کشف دو سیاره شبیه زمین

13:45 - چهارشنبه 30 مرداد 1398
مشاور امنیت ملی عراق: تحریم‌های آمریکا علیه برخی عراقی‌ها تعرض به حاکمیت ملی و مردود است اتحادیه آفریقا حمله شبه‌نظامیان الشباب به نیروی صلح‌بانی مستقر در سومالی را محکوم کرد رئیس شورای نظامی سودان از مشارکت نظامیان این کشور در جنگ یمن حمایت کرد در پی کشته شدن ۵ دانش‌آموز سودانی، شورای نظامی سودان مدارس این کشور را تا اطلاع بعدی تعطیل کرد دانش‌آموزان سوداني در محكوميت كشتار دانش‌آموزان به دست نيروهاي امنيتي در خارطوم تظاهرات كردند تشدید درگیری‌ها در لیبی؛ رسانه‌ها از تعطیل شدن میدان نفتی شراره لیبی خبر دادند نخستین جلسه محاکمه «عمر البشیر»، رئیس جمهور سابق سودان امروز به اتهام فساد مالی برگزار می‌شود کره جنوبی: کره شمالی امروز ۲ موشک بالستیک با برد ۲۵۰ کیلومتر آزمایش کرد انفجار اتوبوس بر اثر برخورد با بمب کنار جاده‌ای در غرب افغانستان ۳۴ کشته و ۱۵ زخمی بر جا گذاشت ناکامی صدها آتش نشان فرانسوی در اطفای حریق جنگل‌های جنوب این کشور روسیه دعوت پرو را برای شرکت در نشستی درباره تحولات ونزوئلا رد کرد روسیه: شورای حکام درباره گزینه مدیرکل جدید آژانس به توافق جمعی رسیده است رویترز: رشد اقتصادی حوزه یورو در ماه‌های گذشته، روند کاهشی داشته است وزارت تجارت ترکیه: صادرات و واردات این کشور در ماه گذشته به صورت محسوسی کاهش یافته است دویچه‌وله: ۶۵۰ هزار نفر در آلمان سرپناه دائم ندارند؛ از این تعداد ۴۸ هزار نفر در خیابان‌ می‌خوابند گاردین: گرم شدن زمین موجب افزایش مرگ و میر و کاهش هوش، رشد و سوء تغذیه کودکان می‌شود
تاریخ انتشار : جمعه ۲۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۷:۳۶
رصد خانه ای در جنوب اسپانیا از کشف دو سیاره شبیه به کره زمین خبر داد.
این رصد خانه که در ارتفاع بیش از دو هزار متری کوهستان های جنوب اسپانیا قرار دارد مجهز به بزرگترین تلسکوپ اروپاست که قطر آن 3.5 متر است.
ستاره شناسان می توانند به وسیله این تلسکوپ بزرگ سیاره های جدید و حتی زندگی در آنسوی زمین را مورد تحقیق قرار دهند.
 تیم ستاره شناسان مستقر در این مرکز تاکنون توانسته اند حدود 100 سیاره کوچک را در فضا شناسایی کنند.
این سیاره 12.5 سال نوری با زمین فاصله دارد و دو سیاره قرار گرفته در اطراف آن از لحاظ اندازه و شکل شبیه به زمین هستند. جالبتر اینکه آنها در فاصله مناسبی از ستاره قرار گرفته اند و حتما از دمای مناسبی نیز برای داشتن آب برخوردارند که این موضوع یکی از الزامات اولیه در جستجو برای سیاره های جدیدی است که احتمالد دارد در آنها زندگی وجود داشته باشد.
برچسب ها: زمین ، سیاره ، شبیه ، کشف