باید دنبال ارزان کردن باشیم نه گران کردن

irinn | وب سایت شبکه خبر

تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
20:52 - جمعه 29 شهريور 1398
فرمانده نیروی هوایی آمریکا در حوزه اروپا و آفریقا: برای بی‌اثر کردن سامانه‌های دفاع هوایی روسیه در کالینینگراد برنامه داریم وزارت دفاع روسيه: منطقه کالینینگراد عليه طرح‌هاي خصمانه ژنرال‌هاي آمريكايي بسيار محافظت شده است وزیر خارجه کوبا اقدام آمریکا در اخراج دو عضو این کشور در سازمان ملل را غیرقابل توجیه خواند و محکوم کرد «ان اچ کی» ژاپن از آمادگی کره شمالی برای به آب انداختن زیردریایی با قابلیت حمل موشک بالستیک خبر داد طوفان و سیل در تگزاس و لوئیزیانا صدها پرواز را لغو کرد؛ ساکنان منطقه مجبور به ترک خانه هایشان شدند رسانه‌های فرانسوی از تیراندازی یک فرد مسلح به سوی عابران در محله‌ای در شهر لیون خبر دادند تظاهرات در آلمان، فیلیپین، لهستان، استرالیا و کنیا در اعتراض به تغییرات آب و هوایی در آستانه اجلاس سازمان ملل دولت هند برای کاهش تلفات ۱۵۰ هزار نفری تصادفات در این کشور جریمه‌ها را ۱۰ برابر کرده است
کد خبر : ۶۹۴۸۸۱
تاریخ انتشار : دوشنبه ۱۶ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۱۱
عضو هیئت رئیسه مجلس با اشاره به مخالفت مجلس با افزایش نرخ بنزین گفت: در مجموع قرار بر احیای دوباره کارت سوخت برای کاهش مصرف و شناسایی پرمصرف ها شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،  قاضی زاده هاشمی در برنامه گفتگوی 18:30 شبکه خبر گفت: مجلس با سهمیه بندی سوخت مخالفت کرد برای این که 90 درصد مصرف کنندگان به اندازه نیاز حدود 60 لیتردر ماه بنزین مصرف می کنند و نمی شود به خاطر 10 درصد همه مردم را مجازات کرد و به دردسر انداخت.
 
باید دنبال ارزان کردن باشیم نه گران کردن 
 
این نماینده مجلس با اشاره به این که سامانه کارت سوخت یک سامانه شناسایی است افزود: به گفته مسئولان دولتی با کارت سوخت مصرف بنزین روزانه حدود 5 میلیون لیتر کاهش خواهد یافت و میزان مصرف روزانه سوخت به 85 م لیتر خواهد رسد، ضمن این که ما آن 10 درصد پرمصرف ها یا قاچاقچیان را می توانیم شناسایی کنیم. 
 
او با اشاره به این که باید به دنبال ارزان کردن باشیم نه گران کردن و نباید در این شرایط به مردم فشار بیاید گفت: تاکید مجدد ما بر استفاده از سی ان جی و رفتن به سمت گازسوزکردن خودرو ها برای این بوده تا هم مشکل قاچاق کاملا برطرف شود هم سوخت ارزان به دست مردم برسد، به هر حال افزایش ولو اندک قیمت سوخت اثر تورمی بر همه کالاها دارد.
 
باید دنبال ارزان کردن باشیم نه گران کردن 
 
بهروز نعمتی سخنگوی هیئت مدیره مجلس نیز در ارتباط تلفنی با برنامه گفت: در قانون برنامه اختیار قیمت گذاری سوخت را به دولت داده ایم اما لازم است دولت موضوعات و تبعات اجتماعی و اقتصادی مترتب بر افزایش نرخ سوخت را مد نظر قرار دهد و باید موضوع افزایش قیمت در بودجه بیاید. 
 
این نماینده مجلس با بیان این که  10 تا 15 میلیون لیتر بنزین قاچاق می شود گفت: ما منابع خوب سی ان جی داریم و استفاده از سی ان جی از راه های مبارزه جدی قاچاق است و البته مهندس زنگنه قول دادند که سی ان جی را حداقل در مصارف عمومی، اتوبوس ها و تاکسی ها و ... گسترش دهند.
 
 
 
یادآور می شود مجلسی ها امروز طرح افزایش قیمت بنزین را متوقف کردند؛ این را خود نماینده‌های مجلس می‌گویند. با این حال در 2 روز گذشته، صحن مجلس شاهد بگو مگو‌های دولتی‌ها در خصوص مصوبه اخیر سران سه قوه و افزایش یکباره قیمت بنزین بود و روز گذشته به همین منظور جلسه‌ای پشت در‌های بسته برگزار کرد و امروز نیز نوبخت با حضور در میان نمایندگان، سعی در متقاعد کردن آنان داشت.

اما این جلسات گویا خیلی نتیجه بخش نبود و نمایندگان دولت موفق به قانع کردن وکلای ملت نشده اند. بعد از جلسه صبح امروز، علی لاریجانی در تشریح نشست غیرعلنی مجلس گفت: در نشست امروز، موضوع سهمیه بندی بنزین و افزایش قیمت آن مورد بحث و بررسی قرار گرفت؛ از این روی، مجلس مخالف افزایش قیمت بنزین به خاطر قاچاق سوخت از کشور است. بیشتر نمایندگان معتقدند برای کاهش قاچاق سوخت از کشور، نظام سهمیه‌بندی سوخت احیا شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در شرایط کنونی، کارآمدترین راهکار‌ها برای کاهش مصرف سوخت، استفاده فراگیر از سوخت CNG در شبکه حمل و نقل عمومی و خصوصی است و این موضوع جزو مطالب و پیشنهادهای نمایندگان در جلسه غیرعلنی امروز مجلس بود؛ از این روی، وزارت نفت باید از این مسئله حمایت کند.


 
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۲۱°    ۳۵°