مخاطب شناسی سینمای ایران
تازه ترین خبرها در پیام رسان سروش irinn_channel@  با شبکه خبر به روز باشید.       
14:21 - چهارشنبه 01 بهمن 1399
کد خبر : ۶۹۵۵۸۷
تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱۹ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۲۲:۴۲
محمد شهبا - نویسنده، مترجم و مدرس سینما: سینمای ایران مخاطب عام ندارد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، محمد شهبا - نویسنده، مترجم و مدرس سینما در برنامه شهر فرنگ گفت: سلایق مخاطب ما تغییر نکرده است و بیشتر نظاره گر هستند.
وی با بیان اینکه مخاطب فعال و تاثیر گذار کم است، گفت: سینمای ایران مخاطب انبوه و توده ندارد.
 
مخاطب شناسی سینمای ایران 
شهبا افزود: مخاطب در سینمای ما حل ناشده است و هیچ فرمول خاصی ندارد.
وی گفت: پرفروش ترین فیلمهای سینما ما شاید بیشتر از دو میلیون نفر مخاطب نداشته اند؛ مخاطب دو میلیونی مخاطب عام نیست و یک چهلم جمعیت است.
شهبا افزود: مخاطب شناسی سینمای ایران به صورت علمی صورت نگرفته است هر چند به صورت شفاهی ارائه شده است.
وی گفت: مخاطب در سینمای ایران یعنی بازار؛ هر چند مخاطبین دوست ندارند به عنوان بازار دیده شوند اما عملاً این اتفاق افتاده است.
 
مخاطب شناسی سینمای ایران 
غلامرضا آذری - نویسنده، مترجم و کارشناس سینما در برنامه شهر فرنگ گفت: طبقه متوسط ما به تماشاگر نزدیک هستند و مخاطب فعال نیستند.
وی افزود: ما باید به صورت برنامه ریزی شده به سمت جذب مخاطب برویم.
آذری گفت: نگرش، اندیشه و تفکر در جذب مخاطب باید نقش اساسی داشته باشد؛ اما سالن سینمای ما هیچ وقت جو ورزشگاهی به خود نگرفته است.
وی افزود: بخش اعظم جامعه ما را مخاطبان منفعل تشکیل می دهند.
آذری گفت: مخاطب منفعل، فیلم را می بیند و رد می شود اما مخاطب فعال اینگونه نیست.
 
 
برچسب ها: مخاطب ، شناسی ، شهبا ، آذری
پربازدید ها
روز
هفته
ماه
آب و هوا
۱°    ۱۳°