیبی؛ رسانه‌ها از تعطیل شدن میدان نفتی شراره لیبی خبر دادند نخستین جلسه محاکمه «عمر البشیر»، رئیس جمهور سابق سودان امروز به اتهام فساد مالی برگزار می‌شود کره جنوبی: کره شمالی امروز ۲ موشک بالستیک با برد ۲۵۰ کیلومتر آزمایش کرد انفجار اتوبوس بر اثر برخورد با بمب کنار جاده‌ای در غرب افغانستان ۳۴ کشته و ۱۵ زخمی بر جا گذاشت ناکامی صدها آتش نشان فرانسوی در اطفای حریق جنگل‌های جنوب این کشور روسیه دعوت پرو را برای شرکت در نشستی درباره تحولات ونزوئلا رد کرد روسیه: شورای حکام درباره گزینه مدیرکل جدید آژانس به توافق جمعی رسیده است رویترز: رشد اقتصادی حوزه یورو در ماه‌های گذشته، روند کاهشی داشته است وزارت تجارت ترکیه: صادرات و واردات این کشور در ماه گذشته به صورت محسوسی کاهش یافته است دویچه‌وله: ۶۵۰ هزار نفر در آلمان سرپناه دائم ندارند؛ از این تعداد ۴۸ هزار نفر در خیابان‌ می‌خوابند گاردین: گرم شدن زمین موجب افزایش مرگ و میر و کاهش هوش، رشد و سوء تغذیه کودکان می‌شود
کد خبر : ۶۷۹۳۴۱
تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ فروردين ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۰
مدیرعامل شرکت مترو تهران: پروژه خط 6 مترو بعلت مدیریت زمان، هزینه و کیفیت شاخص های ارزنده ای دارد که مورد توجه داوران انجمن بین المللی تونل قرار گرفت و این پروژه را در لیست 4 پروژه شاخص ابرپروژه تونلی جهان قرار داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
علی امام مدیرعامل شرکت مترو تهران در گفتگوی 18.30 شبکه خبر گفت: انجمن بین المللی تونل در سال گذشته در بررسی هایی که داشت پروژه 6 خط متروی تهران را متروی تهران جزو 4 انتخاب خود قرار داد.
 
علی امام گفت: کار خط 6 مترو از سال 88 شروع شده و به جهت مشکلات تا سال 94 روند پیشرفت کار کند شد که از سال 94 با همت همکاران روند کار سرعت گرفت و اکنون در مرحله ای هستیم که مجموع طول تونل که 32 کیلومتر است بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد اما در قسمت تجهیزات با توجه به محدودیت منابع به تدریج فازبندی شده است و تکمیل می شود و در اختیار مردم قرار می گیرد.
 
او افزود: تاکنون برای 9 کیلومتر جنوبی و 3 ایستگاه هزار و 200 میلیارد تومان هزینه شده که تا پایان کار که 32 کیلومتر با 27 ایستگاه تکمیل شود 3 هزار میلیارد تومان هزینه نیاز دارد.
 
 بهره‌برداری از مرحله نخست خط شش متروی پایتخت
 او افزود: تا پایان امسال 15 کیلومتر و 6 ایستگاه به بهره برداری خواهد رسید و تا سال 99 خط 6 به طور کامل به بهره برداری خواهد رسید، خط 6 متروی تهران از ایستگاه دولت آباد شروع می شود تا ایستگاه سولقان در شمالی ترین نقطه منطقه 5 شهرداری می رسد که از نقاط مهم ترافیکی از جمله میدان شهدا، امام حسین، هفت تیر، سپاه و ولیعصر نیز عبور می کند و با کلیه خطوط دیگر تقاطع مسیر دارد.
 
وی ادامه داد: ایستگاه پایانی 9 کیلومتر که خط شهداست با خط 4 ایستگاه تقاطعی دارد، خط 6 آن امروز به بهره برداری رسید که هر خط بعد از تکمیل در صورت تکمیل کامل ناوگان قابلیت جابجایی یک میلیون مسافر را دارد که اکنون نیز قریب به 2 میلیون سفر انجام می شود.
 
او درباره کمبود واگن گفت: بر اساس مصوبه ی قانوی برنامه ششم توسعه، دولت مکلف شد که 2000 دستگاه واگن مترو  برای کلانشهرها تامین کند که از این تعداد هزار و 50 دستگاه برای مترو تهران درنظر گرفته شد.
 
او افزود: برای 630 دستگاه واگن مناقصه ای در سال 96 برگزار شد و در سال 97 قرار داد ابلاغ شده که قرار است از ال سی خارجی استفاده شود و حداقل سه سال زمان نیاز دارد تا 630 واگن به شبکه ریلی مترو تهران اضافه شود.
 
 مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره ایمنی مترو گفت: اولین اولویت همه تلاشگران صنعت مترو حفظ ایمنی است و تمامی سامانه های لازم از جمله تهویه، اطفای حریق و سیگنالینگ در حد استانداردهای لازم تعبیه و مدنظر قرار گرفته است و جای هیچگونه نگرانی نیست.
 
علی امام افزود: سرفاصله طراحی شده برای همه خط های مترو تا حدود 2 دقیقه بوده است و با تلاش همکاران اکنون به 4 دقیقه رسیده است و هنوز با شرایط ایده آل فاصله داریم بنابراین وقتی شرایط فازبندی شده است تمامی دست اندرکاران، پیمانکاران و مشاوران با سابقه 3 دهه ای که دراین حوزه دارند ایمنی را گواهی می کنند و ایمنی کامل وجود دارد.
 
مدیرعامل شرکت مترو تهران درباره تست های ایمنی گفت: سامانه سیگنالینگ کنترل ایمنی خودکار قطارهاست که در زمان بهره برداری تمامی اجزای تجهیزات در موقع افتتاح خط تست می شود. بخش برق و انرژی رسانی نیز کنترل می شود.
 
او افزود: هر بخشی که تکمیل می شود قبل از اینکه به بهره برداری عمومی برسد، تست می شود و مشاورین طرح نیز در همه بخش ها حضور دارند.
 
علی امام مدیرعامل شرکت متروی تهران گفت: 15 کیلومتر دیگر به همراه 6 ایستگاه از خط 6 متروی تهران، 8 کیلومتر در بخش شرقی خط 7 نیز با سه ایستگاه، فاز اول پایانه اکپاتان و تنها ایستگاه اقدسیه در خط 3 تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید همچنین پایانه کلاهدوز نیز تا پایان امسال تکمیل خواهد شد.
 

 

پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۴°    ۳۶°